AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Jeg har hele tiden ønsket et vintertema med tømmervegger og masse levende lys og fakler. Problemet er at lokalet vi har funnet, er ikke betjeningen så hyggelige. De har bla. sofaer de ikke gidder å sette frem til tross for at vi ønsker det, så de har foreslått at vi kan leie sofaer gjennom andre fordi at deres er tunge å flytte på. Min forlovede har et annet favorittlokale, som er funkis, og betjeningen er suuuuperhyggelige, de ønsker virkelig å gjøre alt så perfekt som mulig for oss. Synes det er så vanskelig å velge, drømmebryllupet mitt, eller lokalet som forloveden liker best. Funkislokalet er også kjempefint, og lokalene vil bli bedre for gjestene (ett rom til mat, ett stort rom til dans og mingling med masse sofaer, og hotellrom). Mitt favorittlokale er alt i ett stort rom, som dere forstår uten sofaer, og uten rom. Hva tenker dere? Har også en favoritt bryllupsmarsj som vi ønsker å bruke, men denne passer til tømmerlokalet ( ) og ikke til funkislokalet. Anonym poster: ea80619d548c74a1c4a915ec6764bcdf
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Dette sier seg selv i mitt hode. Det finnes ikke et lokale som er vakkert og stilfullt nok til at jeg vil bytte det ut med god service, imøtekommenhet og velvilje fra et mindre pent lokale. Bryllup er ikke et solo-løp der det kun handler om hva bruden vil ha og har drømt om siden hun var 5. Det er en fest og feiring for både brud OG brudgom. 15
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Funkis, uten tvil. Jeg synes tømmertemaet høres penest ut, men alt det andre taler mot å bruke det. Anonym poster: 8be6fbd74504d5d58447b53f95787235 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 TREKK LODD. Anonym poster: 007f766f14fe6fe66585f6a5883ac7ea
Purple Basil Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Jeg ville nok gått for funkislokalet. 2
Skjoldmøy Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Gå for service, og glem tømmerveggene. Hvor i all verden har du det fra at brudemarsjen ikke kan brukes om dere har festen i et funkislokale, forresten? Jan Magne Førdes Bruremarsj kan jo varieres i det uendelige, bare tenk på alle variantene den ble spilt i langs ruta Märtha og Ari gikk i bryllupet sitt. 5
melly666 Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 "Funkislokalet er også kjempefint, og lokalene vil bli bedre for gjestene" avgjorde det for min del iallfall Men det er dere to som må være fornøyde med valget deres 7
Gjest Marmot Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Jeg skjønner ikke at dette er noe å tenke på engang. Det å bli godt tatt i mot og få service må da være veldig, veldig mye viktigere enn hvordan det ser ut? 2
Gjest Ahs Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Funkis og service! Helt klart. Og det høres ut som at det egner seg bedre for gjestene også. Du kan likevel bruke Førdes brudemarsj- det er ingen som kommer til å tenke at "oj de hadde en brudemarsj som ikke passer til dette funkislokalet" .... finnes det en funkis-brudemarsj? Alle er ganske trad.. hør med organisten, de pleier å ha gode forslag. Synes det hørtes ut som et flott lokale jeg! :-) 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Tusen takk for svar folkens. Jeg har tatt en avgjørelse, og vi går for funkislokalet. Forloveden ble kjempeglad, og jeg stoler på at alle interessene våres blir ivaretatt. Og ja, vi beholder brudemarsjen som jeg liker. Og så tar vi bilder ute ved noen gamle bygg/stabbur, så får vi med litt av begge deler! Anonym poster: ea80619d548c74a1c4a915ec6764bcdf 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #12 Skrevet 21. april 2013 Man velger selvfølgelig det som er best for gjestene. Hvorfor har dere invitert folk? Anonym poster: 6596859100d20df24fbf3f14e6a87647
Evie Skrevet 21. april 2013 #13 Skrevet 21. april 2013 I min verden hadde det her stått: VI har tatt en avgjørelse. Som kiara var innom over her så handler dette om to mennesker og ikke ett. Blir nesten deppa av det du skriver. Hadde min samboer hatt så sterkt ønske om ett lokale så hadde vi satt oss ned sammen og veid alternativene opp mot hverandre og tatt avgjørelsen sammen. Er ikke rart noen menn føler at detaljer er uviktig når meningen deres såvidt teller i de store avgjørelsene. Tusen takk for svar folkens. Jeg har tatt en avgjørelse, og vi går for funkislokalet. Forloveden ble kjempeglad, og jeg stoler på at alle interessene våres blir ivaretatt. Og ja, vi beholder brudemarsjen som jeg liker. Og så tar vi bilder ute ved noen gamle bygg/stabbur, så får vi med litt av begge deler! Anonym poster: ea80619d548c74a1c4a915ec6764bcdf 4
