Gjest Forbannet Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Kjenner hvor sliten jeg er. Jobber som sykepleier. Samboeren jobber i Nordsjøen. I friperiodene hans mener han at det meste av tiden hans skal gå til hobbyer og det han ønsker - ikke husarbeid. Jeg, som jobber døgnet rundt i turnus, skal altså ta alt av husarbeid. Han skal ha skryt av at han en eller to ganger i uken lager middag. Jeg sier bare - er det rart det går til helvete? Takk gud for at vi ikke har barn enda! Flere i samme båt?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Nei jeg er ikke i samme båt, og nei jeg hadde ikke funnet meg i det. Selv om han er borte i noen uker av gangen så bor han jo hjemme når han er hjemme. Han er ikke en gjest i ditt hus. 9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Han gidder ikke ta noe husarbeid selv om han har fri hele dagen? Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Anonym poster: ae1be8fb0758cce1bae74119eea15650 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Off! skjønner hvordan du har det. Jeg går på skole og jobber et par dager i uken utenom. Typen min gjør ikke en dritt, en gang i mnd kanskje han har laget middag eller ryddet kjøkkenet. Men ellers så må jeg gjøre alt, det er ofte litt rotete hos oss, fordi jeg ikke har tid til alt i tillegg til skole og jobb. I helgene er han vekke hele tide, ute med kompisser og driver med alt mulig, mens jeg sitter hjemme, og han forventer det skal være ryddet og middag til han plutselig har tenkt seg hjem.. Han jobber ikke i nordsjøen da, men når han er ferdig på jobb så går han rett hjem å legger seg i sofaen. Om jeg spør han om litt hjelp og spør om han konkret kan gå ut med bosset eller brettet litt klær, så sier han "jada, etterpå" blir til at jeg må ta det.. (Får OFTE klager fra moren hannes om at det er rotete, eller at vi har for mye klesvask.. og hun ser alltid på MEG når hun sier det).. Ganske lei ja. Anonym poster: d64059e32b2233d5d73a9a6c3de3c5ca 1
karolinn Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Ville ikke godtatt en slik ordning. Jeg mener husarbeid skal deles likt i periodene han er hjemme. 1
Gjest Adera Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Han hadde røket på hodet og ræva ut rimelig kjapt dersom det ikkje endret seg umiddelbart! 4
Gjest Forbannet Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Takk for svar og støtte. Det som er så jævlig irriterende er hvordan han faktisk kan synest at dette er GREIT! For noen jævla holdninger. Om andre nordsjøarbeidere leser dette - ta det for faen til etterretning.
Strixvaria Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 Jeg er ikke interessert i å være noens hushjelp, så noe sånt hadde aldri vært aktuelt for meg. Jeg kan ikke fatte og begripe at det finnes såpass mange (for det er det tydelig at det gjør) som gidder å være i forhold med noen som ikke engang gidder/evner å kaste søpla etter seg, sette på en vaskemaskin, og generelt ta sin del av husarbeidet. Hvorfor gidder dere? Hvilke egenskaper har disse menneskene som er så superduperfantastiske at de veier opp for sånne holdninger? Og hvorfor finner dere dere i det?? 2
Vill Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Off! skjønner hvordan du har det. Jeg går på skole og jobber et par dager i uken utenom. Typen min gjør ikke en dritt, en gang i mnd kanskje han har laget middag eller ryddet kjøkkenet. Men ellers så må jeg gjøre alt, det er ofte litt rotete hos oss, fordi jeg ikke har tid til alt i tillegg til skole og jobb. Han jobber ikke i nordsjøen da, men når han er ferdig på jobb så går han rett hjem å legger seg i sofaen. Om jeg spør han om litt hjelp og spør om han konkret kan gå ut med bosset eller brettet litt klær, så sier han "jada, etterpå" blir til at jeg må ta det.. Anonym poster: d64059e32b2233d5d73a9a6c3de3c5ca Grøss! Høres ut som pappa! Bare at han sier "Nei, du klarer det, du" viss eg spurte om hjelp! Eg holdt på å bli sprø! Godt eg er flytta heimefrå!
Gjest anonym Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Han har jo tydeligvis ikke respekt for deg ts.Samme AnonymBruker 17:12, #4. Hvorfor er han sånn ? JO FORDI DU TILLATER HAN Å VÆRE SÅNN! Slutt å gjør alt i huset, la det flyte med søppel, så kanskje han vil forstå! Hvis ikke han da gjør noe, hadde det vært kroken på døra for min del. Det handler om å ha respekt for hverandre. Mønster lages tidlig i et forhold. Dette kommer bare til å bli værre med årene for deg #4 og ts hvis dere ikke tar et oppgjør med det!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 To hardtarbeidende har vel råd til en vaskehjelp..? Problem løst. Anonym poster: 6a7ef10d18452308172c15bc87180a62
Purple Basil Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Nei, dette hadde jeg ikke funnet meg i.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Hvor mye husarbeid er det egentlig når man bare bor to voksne der??? Før vi fikk barn kan jeg ikke huske at det var all verdens å styre med i huset, annet enn å handle og lage mat. Du trenger jo ikke laga han mat, handle det han liker eller vaske klærne hans, han finner vel straks ut at han må ta tak i noe, ihvertfall den dagen han sitter der i samme trusa han har gått med i 3 dager, sulten og null mat i skapet... Ikke vær en dørmatte. Si det til han om du er misfornøyd, og driter han i det, så kan han vel finne seg et annet sted og bo. Anonym poster: a0e1de2af71b833115e3e4d840b58503
Gjest Blondie65 Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Her må nok en alvorsprat til: hvis man skal fortsette å bo sammen må husarbeidet deles slik at man gjør en andel hver. Hvis ikke får man fortsette som kjærester på hver sin bopel.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #15 Skrevet 20. april 2013 To hardtarbeidende har vel råd til en vaskehjelp..? Problem løst. Anonym poster: 6a7ef10d18452308172c15bc87180a62 Spørs om det er en så god løsning... http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/her-vasker-han-hele-badet-med-brukt-doboerste-3926421.html Anonym poster: ed4ae432804729c1e3fe4f04b25f739b
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2013 #16 Skrevet 20. april 2013 Kjenner hvor sliten jeg er. Jobber som sykepleier. Samboeren jobber i Nordsjøen. I friperiodene hans mener han at det meste av tiden hans skal gå til hobbyer og det han ønsker - ikke husarbeid. Jeg, som jobber døgnet rundt i turnus, skal altså ta alt av husarbeid. Han skal ha skryt av at han en eller to ganger i uken lager middag. Jeg sier bare - er det rart det går til helvete? Takk gud for at vi ikke har barn enda! Flere i samme båt? Nordsjøenke hele livet. Ikke snøballs sjans i helvete at det der hadde funket eller vært aktuelt hos oss. Hva skal du med en sånn??
Alice123 Skrevet 20. april 2013 #17 Skrevet 20. april 2013 Jeg har en mann som jobber over snittet mye. Det er mange arbeidsdager på 12-16 timer, og omtrent annenhver helg er han borte. Vi fordeler alt husarbeid 50/50. Så lenge vi økonomisk bidrar til hus og hjem 50/50, forventer jeg at alt ansvar fordeles 50/50. 1
Gjest Tåfis Skrevet 20. april 2013 #18 Skrevet 20. april 2013 Hvis han ber deg om noe så sier du "sist jeg sjekka var du ikke lam, hent det selv!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå