Gå til innhold

Bra adventurespill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom oppveksten koste jeg meg med Grim fandango, den lengste reisen og monkey island.. Finnes det flere gode spill slik som disse som er å anbefale?

Anonym poster: eebb0c908ecab41e9f182994fb0216ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syberia (1+2)

Keepsake

Mysterious Island

Return to Mysterious Island

Myst (alle sammen egentlig, men likte første best)

Voyage (også kjent som Journey to the Moon)

Machinarium (har ikke spilt ennå, men hørt veldig mye bra om det)

Journey to the Center of the Earth

...var dem jeg kom på i farten.

Endret av Ego
Skrevet

Har du en ps3 kan jeg på det varmeste anbefale Ni No Kuni: Wrath of the white witch!

Skrevet

Drømmefall (oppfølger til den lengste reisen)

Portal 1 og 2

Amnesia (skummelt!)

Skrevet

Ni No Kuni :D

• Liker 1
Gjest Sakone
Skrevet

Hvis du likte Monkey Island, så må du jo spille de andre LucasArts' spillene også. Indiana Jones and the fate of atlantis, Sam and Max: Hit the road, Full Throttle, Day of the tentacle er de jeg anbefaler.

• Liker 1
Skrevet

Beneath A Steel Sky fra 1994 kan lovlig lastes ned gratis.

Skrevet

Toonstruck

Skrevet

Fable 1, 2 og 3. Fetch på iPad er fint, men litt kort. Har du spilt det nyeste MI-spillet? Launch of the screaming narwahl, tror jeg det heter. Finnes til iPad og PC, kanskje også xbox. Anbefaler også Day of the Tentacle og Maniac Mansion fra samme era som MI. Jeg spiller også en del småspill fra Big Fish Games, der er det myye varierende i kvalitet, men Drawn og Dream Chronicles er ganske åkei. Hvis du skal ha spill derfra anbefaler jeg deg å laste ned gratis test og å lese reviews.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Nyeste Monkey Island spillet er bygd opp av flere kapitler, så launch of the screaming narwahl er kun ett av dem. Hele serien heter Tales of Monkey Island, men de har gitt det ut som et helt spill etter det.

Vil forresten anbefale The walking dead. Er laget av samme selskap som laget Tales of Monkey Island, Telltale games, og er også bygd opp av kapitler. Det er sånn at valgene du tar påvirker spillet.

Da må jeg også anbefale Heavy rain, der påvirkes også spillet av dine valg.

Ellers har folk nevnt mye bra, men Alan wake er også verdt å sjekke ut :)

Skrevet (endret)

Jeg kan på det varmeste anbefale Gemeni Rue, laget av Wadjeteye games. Sjekk ut hjemmesiden deres! :)

http://wadjeteyegames.com/

EDIT: Tyrkleif

Endret av Sardintroll_2.0
Skrevet

Conker's Bad Fur Day. Har ikke spilt det spillet her, men har sett walkthrough, og det ser veldig artig ut. :)

Skrevet

Jeg ser at drømmefall er nevnt, men den lengste reisen må også nevnes! :) Norsk, og min favoritt :)

Noe litt annerledes, men fortsatt adventure er fahrenheit. Samme med heavy rain som er laget av samme folka (men det finnes kun til PS3 tror jeg).

Skrevet

Kings Quest I-VII herlige spill , med en koselig historie om kongefamilienKings_Quest_4.png fra daventry:)

• Liker 2
Skrevet

Gamle Sierra-spill, som f.eks. king's Quest VI, Torin's Passage (elsker dette spillet!) og Gabriel Knight, særlig det første. Gamle, men kjempefine spill!

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Åh, Gabriel Knight ja :) Hadde jeg nesten glemt :)

Broken sword er og verdt å sjekke ut. Jeg likte også Secret files. I hvert fall det første, har kun spilt to av dem, men nr 2 virket ikke som de hadde gjort like stor innsats på.

Gray matters er ganske bra. Historien likte jeg selv om det virker litt uferdig på en måte.

A vampyre story er ganske morsomt og.

Ellers kan man jo spille de to første Monkey Island spillene i remastret versjon. Ligger ute på Xbox, men får det på pc og. Veldig gøy å spille dem igjen :)

Skrevet

Signerer A Vampyre Story (men nr 2 kommer nok aldri ut :( ), Broken Sword, Beneath a steel sky, The Book of Unwritten Tales, og Den Lengste Reisen + Drømmefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...