Gjest Gjest Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Til tider kan jeg bli ganske irritert over venninner, fordi jeg ikke synes de stiller opp, interesserer seg ikke for det samme som meg, ikke gjengjelder initiativ osv. Jeg synes ikke de holder mål, og skulle gjerne byttet dem ut om det var mulig. Men det er ikke fullt så lett å skaffe seg nye venner heller. Så irriterende å være avhengig av disse venninnene for å gjøre ting jeg har lyst til, som å gå på café, gå på byen, på kino osv.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Ja. Spesielt når man har pms. (dette er faktisk seriøst ment) Anonym poster: 65c490131c422f8f727c25694e9f1079 1
Pearl2.0 Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Jeg tenker at det er helt normalt å innimellom irritere seg litt over venninner. Særlig hvis du har hatt mye å gjøre med den eller de samme over en lengre periode. Da kan det være lurt å ta litt pause for å være med noen andre en stund. Men jeg vet ikke helt om jeg synes det er normalt å ville bytte dem ut? Men har du ingen venner som interesserer seg for det samme som deg? 1
Pearl2.0 Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Ja. Spesielt når man har pms. (dette er faktisk seriøst ment) Anonym poster: 65c490131c422f8f727c25694e9f1079 Hehehe :D
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Jeg tenker at det er helt normalt å innimellom irritere seg litt over venninner. Særlig hvis du har hatt mye å gjøre med den eller de samme over en lengre periode. Da kan det være lurt å ta litt pause for å være med noen andre en stund. Men jeg vet ikke helt om jeg synes det er normalt å ville bytte dem ut? Men har du ingen venner som interesserer seg for det samme som deg? Jeg har få venninner. Synes ikke de er så forferdelig interessante. Skulle gjerne møtt noen mer spennende mennesker.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 De man kjenner best er også de som irriterer deg mest. True story.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 ^ Det er faktisk sant. Dessverre.. - Men trenger du ha med deg disse irriterendes venninnene dine over alt da? Jeg drar på det jeg har lyst til, jeg.. Uansett om det blir alene eller ikke. Anonym poster: e2b1880ac731462235f886c3e6b3250a
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2013 #8 Skrevet 21. april 2013 Jeg har lyst å dra på byen av og til, fordi jeg synes det er gøy og fordi jeg har lyst å møte en mann. Liker ikke å gå alene ut. Sjelden at venninnene mine vil gå ut på byen. Så da får jeg gjort det veldig sjelden. Og sitter her uten kjæreste. Noen ganger har jeg f.eks. lyst å se en film på kino, og da er de enten ikke interessert i å se den filmen eller så kan de ikke når jeg spør. Da synes jeg det hadde vært greit om de tar kontakt igjen når de kan. Men det skjer jo ikke. Jeg gidder virkelig ikke å spørre på nytt. Dette gjelder også andre ting jeg tar initiativ til. Det hender jo at de tar initiativ til noe. Men som regel ikke noe så veldig spennende. Kanskje gå en søndagstur. Men slikt kan jeg ærlig talt gjøre alene. Så jeg blir bare så lei av dem. Skulle ønske jeg hadde noen gode, interessante venninner.
bebisss Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Ja det er normalt! Jeg har gitt opp alle mine venner fordi jeg stiller alltid opp for dem men når jeg trenger hjelp så er det ingen som gidder. jeg blir så utrolig skuffet over hvordan de kan oppføre seg til tider, Jeg er den eneste som tar intiativ til å gjøre ting sammen men da er det ingen som har tid eller vil. Jeg er drit lei av å alltid stille opp og være der å alltid høre etter, så er det ingen som gir en lang flat balle i hva jeg har behov for. Min beste veninne som var min eneste veninne har også vist seg å bare være interesert i seg selv. eneste gangene hun gidder kontakte meg er for å fortelle hvor mye penger hun har eller hvor hun og typen skal reise og hvor fantastiskt livet hennes er, og det virker som hun synes det er ekstra gøy og fortelle meg det når jeg er på mitt nederste.. Jeg har det faktiskt så mye bedre uten dem, jeg koser meg i mitt eget selskap og med min mann og familie og syns det er herlig å ikke være avhengige av andre for å ha det bra... 2
Gjest TS Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 Ja det er normalt! Jeg har gitt opp alle mine venner fordi jeg stiller alltid opp for dem men når jeg trenger hjelp så er det ingen som gidder. jeg blir så utrolig skuffet over hvordan de kan oppføre seg til tider, Jeg er den eneste som tar intiativ til å gjøre ting sammen men da er det ingen som har tid eller vil. Jeg er drit lei av å alltid stille opp og være der å alltid høre etter, så er det ingen som gir en lang flat balle i hva jeg har behov for. Min beste veninne som var min eneste veninne har også vist seg å bare være interesert i seg selv. eneste gangene hun gidder kontakte meg er for å fortelle hvor mye penger hun har eller hvor hun og typen skal reise og hvor fantastiskt livet hennes er, og det virker som hun synes det er ekstra gøy og fortelle meg det når jeg er på mitt nederste.. Jeg har det faktiskt så mye bedre uten dem, jeg koser meg i mitt eget selskap og med min mann og familie og syns det er herlig å ikke være avhengige av andre for å ha det bra... Ja, jeg forstår deg, og du er heldig som har mann og barn da. Jeg vil veldig gjerne ha en kjæreste, men føler jo venninnene mine indirekte "hindrer" meg i å møte en potensiell kjæreste, da de ytterst sjelden blir med meg ut på byen, eller på café, hvor jeg eventuelt kunne komme i prat med en mann. Og nå som det er vår og fint vær får man jo bare lyst å gå ut og møte folk. Mens her sitter jeg hjemme alene.