skravlus Skrevet 21. april 2013 #14 Skrevet 21. april 2013 Men vi vet jo ingenting om hvilke avtaler dette paret har seg i mellom. Kanskje mannen har sagt "Funkislokalet er min favoritt, men det endelige valget skal DU få lov å ta, så får jeg bestemme/velge når det er andre avgjørelser som skal tas". Folk her på KG er så utrolig raskt oppe med pekefingeren uten å kjenne til virkeligheten for den/de det gjelder. Det gjør MEG nesten litt deppa. 1
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #15 Skrevet 21. april 2013 Men vi vet jo ingenting om hvilke avtaler dette paret har seg i mellom. Kanskje mannen har sagt "Funkislokalet er min favoritt, men det endelige valget skal DU få lov å ta, så får jeg bestemme/velge når det er andre avgjørelser som skal tas". Folk her på KG er så utrolig raskt oppe med pekefingeren uten å kjenne til virkeligheten for den/de det gjelder. Det gjør MEG nesten litt deppa. Å med slike avtaler blir bryllupet et sololøp der brudgommen er statist i sitt eget bryllup. Det er et kjempepositivt tegn av bruder på bryllupsforumet tenker at dagen handler om mer enn meg, jeg vil, jeg skal, det er min dag + + å ser at vi faktisk skal gifte oss sammen med noen. Dersom dette hadde vært en tråd om blomsterdekorasjoner, invitasjoner, bordkort kunne jeg skjønt hva du mente, men et lokale er den største tingen med det hele, så der synes jeg at man absolutt at det er en felleskapsbeslutning. 2
skravlus Skrevet 21. april 2013 #16 Skrevet 21. april 2013 Å med slike avtaler blir bryllupet et sololøp der brudgommen er statist i sitt eget bryllup. Det er et kjempepositivt tegn av bruder på bryllupsforumet tenker at dagen handler om mer enn meg, jeg vil, jeg skal, det er min dag + + å ser at vi faktisk skal gifte oss sammen med noen. Dersom dette hadde vært en tråd om blomsterdekorasjoner, invitasjoner, bordkort kunne jeg skjønt hva du mente, men et lokale er den største tingen med det hele, så der synes jeg at man absolutt at det er en felleskapsbeslutning. Ja, jeg er helt enig med deg i mye av det du sier, og for meg funker det heller ikke at man kjører hvert sitt "sololøp", men det jeg reagerte på er at TS får pepper fordi hun sa jeg og ikke vi. Vi vet som sagt ikke noe om hvordan dette paret har valgt å løse planleggingen og alle valgene som skal tas. Det er ikke alt man klarer å bli enig om heller. Noen ganger er det jo én som må gi seg. For meg er ikke lokalet det viktigste, mens dét er det for deg. Vi har alle sammen helt ulike preferanser. Jeg er bare ganske lei av at folk mener noe om "alt" annet enn det det egentlig spørres etter. Jeg synes mange her er veldig kjappe med å dømme andre, og det skaper mye negativitet. 1
Gjest Marmot Skrevet 21. april 2013 #17 Skrevet 21. april 2013 Å med slike avtaler blir bryllupet et sololøp der brudgommen er statist i sitt eget bryllup. Hvorfor blir ikke bruden like mye statist om det er slik at de er enige om at hun får bestemme X og han får bestemme Y? Det er vel gjerne lik man må gjøre det om man ikke blir enige. 1
Gjest Kiara! Skrevet 21. april 2013 #18 Skrevet 21. april 2013 Hvorfor blir ikke bruden like mye statist om det er slik at de er enige om at hun får bestemme X og han får bestemme Y? Det er vel gjerne lik man må gjøre det om man ikke blir enige. Bruden har som regel så mye annet på hjertet om hvilke detaljer som er viktiger i eget bryllup at jeg tviler sterkt på at denne bruden eller andre bruder blir statister. Det handler om se at bryllupet ikke kan bli slik man har drømt om siden man var 5år fordi man gifter seg MED noen, ikke seg selv.
melly666 Skrevet 21. april 2013 #19 Skrevet 21. april 2013 Bruden har som regel så mye annet på hjertet om hvilke detaljer som er viktiger i eget bryllup at jeg tviler sterkt på at denne bruden eller andre bruder blir statister. Det handler om se at bryllupet ikke kan bli slik man har drømt om siden man var 5år fordi man gifter seg MED noen, ikke seg selv. Jeg fikk ikke det inntrykket av ts iallefall? Her har hun jo til og med gått for det som mannen ønsker (på et valg som ifølge deg er den største tingen) så skjønner ikke hvorfor hun får så mye pepper.
CathFoto Skrevet 21. april 2013 #20 Skrevet 21. april 2013 Jeg skriver som regel i jeg-form her inne fordi det er jeg som skriver, men alle avgjørelser tas av oss sammen. Kan hende det er slik for ts, også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå