Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Vi prøver å få barn for første gang denne mnd for første gang! Jeg bruker eggløsningstester for å se når jeg faktisk har eggløsning. Har regelmessig syklus, eller det vil si at mine sykluser er fra 27-29 dager, så det ansees vel som regelmessig? Uansett, har brukt el-test de siste fire fem dagene, og har kun vært en svaaaak teststrek alle gangene. Idag da jeg sjekket kom det ikke en test strek i det hele tatt. Kan det tenkes at jeg har hatt eggløsning mellom de to gangene jeg sjekket? Forvirret...

Anonym poster: 90212a84b9843a139ccbbcbbd511879a

Videoannonse
Annonse
Gjest vilma2000
Skrevet

Hvor i syklusen din er du? Det jeg hvertfall vet er at de aller fleste kvinner har det stoffet i seg som slår ut på el-testene hele syklusen men at det utløses ekstra mye når du har eggløsning. For at el-testen skal være positiv så skal teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Så du har ikke hatt eggløsning tror jeg. Jeg får hvertfall alltid en liten strek på el-testen uansett hvor jeg er i syklusen. Dagene før eggløsning blir streken sterkere og sterkere og når eggløsningen er der bli teststreken sterkere enn kontrollstreken. Skjønte du det? Jeg er litt dårlig på å forklare ting:)

Gratulerer med prøvestart!

AnonymBruker
Skrevet

Ha sex annenhver dag og dropp testene enn så lenge =)

Anonym poster: df1e169d174c3b8b0f775f3af9f94bcc

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er på dag 15 i syklusen, så burde vel egentlig hatt eggløsning til nå mtp at jeg har ca 28 dagers syklus. Men kanskje lurt som du sier at det er lurt å bare droppe el testene foreløpig. Blir jo egentlig mer stresset enn fornuftig. :) takk for svar begge!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man er dekket hele perioden hvis du starter med sex fra dagen etter siste blødning, og å annenhver dag frem til neste.

Tester er fint for de som har prøvd en stund uten hell, og jeg forstår entusiasmen det er å være prøver i første prøveperiode, men som du sier så skaper det en god del unødvendig stress mentalt... =)

Anonym poster: df1e169d174c3b8b0f775f3af9f94bcc

AnonymBruker
Skrevet

Noen har veldig kort LH-topp, så du kan ha gått glipp av den selv om du tester hver dag. Passer du på å teste om ettermiddagen og lar vær å drikke et par timer før?

Det kan også være lurt å se etter andre tegn på EL, f.eks. EL-slim. Selv ble jeg oppblåst og fikk vondt i magen et par dager før EL.

Jeg hadde også sykluser på 27-29 dager, men fikk ikke positiv test før rundt dag 16 tror jeg, det er ikke alle som har lutealfase på 14 dager. Hos meg ble testene sterkere og sterkere dagene frem mot EL, men det er nok ikke alle som ser den trenden.

Anonym poster: 135311e9c4d9a2aaa3adda474e12cd15

AnonymBruker
Skrevet

Har pleid å teste på ettermiddagen ja, men kanskje ikke vært på god på den drikkinga. Har forøvrig el slim og kjenner litt menssmerter igår og idag, men har bare blitt så opphengt i disse testene. Og er jo liiiiivredd jeg ikke har eggløsning og driver å funderer fram og tilbake. Har bare en test igjen så tester imorgen også, og så slutter jeg å tenke på det tror jeg. Vi har regelmessig sex, så skjer det så skjer det :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...