Gjest Hjordis Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 Finnes andre steder enn på byen å møte menn. Har du få felles interesser med venniner så kom deg ut på ting du interesserer deg for og møt nye folk av begge kjønn. Bueskyting, con's, foreninger, meld deg som frivillig på arrangementer, kurs, festivaler eller bruk aktivitetsvenner.no. Uendelig med muligheter der ute. Kom deg ut på disse ensome dagene og møt andre med like interesser. Ta annsvar for din egen trivsel.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Begynn å trene, dra alene. Der treffer du menn.
smilo Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 Mye lettere å bli kjent med nye mennesker om man drar alene. Ta ansvar for din egen lykke, og ikke legg ansvaret på dine venninner.
Gjest TS Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Joda, jeg går på noen aktiviteter. Må ikke satse på disse venninnene mine iallfall. For øyeblikket liker jeg menn mye bedre enn kvinner. Menn, velkommen inn i mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 Jeg hadde en venninne som ikke respekterte at jeg ikke ville være med på julaften. Hun fortsatte og fortsatte om a jeg måtte være med. Jeg sliter ledig sosialt og det er helt grusomt, blir klam i hendene og ser ned. Ingen snakker til meg for å få meg med i samtalene. Jeg har tatt et valg om å ikke være med. Hun har tydeligvis ingen anelse hva det er å ta et valg og stå for det. Hun tar aldri initiativ til å treffes, det er jeg hver eneste gang som spør om å møtes. Hun har alltid en grunn til å ikke møtes, helt på slutten kan hun komme på en grunn for hvorfor vi ikke skal treffes. Sist gang hadde hun øyeproblemer, men jobbe den dagen, det skulle hun gjøre. Så nå orker jeg ikke mer. Anbefaler alle dere som ikke vil treffe en venninne å heller si at man ikke har lyst! Ikke si hver gang i en melding om at det hadde vært koselig med en kaffe snart... Du vil ikke treffe meg den dagen jeg prøver å får til den kaffen. Snakk om å ha problemer med å bestemme seg. Sikkert derfor hun ikke forstår at jeg har bestemt meg for å ikke være med på julaften som har vært. Anonym poster: 7ae059909aa8efd5385dd16cc3d59dbc
Musken Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Ja, tror det er ganske vanlig å irritere seg over venninner. Jeg har f.eks. en venninne som ofte avbryter meg når jeg snakker. Av og til når jeg forteller noe, oppdager jeg at hun holder på å skrive en melding e.l., og at hun absolutt ikke følger med. Det synes jeg er forferdelig irriterende, for jeg følger jo med og lar være å avbryte når hun forteller saker som opptar henne (selv om jeg ikke finner de dødsinteressante).. Jeg synes dessuten det er vanskelig å gi beskjed til venninner som irriterer en, for jeg ønsker ikke å såre noen dersom de føler jeg vil "endre" den de er... Så mitt råd er; dersom du klarer å overse irritasjonsmomentene - gjør det! Dersom det er så vanskelig at du ikke klarer det, snakk med venninnen din
Pearl2.0 Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 Jeg har få venninner. Synes ikke de er så forferdelig interessante. Skulle gjerne møtt noen mer spennende mennesker. Aha! Ja da stiller saken seg annerledes. Jeg håper du kan finne deg noen som deler dine interesser, kanskje gjennom noen hobbyer/ jobb/ studier eller aktiviteter. Jeg tenker at du ville satt større pris på nye bekjentskaper dersom du har noe til felles med dem.
Gjest TS Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 Aha! Ja da stiller saken seg annerledes. Jeg håper du kan finne deg noen som deler dine interesser, kanskje gjennom noen hobbyer/ jobb/ studier eller aktiviteter. Jeg tenker at du ville satt større pris på nye bekjentskaper dersom du har noe til felles med dem. Tenker jeg også. Jeg har jo prøvd, og man blir sliten av å prøve også. Men skal ikke gi opp.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Hvorfor er du avhengig av de for å gå på byen, eller for å dra på café? Jeg skjønner at det kan virke kjipt å dra alene på café for eksempel, men det kan føles som en befrielse å være uavhengig av andre altså. Selv liker jeg ikke å dra på kino alene, men mannen min kan fint finne på det. Derimot kan jeg gå på café alene. Bare å sørge for at mobilen er helt opplada, så kan du surfe på den. Eller finne deg en vindusplass så du kan kikke ut på alle som går ute. Er du med på noe idrettslag, kor, eller lignende? Dette er jo sammenhenger der man kan finne nye venner så lenge man er utadvendt selv.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Og jeg som trodde det bare var meg... Helt lik problemstilling! Anonym poster: 658c5ad7a7e5de7b927eec25063684f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå