Gå til innhold

Pusse en betong-mur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en balkong i betong som er malt hvit for mange år siden. Siden den gang har folk som har bodd her bare flikket på den så det er ganske mange lag med maling. Dette har begynnt å skalle av mange plasser,og det er nå mange felter hvor det er en slags blå grunning eller noe som vises.

Hvordan skal jeg best mulig få fikset på denne? Og få malingen jevn?

Ifjor prøvde jeg skrape av malingen der det flasset med en metallskrape, og male over.. men siden det er såpass mange lag maling blir det et lite hakk innover når man skraper av, noe som gjør muren ujevn.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bilde? Er det gulvet det gjelder? Er det tak over? Og er det fall utover sånn at evt vann renner vekk?

Anonym poster: f950d53b7d35f3df428286393514d342

Skrevet

Bilde? Er det gulvet det gjelder? Er det tak over? Og er det fall utover sånn at evt vann renner vekk?

Har ikke bilde, men det er en "rekkverket" på en murbalkong i 7.etasje som trenger opppussing. Vannet renner vekk i en sluk på gulvet, som er mer glassfiberaktig. Det er tak over balkongen, men det regner jo på rekkverket om det er det du mener.

AnonymBruker
Skrevet

Er det beslag på toppen av dette rekkverket av betong?

Eller kan vann som blir liggende på toppen av rekkverket trenge inn i muren?

Fuktproblemer bør elimineres så godt man kan før man behandler mur.

http://www.jotun.no/jotun/product/dekorativ/DekorTDA.nsf/wvwProductDatabase/141E4B3B3EFB9CFAC1257AC3004F9F59/$file/JOTUN%20PREMIUM%20MUR%20MALING.pdf

Den beste malingen, om det skal males på mur. Veldig diffusjonsåpen, og det finnes filler for ujevnheter.

• Liker 1
Skrevet

LEi deg en liten slipemaskin, ser ut som en vinkesliper med ei tykk skive på, lett og enkel å bruke, koster deg ett par hundre kroner å leie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...