Gjest Sanne__ Skrevet 20. april 2013 #1 Del Skrevet 20. april 2013 Hei dere proffe. Hvordan lager jeg hjemmelaget pizzasaus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 20. april 2013 #2 Del Skrevet 20. april 2013 Hva slags pizzasaus vil du lage da? Skal jeg lage en helt vanlig rød pizzasaus så tar jeg bare det jeg har. Det viktigste er tomater, noen bruker litt tomatpuré i også. Ha oppi finhakket løk, hvitløk, gulrøtter. Jeg pleier å tilsette litt chili også om jeg har det liggende. Salter og peprer, bittelitt sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #3 Del Skrevet 21. april 2013 Bruker en boks med hermetiske hakkede tomater, litt soltørkede tomater, oregano, basilikum, hvitløk, litt olje, moser alt sammen med stavmikser! Anonym poster: 2acd3758c7c2aba929f1f96343e7cb51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 21. april 2013 #4 Del Skrevet 21. april 2013 Takk for svar. Jeg hadde ikke ferskt krydder så det ble tørkede urter, ikke like godt. Den ble mye lysere enn den på boks og dette merket selvsagt minstemann samt at det var en annen smak... Men vi voksne likte den. Ferske urter neste gang. Hvordan lager dere fyllet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 21. april 2013 #5 Del Skrevet 21. april 2013 Fyllet varierer veldig. Kommer an på hva jeg har og hva jeg har lyst på. Noen ganger bruker jeg mozzarella, parmesan og ruccola (de to siste legges på etter at pizzaen er stekt), mens andre ganger så bruker jeg kjøttboller og chorizo. Har jeg veldig lite i kjøleskapet så blir det typ kokt skinke. Ja også løk, vårløk og annet som måtte friste. Gjerne gjøre den sterkere med litt fefferoni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 21. april 2013 #6 Del Skrevet 21. april 2013 Det skal jeg prøve neste gang. Bare fått så nok av posefyll! Nå må jeg nesten spørre om bunnen også... humre.. Har pleid å slumpe men da blir den ganske tykk. Kjevler aldri , bare lager en ganske løs deig som jeg heller oppi langpannen. Blir bra den men som sagt tykk. Lager dere tynn som den italienske ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 21. april 2013 #7 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg lager tynn bunn Husker ikke oppskriften sånn eksakt i hodet, men en hel vanlig deig. Tror jeg pleier å bruke ca 3-4 dl hvetemel, 1,5 dl vann, halv pakke med tørrgjær, litt salt og ca 3-4 ss olje. Tilsetter også masse timian for da smaker pizzaen så mye bedre. Kjevler den ut så den blir kjempetynn og da dekker den ca 3/4 av en langpanne. Mer enn nok til oss to iallefall (pleier å pakke ned minst 4 biter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #8 Del Skrevet 21. april 2013 Gubben/sjefskokken her i huset bruker en lettvint variant: Ferdig tomat"passata" på flaske. http://www.mutti-parma.com/sv/vart-omrade/passata-passerade-tomater Noen ganger hiver han på litt hakkede tomater, også fra boks/flaske. Ferske/friske tomater har stort sett mindre smak enn de på boks/flaske, bortsett fra de fridyrkede i sesongen. Hvis de er dyrket i et solrikt, varmt land, vel og merke. Tilsetter litt hvitløk, litt oregano, litt olje, litt salt og litt sukker. Han varmer den ikke, bare rører det inn. "Gubben min" er forresten italiener ;-) Anonym poster: 0a4555a837bec08393317ebafc2720c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chien Skrevet 22. april 2013 #9 Del Skrevet 22. april 2013 Det er ganske enkelt å lage pasta/pizzasaus. Er jo bare å steke litt løk blank i olivenolje, tilsette et par bokser hakka tomat, en spiseskje tomatpuré, en buljongterning (gjerne kjøtt) eller litt annen kraft/fond, la det koke godt sammen, og tilsette deretter krydder. Jeg bruker bare salt og pizzakrydder (tørka urter). Om man vil kan man jo ha oppi gulrøtter, selleri eller andre grønnsaker sammen med løken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 22. april 2013 #10 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg er ikke akkurat pro, men lager en helt grei saus av olivenolje, løk, hvitløk, hakkede tomater på boks, tomater, tomatpurè og krydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 23. april 2013 #11 Del Skrevet 23. april 2013 Nam! Takk for MASSE gode tips. For min del begynte det med at jeg smakte en suppe som smakte SÅ mye bedre ifra bunnen av,så avanserte jeg til pizza og har lært masse her nå, den ble faktisk supergo! Og det jeg kan si... ALDRI mere posefyll her i huset Uærkh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #12 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har fått en ny favoritt: Creme Fraiche blandes med litt hvitløk, evt. chilipulver og salt og pepper og smøres utover bunnen. Strø over finhakket løk, fersk oregano, mozarellaost, Cherry (eller jeg foretrekker Delivio)-tomater og serranoskinke og stek. Serveres med ruccola. Nammenam...!! Ser for meg at det må være godt med ristede pinjekjerner på denne også... Anonym poster: a5ada3fec0b11f066ee6321c77fdd02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #13 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg har fått en ny favoritt: Creme Fraiche blandes med litt hvitløk, evt. chilipulver og salt og pepper og smøres utover bunnen. Strø over finhakket løk, fersk oregano, mozarellaost, Cherry (eller jeg foretrekker Delivio)-tomater og serranoskinke og stek. Serveres med ruccola. Nammenam...!! Ser for meg at det må være godt med ristede pinjekjerner på denne også... Anonym poster: a5ada3fec0b11f066ee6321c77fdd02b Og da mente jeg ikke at man skulle ha på stek, men at man skulle steke pizzaen Anonym poster: a5ada3fec0b11f066ee6321c77fdd02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #14 Del Skrevet 24. april 2013 Samme her Creme fraiche er bare så digg på pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #15 Del Skrevet 24. april 2013 Åh, ja. Jeg tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til tomatsaus på leeeeenge Anonym poster: a5ada3fec0b11f066ee6321c77fdd02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 24. april 2013 #16 Del Skrevet 24. april 2013 Åh, ja. Jeg tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til tomatsaus på leeeeenge Anonym poster: a5ada3fec0b11f066ee6321c77fdd02b Hehe samme her Men jeg lager en liten pizza med tomatsaus også fordi mannen er veldig glad i den, og da smaker jeg en liten bit. Ikke like godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. april 2013 #17 Del Skrevet 24. april 2013 Superenkelt. En boks hakket tomat (kjøp kvalitet, ikke eldorado) Et fedd hvitløk En halv finhakket løk Salt og pepper Pizzakrydder Hiv alt i en kjele og småkok i 5 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 24. april 2013 #18 Del Skrevet 24. april 2013 Noen ganger blander jeg et glass tacosaus med tomatpure og olje, og presser en del hvitløsfedd oppi dette. pluss pepper og fersk oregano. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larry Croft Skrevet 24. april 2013 #19 Del Skrevet 24. april 2013 Jeg gjør det veldig enkelt. Tar en boks med hakkede tomater og tilsetter div krydder: basilikum, oregano, salt, pepper, cayenne pepper, hvitløkspulver og litt aromat. Bedre å bruke chili og ekte hvitløk isteden for cayennepepperet og hvitløkspulveret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 25. april 2013 #20 Del Skrevet 25. april 2013 fikk smake pizza med pesto(som pizza saus), skinke og ost på. sinnsykt godt! Nå vet ikke jeg om pestoen var hjemmelagd eller kjøpt på glass, men godt var det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå