Gå til innhold

De nye brusflaskene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår meg sammen med de som ikke liker de nye flaskene. Dvs. halvlitersflaskene er OK, men ikke de store.

"Vektmessig" er det best å holde en stor flaske på midten, for å få fin likevekt når man heller. Men holder jeg hardt nok på midten til å kunne løfte ei full flaske klapper den sammen fordi plasten er for tynn. Skal jeg sjenke med en hånd må jeg holde oppe ved tuten, og da er all vekten av brusen plassert på én side av hånden, noe som krever ekstra krefter (vektstangprinsipp). Alternativt kan jeg bruke begge hender. Men da har jeg ikke en ekstra hånd å holde glasset med, slik at jeg kan holde glasset på skrå for å unngå at det bruser over.

First world problems, jeg vet. :fnise: Men like fordømt irriterende uansett.

Anonym poster: 7300e8e44cc6b63684f4d38b5d45086b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

pepsi er takk gud enda normal! men de andre brus typene er de nye flaskene.

Anonym poster: 80aedb2ca9efe5bc83b7bcf116fc8931

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår meg sammen med de som ikke liker de nye flaskene. Dvs. halvlitersflaskene er OK, men ikke de store.

"Vektmessig" er det best å holde en stor flaske på midten, for å få fin likevekt når man heller. Men holder jeg hardt nok på midten til å kunne løfte ei full flaske klapper den sammen fordi plasten er for tynn. Skal jeg sjenke med en hånd må jeg holde oppe ved tuten, og da er all vekten av brusen plassert på én side av hånden, noe som krever ekstra krefter (vektstangprinsipp). Alternativt kan jeg bruke begge hender. Men da har jeg ikke en ekstra hånd å holde glasset med, slik at jeg kan holde glasset på skrå for å unngå at det bruser over.

First world problems, jeg vet. :fnise: Men like fordømt irriterende uansett.

Ekstremt godt beskrevet ;)

Før kunne man holde flasken med en hånd, nå må man holde en ved tuten og en i bunnen av flasken. I tillegg har flasken blitt mer tykk og klumpete og tuten kortere. Så det er vanskelig å få tak. Jeg hadde et parti Soloflasker som var normale, frykter at de også er blitt deformert neste gang jeg skal handle.

Anonym poster: 15c686afb0c19d73648b18f153ed62bd

Gjest Inggolf
Skrevet

De "nye" flaskene er jo bare nye her i landet. Tynne brusflasker er helt normalt ellers i verden. Teknikken for å helle fra dem er en annen, men etter et par uker har vel selv den mest tungnemme fått det til.

Dessuten: den enkleste måten å slippe all denne irritasjonen på er å slutte å drikke brus.. ;)

Anonym poster: 8fd17183d054612175b5326237f79c4c

for et idiotisk løsningsforslag :jolie:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

for et idiotisk løsningsforslag :jolie:

Det enkleste er IKKE det beste. :fnise:

Jeg ønsker meg slanke flasker i tykk plast, nå får vi tykke flasker i tynn plast. :vetikke:

Skrevet

Fortsatt ingen som kan forklare hvilken teknikk man skal bruke for at flasken ikke skal klappe sammen fullstendig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ingen som kan forklare hvilken teknikk man skal bruke for at flasken ikke skal klappe sammen fullstendig?

Jeg prøvde å beskrive det over her. Du må ta tak helt øverst i tuten, og holde hardt siden den holdekanten er borte. Den andre hånda må du legge under flasken til støtte. Glasset må du bare sette fra deg på bordet, med mindre du har tre hender.

AnonymBruker
Skrevet

Synes brusen smaker så utrolig tamt etter at jeg har åpnet de store flaskene! Disse flaskene har jo vært brukt i "alle andre" land enn Norge en god stund og har vært såå glad for at vi ikke har hatt de.

Tror jeg må begynne å drikke Pepsi, brus uten kullsyre = æsj.

Anonym poster: 055dbcbb52e236a765a88dd69afc75be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ingen holdbarhetsdato på de nye flaskene, så jeg får ikke sammenlignet med de gamle. Jeg kjøpte ofte brus i store kvanta når det var kassesalg før. Men tror ikke jeg vil oppbevare disse nye over lengre tid. Det går jo lett hull på dem også.

AnonymBruker
Skrevet

alle brusflasker blir slik etterhvert :) det gjelder også pepsi max og pepsi, som noen har nevnt over her :)

Anonym poster: 1e6562dd69a986124a5b11c7388e0fa4

AnonymBruker
Skrevet

alle brusflasker blir slik etterhvert :) det gjelder også pepsi max og pepsi, som noen har nevnt over her :)

Anonym poster: 1e6562dd69a986124a5b11c7388e0fa4

:( :(

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

nye flasker- og dere nevner kun Cola, og Doh sier at hun ikke har sett disse flaskene men hun drikker bare Pepsi-Max så det er sikkert derfor, men jeg er rimlig sikker på at disse nye flaskene er på alle brusene jeg da?

Er de ikke det da? :klo:

Heter ikke Doh tenk.

Sitter her nå og drikker Pepsi max fra en 4pk jeg kjøpte i går, og den er helt normal. :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Det enkleste er IKKE det beste. :fnise:

enkleste!? Å slutte med brusdrikking er jo umulig, så det er ikke enkelt i det hele tatt skal jeg si deg :lol:

Heter ikke Doh tenk.

Heheee, beklager :ler:

Jeg ser stort sett bare på avataren til folket her og Doh har også Homer Simpsons som avatar..

Skal se litt nøyere neste gang!

Gjest juvelia
Skrevet (endret)

Elsker de nye flaskene! Myke og deilige :D

Dessuten er det mindre risiko at det bruser helt over når du åpner dem,var mye plaget med dette på de gamle store flaskene,men aldri med de nye. Var så irriterende å åpne en ny flaske cola zero å halvparten fosset ut i vasken. Tror det har noe med å gjøre at de gamle flaskene var så harde at om de fikk seg et støt så ble det trykk i flasken,men at de nye er myke så de tåler en støyt.

Endret av juvelia
Skrevet

Savner de gamle flaskene jeg :(

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Har ikke opplevd at det har brust over på mange år, men så drikker ikke jeg Pepsi-Max heller. Er veldig mye kullsyre i den.

Skrevet

De nye flaskene er det foreløpig kun Coca-Cola som har gått over til, dvs Coca-Cola, Fanta, Sprite, Urge og sikkert noen jeg har glemt som blir produsert av CC.

Ringnes (som produserer Pepsi, Solo, 7Up osv) kommer nok sikkert etter.

Personlig liker jeg de nye flaskene. De er selvfølgelig litt svakere å holde i enn de gamle, men har ikke opplevd problemer med å helle ut av dem. Det er bare å holde så langt ned på flaska som mulig.

Men; Coca-Cola på boks all the way, takk og lov for Sverige i nærheten :D

Skrevet

Har ikke noen problemer med de jeg:) Ja de store er litt vanskeligere å holde enn de små, men det går greit å helle de i glass. Skal jo ikke drikke rett fra flaska!

Men for å slippe dette problemet er det da bare å ikke drikke så mye brus. Det er ikke så sunt akkurat. Er veldig sjeldent jeg drikker brus, så det sier vel seg selv at jeg sjeldent er borti problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Cola Zero på gamle flasker observert hos Joker i dag. Kunne tipset om hvor, men jeg kjøpte opp alle sammen. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Personlig liker jeg de nye flaskene. De er selvfølgelig litt svakere å holde i enn de gamle, men har ikke opplevd problemer med å helle ut av dem. Det er bare å holde så langt ned på flaska som mulig.

Så langt ned som mulig? De er jo både for tykke nederst, og de brekker inn. Eneste måten jeg klarer å helle fra de flaskene er ved å holde en hånd helt øverst mens jeg legger andre hånden under siden av flasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...