AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Venninnen min er deprimert, hun har hatt er tøft liv generellt, men attpåtil ble hun dumpet av kjæresten sin for ca 2 måneder siden. Hun ler og smiler, er med på ting, men jeg ser hvor tungt hun har det. Når hun tror at ingen ser s slutter hun å smile for en stund, og man ser det sørgelige skjæret i øynene hennes. Hun snakker også om begravelsen sin, hun lurer på hvem som hadde kommet, hvordan det er å dø, om vi er igjen på jorden da osv. Hun går på aap og er mye til behandling, men jeg vet ikke om hun innser hvor langt nede hun er, jeg vet hun er tøff og gjør sitt beste, men jeg ser hun lider.... Hva gjør jeg? Anonym poster: ea578007d3ecd5ac6aa1e121097096f1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Venninnen min er deprimert, hun har hatt er tøft liv generellt, men attpåtil ble hun dumpet av kjæresten sin for ca 2 måneder siden. Hun ler og smiler, er med på ting, men jeg ser hvor tungt hun har det. Når hun tror at ingen ser s slutter hun å smile for en stund, og man ser det sørgelige skjæret i øynene hennes. Hun snakker også om begravelsen sin, hun lurer på hvem som hadde kommet, hvordan det er å dø, om vi er igjen på jorden da osv. Hun går på aap og er mye til behandling, men jeg vet ikke om hun innser hvor langt nede hun er, jeg vet hun er tøff og gjør sitt beste, men jeg ser hun lider.... Hva gjør jeg? Anonym poster: ea578007d3ecd5ac6aa1e121097096f1 Du må bare være en venn. En hun kan ha det gøy med, og en hun kan snakke med. Ta mye kontakt, og vis henne at hun betyr mye for deg, ikke bare at du skal være der for henne. Da kan hun føle seg som et problem. Anonym poster: 1fbda89e9b6ff1077a4e1b7e00e409b5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Det er da ikke noe rart at hun snakker om triste ting når hun er deprimert. Anonym poster: e73dd65498779d7b647999e4f134bab3
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Det er da ikke noe rart at hun snakker om triste ting når hun er deprimert. Anonym poster: e73dd65498779d7b647999e4f134bab3 Mhar noen sagt det?
Anonymine Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 (endret) . Endret 21. desember 2018 av Anonymine 1
Gjest Gjest_noon Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Enig med henne over her! Vis henne at DU trenger henne på en måte. Ikke at du trenger henne for å hjelpe deg med dine problemer nødvendigvis (for de har hun sikkert nok av selv). Men at du setter pris på henne og vil være sammen med henne. Kanskje prøve å legge litt planer sammen frem i tid. Snakke fremover og ha noe å glede dere til, slik at det blir lettere å se at livet kommer til å bli bedre og ha mer å by på. Godt å høre at hun har ei så god venninne som deg, som faktisk bryr seg. Skulle ønske jeg var så heldig.
Gjest Kathinka Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Det er godt at hun er under behandling. Ellers - vær en venn, og fokuser på å fange opp hva hun trenger når dere er sammen. Finn på morsomme saker så det blir grunnlag for gode minner, snakk med henne, oppfordre henne til å reflektere selv over det som er vanskelig. kjærlighetssorg er tøft, så kanskje tilbring sammen med kamerater/ noen av motsatt kjønn slik at hun kan få litt oppmerksomhet. Kanskje prøv å fange litt opp hvordan det går med behandlingen. Mht suicid så trekker en seg ofte ut av behandlingen og later som ting går bedre enn de gjør.. årsaken er at de allerede har gitt opp. hvis du får en sterk intuisjon om at ting er verre enn folka som behandler henne har inntrykk av, så kontakte fastlegen hennes. Grunnen til dette er at jeg vet om en jente som var deprimert, snakket om begravelser, var med på ting og kort tid senere tok livet sitt. Lykke til! Det er bedre å hjelpe "en gang for mye"
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #8 Skrevet 22. april 2013 Du virker som en utrolig grei veninne som bryr deg. Bare ta kontakt og vis at du er der for henne. Anonym poster: bd77296e75936a6f855311308c588101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå