Gå til innhold

Polar vs Garmin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ute etter pulsklokke, men er ikke helt sikker på om jeg skal velge polar eller garmin.

Skal bruke den til å legge inn rutene på data.

Er pulsklokker nøyaktige på dette,er det noen som vet?

Noen som har erfaring med Garmin connect vs Polarpersonaltrainer programmene?

Håper noen kan svare meg, jeg har ikke peiling i det heeeeele tatt.

:-)

Anonym poster: 581ac700db8357308cea151f0d96185b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Jeg har Polar rc3 gps. Altså innebygget gps. Den fungere veldig greit og digg at man kan se hvor man har bevegd seg, både på kart og fra satelittbilde. Det er mange mange funksjoner for alt man trenger sånn ellers. RC3 er den første klokken fra polar som har innebygget gps, andre modeller har ekstrautstyr som du kan henge på deg. Jeg tror at dette er upraktisk. Alt fungere greit, man lærer mye av å trykke på klokka og my personal trainer programmet. Det er aldri problemer med å laste inn data eller bruke my personal trainer.

Når det gjelder Garmin så har jeg ikke testet selv. De har flere modeller med innebygget gps og jeg vil da tro at "barnesykdommer" ikke forekommer og de har god erfaring med gps/pulsklokke i ett. Vet om en person som sverger til Garmin uten at jeg vet hvorfor. Ofte liker man bare et produkt.

Stikk innom youtube og se reklame og produktanmeldelser av både Garmin sine produkter og polar. Da blir du litt klokere. Tror også du kan spørre på ulike forum om hva folk liker. Se om du finner løpeforum osv . Da finner du også mange pulsklokke nerder. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Gammel tråd, men tilfelle noen andre skulle lure.

Jeg har Garmin forerunner 610, som jeg tror er konkurrenten til Polar RC3 GPS, som er nevnt over her. Men Garmin har vel akkurat kommet ut med 620, som da blir den nye 610.

Kan uansett si at jeg grubla lenge over om jeg skulle ha Garmin eller Polar sin GPS-klokke. Endte på Garmin fordi jeg fikk den billig. Hadde jeg ikke fått det tilbudet jeg fikk så er jeg usikker på hva jeg hadde gått for. Garmin sin er penere å se på syntes jeg, men jeg tror Polar sin har bedre batteri. Min har vel 8 timer med GPS og 4 uker i standby eller noe, noe som egentlig ikke er direkte imponerende.

Men til brukevennligheten. Jeg er veldig positivt overasket over klokken min. Det er min første pulsklokke, og jeg hadde egentlig ikke noe store forventninger. Men det er lite man ikke kan gjøre med denne klokken. Du kan planlegge øktene dine på dataen (eller klokken), og legge inn sånn at den sier i fra når du f.eks. skal bytte intervall, eller om du er over eller under pulssonen du skal ligge i (som du bestemmer selv, på forhånd). I tillegg kan du se om du ligger forran eller bak det du gjorde på forrige runde (hvis du løper runder). Er ganske artig. Garmin connect er utrolig lett å bruke. Jeg trengte ikke noe bruksanvisning eller noe for å finne ut hvordan alt fungete. Det var ganske intuitivt. En annen artig funksjon er at hvis du går deg vill så kan du trykke på "take me back to start" så vil den gi deg kompasskurs med pil til dit du startet økten din. Du kan også lagre hjemmeadressen din hvis det er dit du vil. I tillegg har jo denne klokken selvsagt det du kan forvente av en pulsklokke, og sikkert ganske mye mer jeg ikke har funnet ut av.

Når du er ferdig på turen din så overføres dataet automatisk fra klokken til dataen (gitt at USBen som følger med står i). Veldig greit.

Uansett hvilken klokke du går for så blir du nok fornøyd. Både Polar og Garmin lager bra produkter som du kan stole på. Det blir som å sammenligne dSLRene til Canon og Nikon. Smak og behag.

Jeg kan jo tilføye at slik jeg har forstått det så er Polar bedre på puls og Garmin bedre på GPS. Men det er ikke sånn at den ene er dårlig på det andre. Hvis du føler det er veldig viktig å se hvilken side av veien du har jogga på, så er nok hvertfall Garmin tingen.

Hvis du, eller noen andre lesere vurderer denne klokken fra Garmin så vil jeg anbefale å kjøpe den hvite da denne har plastikk på baksiden. Den sorte har noe metall som visstnok ruster etter et års bruk.

Anonymous poster hash: 56bb0...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...