Gjest *LILO* Skrevet 1. april 2004 #2 Skrevet 1. april 2004 Jeg har også tenkt på å ta regnskapsskolen gjennom nks. Men er litt skeptisk til nettskole med tanke på oppfølging og hjelp når man står fast på noe.... Var det internett du også tenkte? Har ikke noen erfaring med nks ellers men har fått god tilbakemelding på de spørsmålene jeg har stilt så langt! Så da gjenstår det bare å bestemme seg....om jeg skal eller ikke....nettskole eller "vanlig skole".... :klø:
Solan Skrevet 1. april 2004 #3 Skrevet 1. april 2004 Hei, har nå logget inn, glemte visst det i går. :fy: Er litt distre for tiden. Skal jeg studere å gå noe, må det nok bli nettskole på meg. Enten det eller flytte på hybel.... Men med mann og tre barn er ikke det så enkelt heller da... Nei, nettskole blir det nok. Har vært i kontakt med NKS/NKI og de virker veldig positive. Men hva skal jeg velge da? Hva er forskjellen på NKI/NKS? Hva er best? Er det vanskeligere å få jobb senere når man har studert gjennom nettskole, tenkte kanskje at det virket litt useriøst eller noe? Ahhhh.... så mange spørsmål.... Håper noen kan svare på dem. :-) Hilsen " Ølhøna"
Gjest GreenSky Skrevet 2. april 2004 #4 Skrevet 2. april 2004 Jeg studerer på NKS. Nettskole kan være bra for noen, dårlig for andre. For meg funker det sånn passe. En er sin egen herre, og trenger en del viljestyrke for å henge med. Har en innlevering i uka som jeg får karakter på, det er ganske mye synes jeg, når jeg er i full jobb i tillegg. Lærerne er flinke, har kontakt med dem i chattegrupper og mail.
Lilo Skrevet 2. april 2004 #5 Skrevet 2. april 2004 Det er NKI jeg har sjekket med, ikke NKS....litt distre her og... Ved å ta regnskapsskolen på deltid (nettskolen) må man regne med ca. 8 timer arbeide hver uke. Det er forsåvidt greit, tror jeg skulle fått til flere timer pr. uke, men så er det det om man klarer å være strukturert og gjøre det man skal. Selvdisiplin? Nettskole er nok i utgangspunktet det greieste for meg å velge også, med to barn og en mann som er myyyye på jobb! Har en deltidsjobb nå som jeg gjerne vil beholde mens jeg går på skole. Men det hadde jo vært moro å få med seg det sosiale ved å gå på skolen også! Og det får man ikke ved nettskolen! Tenker, tenker og vurderer.....
Gjest eks-brevstudent Skrevet 2. april 2004 #6 Skrevet 2. april 2004 Jeg har sett noen utdanninger hvor de har "samlinger" i tillegg til nettundervisning, men tror ikke det var NKS, tror det var universitetene som hadde den løsningen. Jeg har tidligere tatt ett års høyskolefag (20 vekttall) fra NKS, men dette var amo-kurs med klasseromsundervisning i tillegg til brevinnsendinger. Det blir nok ganske annet å strukturere seg selv til å studere på nettet (skjønt det fungerer jo på samme måte som "brevskole" før i tiden). Anyway, eksamenspapirene mine står det bare NKS på - og ikke ett ord om at det var klasseundervisning på fulltid ett år. Ingen arbeidsgivere som har kommentert det negativt ihvertfall. Tvert om viser det jo at du kan fikse ting "på egen hånd"?
Gjest eks-brevstudent Skrevet 2. april 2004 #7 Skrevet 2. april 2004 Du spør om forskjellen på NKI og NKS. Er ikke det bare forskjellige fag de underviser i? Trodde at NKI var litt mer "teknisk" enn NKS, men det er mulig jeg tar feil. Mannen min har tatt noen fag på NKI, tror de er like bra som NKS jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå