AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Jeg er ikke mer enn 19 år. For to år siden forsvant lysta til å drikke meg møkk full og feste natten lang. Jeg koser meg mer enn nok med et glass vin, tente stearinlys og en god film på kvelden. Min samboer drikker heller ikke ofte så det passer midt i blinken. For meg. Nå er jeg blitt gravid, er enda i første trimester så ganske tidlig på vei. Jeg. Er mye sliten, veldig hormonell og gråter av alt og ingenting noe som gjør at jeg får enda mer lyst til å holde meg inne mer. Jeg har null interesse av å kjøre rundt, drikke og faenskap slik resten. På min alder gjør. Der stiller mange spørsmål, får ofte høre at jeg er så kjedelig og umoden. Er det virkelig så ille? Kan godt drikke om jeh føler for det (ikke nå så klart) men jeg har ikke lyst til den slags lengre. en lysta forsvant for noen år siden og kommer visst ikke tilbake heller. Min samboer derimot elsker å kjøre rundt. Det er kult med biler som bråker og kommer mest mulig røyk ut av. Slædding i rundkjøringer, på plassen i byen, svinger og burning . Jeg ser ikke poenget der, ser ikke moroa! Blir de tatt ryker jo lappen! Sier jeg noe til min samboer spesielt om han har med seg en kamerat eller to bare overser han meg. Nå begynner jeg å bli så lei at jeg vurderer å ikke sitte på mer. Ingen blir jeg sett på aom kjedelig. En pappa-jente som ikke gjør feil. Er det bare jeg som ikke ser den forbanna moroa i det her? Er det meg det er noe galt med slik de sier? Anonym poster: 80849d17c62dfe32cc0cd8838ba9f70a 1
Cata Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Ingenting galt med deg, du er bare blitt moden litt raskere enn dine jevnaldrende . 3
Jentejente24 Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Hvem er "de"? Eneste jeg kan komme med som svar er vel at alle er forskjellige, og hvertfall på den alderen du og jeg er i så er vi forskjellige alle sammen.. Selv liker jeg fortsatt å drikke og gå ut og ta meg en skikkelig fest iblandt, men liker fint å bare være hjemme også. Før følte jeg at jeg hadde en del venner som sjeldent eller aldri ville ut eller drikke/feste og det gjorde at jeg synes livet ble litt kjedelig fordi det ikke passet MEG. men nå har jeg heldigvis kommet inn i en gjeng som liker å gå ut en del men også ta rolige hjemmekvelder, så det passer meg midt i blinken. Det jeg vil frem til er at du ikke er kjedelig, du har bare andre interesserog det finnes jo mye annet som er like morsomt som å drikke! Men når det er sagt er jeg heller ikke noe stor fan av møkkefylla og å bli drita. følte jeg la det fra meg da jeg hadde passert 20.. selvom man fortsatt kan ha uflaks da, men det er jo ikke noe gøy å drikke seg dritings akkurat. Og når det er sagt så bør du jo ikke akkurat drikke uansett nå som du er gravid, utrolig uforsvarlig om du i det hele tatt kunne vurdert det spør du meg.
Elanore Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Har heller aldri syntes at noe av det der er så innmari stas. Om folk ser på meg som kjedelig av den grunn, så får det være deres problem - vi har alle våre gleder. Så lenge du ikke ellers har store, uforklarlige endringer i humøret eller helsen ellers, så ville jeg gitt blaffen i det. Du modner og lener deg tilbake i en mer stabil rolle, noe som etter min mening er helt ok. Ellers må du ha kjempemasse lykke til med graviditet og alt!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Tusen hjertlig! :-) Graviditeten er kjempe spennende og ny fin opplevelse, det gjør jo noe med humøret det også og humørsvingninger. Men det igjen går jo mest utover min samboer og meg selv, ikke andre. Veldig fint å se andre har det slik. Tanken om å drikke nå har aldri vært tilstede en gang. Jeg har det fint med brusen min jeg:-) Anonym poster: f5384b63bcf62256eb8086e9031c9214
Gjest Allergikeren Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 I deres øyne er du sikkert veldig kjedelig, ja, uten at jeg vil si at det er noe galt med deg av den grunn. Selv trives jeg best med noen få venner på middag og til nød litt vin i glasset, og i mine øyne er "de på din alder" like kjedelige som de syns at jeg er. Gjør det du trives med du!
Kjempeliten Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Kan jo på en måte skjønne hva dem mener, når definisjonen på å ha det gøy i deres miljø er å drikke og råne... I andre miljøer er det nok moro å kose seg hjemme med venninner med vin, mat og en film og ta det med ro. Du er nok ikke den eneste som ikke syns det er gøy å drikke og råne rundt:) Du har ikke noen andre venninner som du tror kunne tenkt seg å finne på noe rolig med deg da? Det er jo ikke så veldig vanlig å bli gravid når man er 19, så kan hende dine venner ikke helt forstår hva som skjer med deg? Du må bare ikke bry deg om hva de andre sier, du har jo ikke gjort noe galt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå