Rucula Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Jeg har 2 hunder....en på 2 og en på 3 Jeg trener hundene mine aktivt i agility og det var derfor jeg kjøpte nr 2 fordi jeg ville ha en som er mer egnet for sporten... Og det er han i aller høyeste grad, jeg er super fornøyd med han....det er bare det at det nå viser seg at han har sterk hd :( Dvs tilrettelegging resten av livet, smertestillende, massasje, kosttilskudd og ingen agility Jeg har valget mellom å slutte med hobbien jeg er så glad i eller skaffe nr 3. Noen med 3 hunder som vil dele noen erfaringer? Jeg har inntrykket av at 3 er 1 for mye?
Portvinpiken Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Det er lenge siden jeg "bare" hadde 3. Nå har jeg litt flere... 3 er ikke 1 for mye som i en venneflokk på barneskolen, men hvis det kun er for å fortsette med en form for hundesport så synes jeg man skal tenke nøye igjennom det. 3 er èn hund til i alt hva det betyr av stell, omsorg og ikke minst kostnader. Om du har lyst på hund nr. 3 fordi du ønsker en hund til så synes jeg det er helt fint. Ellers ikke. 1
kviklunsj Skrevet 21. april 2013 #3 Skrevet 21. april 2013 Om 3 er 1 for mye eller ikke er jo individuelt for hvert menneske. Jeg vet at det stemmer for min del hvertfall. Jeg trener også ag og andre sporter, går mye tur osv, men etter jeg fikk hund nr 2, så må jo hverdagen endres og oppmerksomheten deles. Jeg har hatt hund i fosterhjem mens jeg hadde mine 2 og fikk virkelig testet ut å ha 3 hunder. Jeg var sjeleglad da hunden reiste! Det var ikke enkelt å lufte 3 hunder samtidig. jeg er også veldig opptatt av at hundene "kan mer enn de trenger" og at hundene får brukt seg både fysisk og mentalt. Jeg fikk mindre tid til hver hund og treningen fallt langt. En må også tenke seg nøye om når det gjelder økonomi(det er jo veldig dyrt!), ferier, passer det seg å ha med alle 3, evt finner du hundepass til 3 når du skal bort? Siden du ikke kan drive med ag med hunden, har du prøvd andre sporter som lydighet eller freestyle osv? Tenk deg grundig om, lykke til med valget!
Gjest Cevita Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Jeg har tre hunder. Han siste kom i hus for et par måneds tid siden, og skulle egentlig bare bo her en liten stund mens jeg prøvde å finne en ny eier til han (alternativet var at gamle eier skulle avlive han, og det klarte jo ikke jeg å finne meg i...) Nå har vi blitt så glad i han at vi plutselig har tre hunder, men jeg synes nå absolutt det blir litt at to er som en og tre er som ti, men det har kanskje noe å gjøre med at kan siste er komplett forskjellig fra de to andre (en husky, en malamute, og nykommeren er brottweiler (border collie + rottweiler). Alikevel går det fint med tre hunder, vi er jo så glade i dem alle sammen!
LexSuperior Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Det er lenge siden jeg "bare" hadde 3. Nå har jeg litt flere... 3 er ikke 1 for mye som i en venneflokk på barneskolen, men hvis det kun er for å fortsette med en form for hundesport så synes jeg man skal tenke nøye igjennom det. 3 er èn hund til i alt hva det betyr av stell, omsorg og ikke minst kostnader. Om du har lyst på hund nr. 3 fordi du ønsker en hund til så synes jeg det er helt fint. Ellers ikke. Så enig så enig! For meg er 1 nok i lengden for eksempel. Jeg passer gjerne både 1 og 2 til over lengre perioder, men jeg vil bare eie 1 selv. Jeg kjenner også en jente som var i en liknende posisjon som deg. Hun hadde en hund som fikk påvist sterk hd og måtte slutte med ag så hun skaffet seg en hund til for å drive med det. Hun har vel egentlig ikke tid til å ha to akkurat nå så mye av ansvaret faller på venner og kjæreste. Dumt i hennes tilfelle. Så... Ønsker du deg en tredje hund og tror du at du takler det og har tid, kjør på! Er det bare fordi at du ikke kan trene ag, kanskje ikke. Selv om det selvsagt ikke er bare bare.. Kanskje dere kan finne en ny lidenskap sammen som ikke innebærer så mye hopp og sprett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå