Gå til innhold

Dere som mottar AAP og ikke er på et spesifikt tiltak akkurat nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fyller dere ut meldekortet?

Jeg har alltid krysset ja på at jeg har utført tiltak/avtalt aktivitet eller hva det nå står, og den siste tiden har jeg også vært i tiltak (arbeidsutprøving/praksis). Nå er tiltaket mitt ferdig, og jeg har fått ny saksbehandler på NAV. Hun påstår at jeg skal krysse nei frem til jeg evt. er i nytt tiltak, og jeg klarer ikke helt stole på det. Har jeg gjort feil i tre år liksom? Hva gjør dere andre?

Anonym poster: be87846b1372a1a9ac91348ec393ec20

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Krysser av på nei.

Meldekortene er egentlig helt idiotisk satt opp, for nesten uansett hva man gjør så må man lyve :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i tiltak, og min aktivitet er å dukke opp til behandling hos legen 4-5 dager i uka. Jeg trykker på JA, jeg er i tiltak på meldekortet. Og når jeg ikke var det, sa saksbehandler at jeg skulle trykke JA, ellers ville de ikke utbetale penger om man skipper tiltaket, så rart hun ba deg krysse nei, da tolker de det som at du ikke har dukket opp på "jobb" da!

Det forklarte i allefall min saksbehandler.

Anonym poster: 329a777749c890fd9d09b0a2569737dc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har et avtalt tiltak skal du krysse ja om du har deltatt, nei om du er borte.

Om du ikke har noe tiltak for tiden skal du krysse nei på alt unntatt siste spørsmål.

Anonym poster: 00a201427bb29cad368c643f0dc53c7d

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

da jeg ikke var i tiltak så krysset jeg av for at jeg var det, fra mandag til fredag.

(ja til kurs/utanning vel og merke)

Endret av NozMonster
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Da jeg ikke var i tiltak så krysset jeg for at jeg ikke var i det.

Endret av Mortem
AnonymBruker
Skrevet

Når tiltaket mitt tok sommerferie krysset jeg av for "ja" på deltatt. Det var jo ikke min skyld at jeg ikke fikk deltatt på tiltaket. Tiltaket jeg er på nå er organisert 3-7 ganger i uka men jeg driver med aktiviteter utenom dette organiserte for å bli arbeidsfør igjen. Derfor krysser jeg av for ukas fem hverdager uansett.

Dersom jeg tar fri eller ferie fra tiltaket så krysser jeg av for "ikke deltatt".

Anonym poster: c7b48e682a98477f167c75f04574e129

AnonymBruker
Skrevet

Jeg krysser nei uansett om jeg er på tiltak eller ikke. Jeg spurte saksbehandler fordi spørsmålene er så ulogiske. Da fikk jeg beskjed om å alltid krysse nei på alle spørsmål untatt det siste og å krysse ja på det siste. Har alltid fått utbetalt som jeg skal.

Anonym poster: 3810ed43bd773a1f5240dd9e9bb9a485

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i tiltak, og min aktivitet er å dukke opp til behandling hos legen 4-5 dager i uka. Jeg trykker på JA, jeg er i tiltak på meldekortet. Og når jeg ikke var det, sa saksbehandler at jeg skulle trykke JA, ellers ville de ikke utbetale penger om man skipper tiltaket, så rart hun ba deg krysse nei, da tolker de det som at du ikke har dukket opp på "jobb" da!

Det forklarte i allefall min saksbehandler.

Anonym poster: 329a777749c890fd9d09b0a2569737dc

Det var slik jeg fikk det forklart av min forrige saksbehandler også, og jeg har hatt AAP i tre år nesten uten å ha vært i tiltak.

Men jeg ser jo at det er litt forskjellig her, så jeg får bare gjøre som jeg har fått beskjed om og satse på at det går bra.

Anonym poster: be87846b1372a1a9ac91348ec393ec20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...