Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket navn skal vi velge? Mannen min er fra England, så vi ønsker oss et litt internasjonalt navn. Samtidig er det jo Norge barnet skal vokse opp og bo i. Hva synes dere om disse navnene? Er de ok for en norsk jente? Velger vi en av disse, er jo sjansen liten for at mange av jentene i klassen heter det samme, vil gjerne ha et navn som skiller seg ut litt.

Samtidig er jeg redd for at navnet blir for lite norsk, og kanskje vil høres rart ut med norsk uttale? Et annet alternativ jeg tenker er Julia.

Anonym poster: 6912ee6dc34fb8fbf78a6a39632357aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Melanie. I mitt hode høres det bra ut på norsk også. Nicole klinger ikke like bra. Julia vil høres helt forskjellig ut på norsk og engelsk. Så min stemme går til Melanie.

Anonym poster: 29dcfb6e90714a6d85b1ddcc2453f29c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker omvendt, synes Melanie blir litt vanskelig på norsk. Nicole går an, og Julia er kjempefint. Man må jo ikke uttale det på samme måte som familien i England? Barnet lærer nok ganske fort at det kan uttales på to forskjellige måter :)

Anonym poster: e21ea53c93cf6bf9dfea6a60758b0f20

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner ei lita jente som heter Melanie, og syntes det er ett nydelig navn:)

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg syns at litt av poenget må vere å finne namn som ikkje må uttalast på engelsk. Eg har vakse opp med folk som vert kalt Andrevv (Andrew), Glæddis (Gladys) og Steve (uttalt akkurat slik det er skreve, spesielt av eldre menneske, og det er berre corny og rart. Har mannen din namn i slekta si som det ville vere hyggeleg å bruke?

Namn som er lette å uttale på begge språk:

Charlotte

Camilla

Christine

Irene

Laura

Vera

Magaret

Monica

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er da drøssevis med navn som kan brukes i både Norge og England som ikke er så dillete som Melanie og Nicole, f eks;

Kristin

Nina

Helena

Ellen

Karen

Mary

Anne

Annie

Catherine

Sophie

Linda

Lisa

Eva

Elisabeth

Anonym poster: 024477ca77a361e9655401f75e71a40c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes begge fungerer på norsk. Navn er jo veldig smak og behag, så skal ikke uttale meg om det, men det er navn nordmenn kommer til å forstå hvordan man skal uttale.

Anonym poster: 4c71fc1d85f461099d1264d72a7e0e77

Skrevet

Jeg likte ingen av de navnene.

Hvordan har du tenkt å uttale de på norsk? Melani? Nikol?

Julia er fint.

• Liker 4
Skrevet

Melanie og Nicole høres ut som strippernavn. Det finnes sikkert tusen navn som høres like ut på norsk og engelsk.

• Liker 18
Skrevet

Av alternativene TS nevner synes jeg Julia er finest, deretter Nicole, men Melanie funker ikke i mitt hode. Mange navn jeg personlig liker bedre, men det er disse navnene hun og mannen har kommet fram til:)

• Liker 4
Skrevet

Melanin og nicole er kanskje internasjonalt, men ikke for Norge. Mange fine forslag over. Alle navn i sjangeren ts foreslår gir meg assosiasjoner til ei mamma som har sett alt for mye på amerikansk tv..

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Syns Melanie er veldig fint :) Uttaler det Me-la-ni selv.

Skrevet

Beklager, liker ingen av delene. "Det blir for mye kvitt søppel næpskrell prøver å være verdensvant" over valget.

Skrevet

Jeg liker Melanie. Et annet alternativ kan jo være Nicola (Ni-kå-la), det synes jeg høres bedre ut på norsk. Antakelig fordi jeg kjenner ei som er halvt norsk, halvt engelsk som heter det :)

Skrevet

Julia er nydelig! Likte det best av de tre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle tilbakemeldinger! Jeg er jo usikker på navnevalget selv, så negative tilbakemeldinger er også helt ok. Som noen skriver, kan det jo hende noen assosierer Melanie og Nicole med "strippernavn". Sistnevnte minner meg også om Nicole Richie, det er ikke positivt.

Julia var i utgangspunktet min soleklare favoritt. Men så kjenner jeg ei jente som heter noe liknende, og hun er slem rett og slett. Så navnet minner meg for mye om henne, dessverre... Men Julia er et kjempefint navn, og såvidt jeg har fått med meg er det ikke så aaaltfor mange i Norge som heter det, heller. Ihvertfall ikke så mange som Julie, Emma, Emilie osv.

Andre navn jeg liker, er Mikaela og Melina. Hva synes dere om de?

Ellers er vel Melanie fortsatt min favoritt, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da drøssevis med navn som kan brukes i både Norge og England som ikke er så dillete som Melanie og Nicole, f eks;

Kristin

Nina

Helena

Ellen

Karen

Mary

Anne

Annie

Catherine

Sophie

Linda

Lisa

Eva

Elisabeth

Anonym poster: 024477ca77a361e9655401f75e71a40c

Jeg vil helst finne et navn som det ikke er så veldig mange som heter i Norge, gjerne at jenta mi skal være den eneste i klassen med akkurat det navnet. Eva, Elisabeth, Anne, Karen, Ellen og Kristin minner meg for mye om vår foreldregenerasjon, synes det er kjedelige navn.

Men Helena (og Helene!) er fint. Takk for påminnelsen!! Og navn er jo uansett en smakssak :)

Melanie er jo veldig vanlig i engelskspråklige land, men her i Norge er det visst bare litt over 200 personer som heter det. Kanskje det er et navn som kommer etterhvert?

I mitt uttales det ikke så annerledes på norsk og engelsk. Og ja, jeg tenker Mel-ani. På engelsk blir det vel bare en liten forskjell, kanskje mer som Mell-ani eller noe slikt. Nicole tenker jeg å si ganske akkurat likt som det uttales på engelsk.

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Har en venninne på 24 år som heter Nicole. Det er et utrolig vakkert navn og funker problemfritt i norge.

• Liker 2
Skrevet (endret)

*

Endret av melly666
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne på 24 år som heter Nicole. Det er et utrolig vakkert navn og funker problemfritt i norge.

Ja, ikke sant! Enig :) Hvordan uttaler hun det, likt som på engelsk? Er hun utenlandskættet bakgrunn eller norske foreldre som har valgt det?

I venninneflokken er det jo litt gøy å skille seg ut litt, blant alle andre som kanskje heter Stine, Camilla, Anne osv. (Veldig pene navn det også da. Jeg liker camilla, men synes det er for vanlig, det var så poppis en stund at det ble litt for "utvannet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...