Gjest lillemumie Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Jeg er 20 og han er 28. Jeg skjønner ikke hvorfor han vil vente så lenge. Hva skal jeg gjøre?
Testosteron Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Det kan jo hende at han tar litt i når han sier han vil vente til han er 50. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Da er du 42 og kan muligens ikke få barn lenger. Sikker på at han vil ha barn i det hele tatt? Anonym poster: 47daff481013dd8b82ba0d94685c3527 5
Gjest Mann Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Om du på død og liv må ha en unge så finn deg en ny type..finnes INGENTING VÆRRE en å være sammen med ei som maser og gnager om unger
Polly Ester Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Om du på død og liv må ha en unge så finn deg en ny type..finnes INGENTING VÆRRE en å være sammen med ei som maser og gnager om unger Ingenting? Så hvis hun f.eks er utro, bruker alle penger på seg selv, er bare ute med venninner, nekter sex osv osv - så er det helt greit så lenge hun ikke maser og gnager om unger? Til TS. Det kan selvfølgelig hende han endrer mening, men det må dere jo bare snakke om - hvor seriøst han egentlig mener det. Og hvis han virkelig mener det så høres det veldig ut som denne mannen ikke ønsker barn i det hele tatt... så hvis du da virkelig ønsker barn - at det er veldig viktig for deg - så må du finne deg en annen mann. 2
Jentejente24 Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 sier meg enig i at det virker ut som han tviler ovenfor det å få barn. er jo ikke sikkert han mener 50 år helt bokstavelig, bare at han vil vente en del år eller kanskje ikke er sikker på at han vil ha barn. Har du spurt han mye om dette med unger?
Montefalco Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Han er åpenbart særdeles umoden. Noe det faktum at han er sammen med ei jente på 20 år understreker. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Han vil ikke ha barn. Så om barn er viktig for deg bør du stikke mens du kan...Er selv i ett slikt forhold, han maser ikke om barn men jeg føler det er min feil at det ikke blir noe barn på ham...Husk han er 28, da vet han hva han vil når han sier at han vil ha barn når han er 50... Anonym poster: f04bb5af1e70ed39f575b5d16d286dfd
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Det var nok en grunn til at han skaffet seg en såpass yngre samboer, han regnet med du ikke ville begynne å snakke om det på en tre-fire år fremover i tid.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a Hørt om ordet "morsinstinkt"? Helt fra jenter er små leker vi med dukker, skifter bleie på dem,mater dem, leker husholdnings-leken.. Vi er rett og slett oppdratt til å være kjærlige og omsorgsfulle, mens gutter er oppdratt til å være tøffe og lete etter spenning, i og med at de får leke med biler, spiller fotball osv. Jeg er bare 17 år gammel og gleder meg utrolig mye til jeg kan kjenne et frø vokse inne i meg Finnes jo utrolig mange damer som ikke har denne følelsen, som er mer opptatt av karriere og et rolig liv og slikt, så da får du finne deg ei slik dame, ingen som tvinger deg til å legge avkom på henne vell ?
Polly Ester Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a Eksen min gjorde det. Det var han som ville ha barnet - jeg følte meg ferdig med å få barn, men han fikk overtalt meg. Heldigvis. Så da har du hørt om en mann som maste om å få unge... 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #15 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a Anonym poster: f04bb5af1e70ed39f575b5d16d286dfd
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #16 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a Mannen min maser ikke om barn, men han vil, vil, vil ha. Jeg vil ikke ha...Ikke alle menn er like .. Anonym poster: f04bb5af1e70ed39f575b5d16d286dfd 1
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2013 #17 Skrevet 20. april 2013 Hørt om ordet "morsinstinkt"? Helt fra jenter er små leker vi med dukker, skifter bleie på dem,mater dem, leker husholdnings-leken.. Vi er rett og slett oppdratt til å være kjærlige og omsorgsfulle, mens gutter er oppdratt til å være tøffe og lete etter spenning, i og med at de får leke med biler, spiller fotball osv. Jeg er bare 17 år gammel og gleder meg utrolig mye til jeg kan kjenne et frø vokse inne i meg Finnes jo utrolig mange damer som ikke har denne følelsen, som er mer opptatt av karriere og et rolig liv og slikt, så da får du finne deg ei slik dame, ingen som tvinger deg til å legge avkom på henne vell ? RUUNNNNN!!!!!!!
Gjest Barnefri Skrevet 20. april 2013 #18 Skrevet 20. april 2013 Hva er det med kvinnfolk og unger? Hvorfor maser dere så fælt om unger? Jeg har til dags dato aldri hørt om mannfolk som maser om at de vil ha unger. Anonym poster: 35209cb47dccfe028b6a54db96178a1a Dette lurer jeg også på, og jeg er et 20-årig kvinnfolk. Jeg synes unger er masete og slitsomme, vil heller skifte bleier på gamliser på sykehjem enn på spedbarn, og synes det er mer interessant å se på gresset gro enn å måtte være med å se på Barbie-filmer. Jeg har en mistanke om at verpesyken skyldes at unge jenter fra før de kunne tenke selv har fått tyta ørene fulle om barn, familie og omsorg, mens gutter slipper dette. I tillegg finnes det flere kvinner enn du skulle tro som ikke er opphengt i å skulle bli mamma. Sjekk alder for førstegangsfødende blant kvinner med høyere utdannelse, og hvor mange barn de får, så er bildet et helt annet Jeg tror bare det ikke snakkes så høyt om at man ønsker noe annet enn å få barn, siden det er forventet at du som omsorgsfull dame vil ha barn og være kjærlig mot familien din.
Rainbow Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Hørt om ordet "morsinstinkt"? Helt fra jenter er små leker vi med dukker, skifter bleie på dem,mater dem, leker husholdnings-leken.. Vi er rett og slett oppdratt til å være kjærlige og omsorgsfulle, mens gutter er oppdratt til å være tøffe og lete etter spenning, i og med at de får leke med biler, spiller fotball osv. Jeg er bare 17 år gammel og gleder meg utrolig mye til jeg kan kjenne et frø vokse inne i meg Finnes jo utrolig mange damer som ikke har denne følelsen, som er mer opptatt av karriere og et rolig liv og slikt, så da får du finne deg ei slik dame, ingen som tvinger deg til å legge avkom på henne vell ? Det var veldig generaliserende!! Jeg har aldri lekt med dokker, eller noen "husholdningslek"! Jeg lekte med bamser og kosedyr, klatra i trærne og hadde en boks full av biler og Lego. Samla på steiner og brukte all omsorg på dyr. Hunder og hester. Syns tanken på å skulle ha "et frø voksende inni meg" er absurd og fjern, og ønsker absolutt ikke å oppleve det. Og jeg er 32 år. Alle kvinner er ikke like, alle drømmer ikke om barn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Det var veldig generaliserende!! Jeg har aldri lekt med dokker, eller noen "husholdningslek"! Jeg lekte med bamser og kosedyr, klatra i trærne og hadde en boks full av biler og Lego. Samla på steiner og brukte all omsorg på dyr. Hunder og hester. Syns tanken på å skulle ha "et frø voksende inni meg" er absurd og fjern, og ønsker absolutt ikke å oppleve det. Og jeg er 32 år. Alle kvinner er ikke like, alle drømmer ikke om barn. Jeg er enig. En annen ting er at fordi jeg er 22 år gammel, så når jeg bestemt sier at jeg ikke ønsker å ha barn, så sier de fleste "men bare vent til du blir eldre...." fra både menn og kvinner. Jeg er så lei! Samtidig sier det litt om hvilke forventninger menn og kvinner har til andre kvinner, det skal liksom være så naturlig å ønske å ha barn og hva blir resultatet? Mange kvinner får barn, selv om de innerst inne egentlig ikke ønsker det, fordi det "er forventet" av dem. Jeg har aldri drømt om å få barn, men likevel blir jeg ofte møtt med "vent til du blir eldre", "jeg har lyst til å bli bestemor", "når (ikke hvis) du får barn, hva håper du på..". Jeg har til og med fått spørsmål om jeg er lesbisk fordi jeg er så bastant på at jeg virkelig ikke ønsker å få barn ( ). Jeg kjenner at irritasjonen er i ferd med å spise meg opp. Det er mange folk som ikke forstår at det finnes kvinner som ikke er innstilt på å leve det forventende a4-livet. Menn blir sjelden møtt med slike holdninger. Ugh, det var godt å få ut irritasjonen min. Anonym poster: c43c1369ec6c676346c681ae44889b6c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå