AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Ok, det kan godt hende jeg setter ny rekord i trivielt emne å ta opp. Eller kanskje ikke, vi er tross alt på kg Men altså: De nye brusflaskene. Hva i huleste? Jeg antar tanken bak er at den supertynne plasten er mer miljøvennlig. Men dette var særdeles lite brukervennlig. Den plasten er jo rett og slett ikke egnet til brusflasker. Spesielt de store flaskene, plasten knekker jo inn når man prøver å løfte opp flasken. I tillegg er flasken vaklevoren, og velter lett. Og den løftekanten øverst er fjernet, så når jeg prøver å løfte flasken etter tuten så er det nesten ikke mulig å skru av korken. De små flaskene er noe bedre, men de er jo feks helt uegnet til å ha med i håndbagasjen på fly o.l. De gamle flaskene kunne uten problemer stappes ned i en fullpakket sekk, men de nye er alt for myke/skrøpelige. Heretter skal jeg saumfare hyllene på jakt etter flasker av gammel type, så jeg i hvert fall får hamstret litt til reisebruk. Jeg gjetter også på at brusen holder seg dårligere i nye flasker, ser at det danner seg veldig mye kondens inni flaskene. Anonym poster: 15c686afb0c19d73648b18f153ed62bd 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Jeg elsker de nye flaskene jeg! Syns de er mye bedre å holde. Anonym poster: c50b121eb5b64f76ece271a58b98d632 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 De gamle flaskene skar meg i hånden når jeg prøvde å åpne de. Jeg skjønner ikke hvordan du får det til at det er vanskelig å åpne de nye flaskene, TS? Kondens kommer av varme, ikke av tynn plastikk. Anonym poster: 4a196b75838bc9f45e931f70029d0e1d
Gjest Armule Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 De nye flaskene holder faktisk mye bedre på kullsyren. Husker jeg var i Danmark for noen år siden, og de hadde brusen i plastflasker som var enda mykere enn de som er i Norge nå. Da kunne jeg ha en cola stående i kjøleskapet i en uke, uten at den mistet kullsyre.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 De gamle flaskene skar meg i hånden når jeg prøvde å åpne de. Jeg skjønner ikke hvordan du får det til at det er vanskelig å åpne de nye flaskene, TS? Kondens kommer av varme, ikke av tynn plastikk. Tyder på at varmen lettere trenger inn i flaskene, da. Merker at brusen blir tammere raskt også. Med vanskeligere å åpne mener jeg at før kunne jeg holde selve flasken, nå er den for tynn slik at den knekker innover. Da må jeg holde helt øverst, og der er den kanten borte som gjorde at man lett fikk skrudd opp korken selv om man holder i tuten. Skulle nesten laget en youtube-video av dette. Anonym poster: 15c686afb0c19d73648b18f153ed62bd 1
lighters Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 De nye flaskene til Cola er noe som heter PET flasker som blir smeltet ned og laget nye flasker istedet for å vaske og bruke på nytt sånn som de gjorde med de flaskene som var tidligere. Cola har også sluttet og levere brus i kasser, nå leveres brusen i plast. INMARI irriterende å skulle få bruslevering som er helt ubrukelig å stable oppå hverandre spesielt for vi som jobber i butikk. De er helt ubrukelige å holde i fordi den tynne plasten gir etter og jeg syns hvertfall at det føles som dårligere kvalitet. Menmen det er vel det som er fremtiden siden det er miljøvennlig. Ubrukelig spør du meg. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 De nye flaskene til Cola er noe som heter PET flasker som blir smeltet ned og laget nye flasker istedet for å vaske og bruke på nytt sånn som de gjorde med de flaskene som var tidligere. Cola har også sluttet og levere brus i kasser, nå leveres brusen i plast. INMARI irriterende å skulle få bruslevering som er helt ubrukelig å stable oppå hverandre spesielt for vi som jobber i butikk. De er helt ubrukelige å holde i fordi den tynne plasten gir etter og jeg syns hvertfall at det føles som dårligere kvalitet. Nettopp! Begynte å lure på om det bare var jeg som hadde fått tak i et spesielt skrøpelig parti flasker nå. Fasongen på dem er jo helt feil også, de er blitt tykkere og kortere. Jeg pleide stable fem store flasker bakerst i handlevogna, nå var det plutselig ikke plass... Anonym poster: 15c686afb0c19d73648b18f153ed62bd
minienthe Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 har også merket at halvliterne holder dårligere på kullsyren etter den nye flasketypen kom. stabiliteten er også blitt et problem. 3
Gjest Spiderpig Skrevet 21. april 2013 #9 Skrevet 21. april 2013 Har ikke sett noen ny flaske jeg da. Men drikker bare Pepsi-Max og den er fortsatt normal. Får se litt ekstra på de andre flaskene neste gang jeg er på butikken. 1
Gjest Violetta Skrevet 21. april 2013 #10 Skrevet 21. april 2013 De nye flaskene holder faktisk mye bedre på kullsyren. Husker jeg var i Danmark for noen år siden, og de hadde brusen i plastflasker som var enda mykere enn de som er i Norge nå. Da kunne jeg ha en cola stående i kjøleskapet i en uke, uten at den mistet kullsyre. Jeg opplever det stikk motsatt, både med tanke på flaskene i Danmark og de nye som har kommet her hjemme. I tillegg skulle jeg kjøpe en flaske fra en automat, og den gikk det hull i på vei ut av automaten. Dårlige greier! 2
Gjest Inggolf Skrevet 21. april 2013 #11 Skrevet 21. april 2013 nye flasker- og dere nevner kun Cola, og Doh sier at hun ikke har sett disse flaskene men hun drikker bare Pepsi-Max så det er sikkert derfor, men jeg er rimlig sikker på at disse nye flaskene er på alle brusene jeg da? Er de ikke det da?
Gjest Violetta Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 nye flasker- og dere nevner kun Cola, og Doh sier at hun ikke har sett disse flaskene men hun drikker bare Pepsi-Max så det er sikkert derfor, men jeg er rimlig sikker på at disse nye flaskene er på alle brusene jeg da? Er de ikke det da? Jeg har bare sett dem på Coca Cola sine produkter. 1
Cata Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 Jeg har bare sett dem på Coca Cola sine produkter. Jeg også. Solo'en jeg kjøpte tidligere i uka var i gammel flaske, og jeg tror jeg ville lagt merke til det om det hadde vært full utskiftning i bruskjøleren på butikken. 1
Pearl2.0 Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Irriterende å måtte bruke to hender for å skjenke av de nye 1,5-litersflaskene. 1
Dragonfly84 Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 Jeg syns ikke colaen smaker like godt fra disse nye flaskene...
jabx Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Jeg elsker de nye flaskene jeg! Syns de er mye bedre å holde. Du synes det er bedre å holde en flaske som kollapser når du tar på den? 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 De "nye" flaskene er jo bare nye her i landet. Tynne brusflasker er helt normalt ellers i verden. Teknikken for å helle fra dem er en annen, men etter et par uker har vel selv den mest tungnemme fått det til. Dessuten: den enkleste måten å slippe all denne irritasjonen på er å slutte å drikke brus.. Anonym poster: 8fd17183d054612175b5326237f79c4c 4
jabx Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 De "nye" flaskene er jo bare nye her i landet. Tynne brusflasker er helt normalt ellers i verden. Teknikken for å helle fra dem er en annen, men etter et par uker har vel selv den mest tungnemme fått det til. Hva er denne teknikken da?
Lykkelitenen Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Colaen smaker ikke det samme på de nye flaskene, så når jeg ser gamle flasker blir kjeg happyhappy og hamstrer Jeg opplever også det samme som ts, flaskene er stive når de er nye, men når det slippes luft inn i de blir de så myke at det er vanskelig å helle med dem, spesielt de store. Føles som om hele flasken skal gi etter når man holder på etikettområdet, som er mykest.
Gjest Funky Punk Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Myke flasker er normalt i Sverige iallefall. (Og en hel del andre land) Syns det er rart det tok så lang tid før de kom til Norge. Har aldri hatt problemer med å verken åpne eller helle fra de flaskene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå