Gå til innhold

Strikkemaskin?

Octavia

Anbefalte innlegg

Egentlig er jeg veldig glad i å strikke, komponere fargesammensetninger og mønstre.

Har imidlertid gått lei håndstrikk, og har nå mange halvferdige prosjekter som jeg sakte men sikkert innser aldri kommer til å bli ferdig. Nå prøver jeg å legge den fasen bak meg og bevege meg videre.

Er strikkemaskin et alternativ for meg?

Hvordan fungerer den?

Kan den brukes på tynt ullgarn også?

Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vanlig strikkemaskin kan brukes på ganske tynt ullgarn. Det er større problemer med tykt garn, garn til ca pinne nr 3 eller 3,5 er det tykkeste du kan bruke. Det finnes også grovstrikker og fin-fin strikker.

Om strikkemaskin er et alternativ må du nesten vurdere selv. En strikkemaskin kan aldri erstatte "kosen" med et håndarbeid men hvis du strikker for å produsere plagg til barn, venner og familie og vil bli raskt ferdig så kan jeg anbefale strikkemaskin. Da plagget er ferdig strikket blir det en del håndarbeid. Du skal feste tråder, montere og kanske strikke kanter for hånd. Du kan få kjøpt masse fint garn som er beregnet på strikkemaskin som gir lette fine plagg. Disse garnene leveres på cones og du slipper å spole opp garnet selv.

Lykke til med ditt valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...