Gå til innhold

Ikke invitere nær slektning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe godt forhold til min svigerinne. Jeg blir dårlig bare ved å tenke på henne. Det har ikke alltid vært sånn fra min side. Når jeg først ble kjent med henne trodde jeg hun var veldig hyggelig og grei og jeg var dobbelt så hyggelig og grei med henne. Alt endret seg etter at jeg gang på gang fikk høre hvor mye stygt hun har sagt bak ryggen min (og resten av familie og vennene mine) helt uten grunn. Når hun møter meg foran resten av familien er hun derimot overhyggelig, men feks ved middagbordet sender hun meg blikk som kunne drepe. Dette har pågått i flere år nå og jeg er virkelig lei. Jeg har prøvd og prøvd å ha et normal forhold med henne, men hun er rett og slett bare ond (Jeg vil ikke gå inn på alt det hun har sagt og gjort i frykt av å røpe meg). Broren min blir mer og mer lik henne og oppfører seg på akkurat samme måte som det hun gjør. Han var aldri en sånn person før han traff henne. Da hun er gift med broren min tror jeg vi aldri kommer til å bli kvitt henne.

Min familie har anbefalt meg i å "drite i henne", "bare vær like falsk med henne", men jeg vil ikke bli en drittsekk som henne. Falskhet og ondhet er noe jeg virkelig forakter, jeg vil ikke oppføre meg på samme måte som henne.

Jeg ønsker ikke å invitere henne i mitt bryllup. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet at hvis ikke hun blir invitert så kommer ikke boren min heller. Hva skal jeg si til alle gjestene?

Anonym poster: 13d8e5ae0ca0a8582f44c0421ee57c17

Anonym poster: 5c1f8cc7982ea7a51dab73ddbeed385e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så bør du heve deg over hennes oppførselsnivå og be henne. Du kommer til å fremstå som urimelig om du ikke ber din svigrinne, uansett hvor fæl hun er.

Anonym poster: a3e1f3cada2c2d30c91a587aaec35607

• Liker 9
Skrevet

Vil du virkelig skyve broren din helt bort? I så fall er dette riktig måte å gjøre det på. Om du ikke ønsker det er du nødt til å be henne. Hun trenger jo ikke sitte rett ved deg, og du trenger ikke snakke mye med henne den kvelden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt skal invitere mennesker man ikke kan fordra, selv om det er din egen bror eller annen nær familie. Jeg ville sagt til svigerinnen at hun er velkommen hvis hun har tenkt til å oppføre seg, om ikke så får hun pokker meg bli hjemme. Si det rett ut. Og hvis noen av gjestene reagerer på dette så ville jeg sagt sannheten. At du ikke ønsker at svigerinnen skal spre gift på deg og din kjæres store dag. Kjenner jeg blir sint av disse høflighetsgreiene, hvis det TS forteller her er sant burde ikke svigerinnen fått lov til å stikke så mye som en tå inn i den familien.

• Liker 12
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt skal invitere mennesker man ikke kan fordra, selv om det er din egen bror eller annen nær familie. Jeg ville sagt til svigerinnen at hun er velkommen hvis hun har tenkt til å oppføre seg, om ikke så får hun pokker meg bli hjemme. Si det rett ut. Og hvis noen av gjestene reagerer på dette så ville jeg sagt sannheten. At du ikke ønsker at svigerinnen skal spre gift på deg og din kjæres store dag. Kjenner jeg blir sint av disse høflighetsgreiene, hvis det TS forteller her er sant burde ikke svigerinnen fått lov til å stikke så mye som en tå inn i den familien.

Enig med deg. Ta et ordentlig oppgjør med henne på forhånd og hvis hun oppfører seg stygt så la vær å invitere. Et bryllup skal være hyggelig for alle og spesielt brudeparet, så du inviterer de du kommer til å ha det hyggelig med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville valgt å kun med folk som vi er glade i og som vil oss det godt. slekt eller ei

Anonym poster: e0e6ef4fab8ce6e40e5cafd5b3eb0abb

• Liker 3
Skrevet

I prinsippet er jeg enig med deg, men ved å velge å ikke invitere svigrinne i bryllupet sitt så blir dette en konflikt hele familien er nødt å ta stilling til. Broren kommer sikkert ikke til å komme, og resten av familien blir nødt å ta parti. Jeg skjønner ts godt, men tror likevel det er lurere å be henne og heller plassere henne et sykke unna seg selv enn å gjøre en konflikt verre på denne måten. Det er heller ikke gitt at utfallet blir slik ts ønsker, kanskje blir brudeparet oppfattet som "skurken"i denne sammenhengen, selv om det er feil. Og da kan man spørre seg selv om det er verdt å involvere hele familien i en slik konflikt?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det jeg forteller er selvfølgelig helt sant og faktisk enda verre enn det jeg har fortalte.

Problemet er at jeg har ofret meg i alle disse årene for familien min og broren min som har oppført seg på akkurat samme måte som det hun har gjort,mot meg og mine nærmeste. Hver eneste gang lover jeg meg selv at jeg aldri mer skal ha noe mer å gjøre med de, men dum som jeg er ender jeg alltid opp med å vende det andre kinnet til.

Hun er den siste personen jeg ønsker å dele dagen vår med. Hun kommer til å snakke dritt om alle mine venner og bekjente og overanalysere alt som jeg og mine nærmeste gjorde.

Jeg er fly forbanna på mine foreldre som finner seg i all denne dritten og forventer at jeg skal late som ingenting.

Jeg lover dere, maken til mer ondskapsfull og falsk person må man lete lenge etter. Dette har pågått i flere år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det går da ikke an å snakke med henne, ikke med broren min heller. De mener at de har rett til å utale seg om livet mitt og livet til mine nærmeste. Jeg sluttet å snakke med henne en stund faktisk for å slippe dette. Hun begynte å snakke enda mer dritt om meg. Uansett hva jeg gjør så slutter hun ikke med dette opplegget sitt.

Skrevet

I prinsippet er jeg enig med deg, men ved å velge å ikke invitere svigrinne i bryllupet sitt så blir dette en konflikt hele familien er nødt å ta stilling til. Broren kommer sikkert ikke til å komme, og resten av familien blir nødt å ta parti. Jeg skjønner ts godt, men tror likevel det er lurere å be henne og heller plassere henne et sykke unna seg selv enn å gjøre en konflikt verre på denne måten. Det er heller ikke gitt at utfallet blir slik ts ønsker, kanskje blir brudeparet oppfattet som "skurken"i denne sammenhengen, selv om det er feil. Og da kan man spørre seg selv om det er verdt å involvere hele familien i en slik konflikt?

Jeg forstår hva du sier her, og i noen tilfeller vil jeg være enig, men her synes jeg faktisk at familien burde tatt stilling til den giftige svigerinnen for lenge siden. De burde satt ned foten og sagt at de ikke godtar oppgulpet som svigerinnen kommer med. Slike mennesker må stoppes, og gjerne med et språk de selv forstår. Hun slipper unna gang på gang slik jeg forstår det, og dette burde familien ordnet opp i for lenge siden. Jeg synes TS bør få slippe slikt dritt på sin egen bryllupsdag.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri møtt en person som henne. hun ønsker å vise seg frem som verdens snilleste person, så er hun til grader ondskapsfull mot personer som aldri har gjort henne noe vondt. Jeg VET at vi blir "the bad guys" hvis ikke vi inviterer henne. Det er det som er problemet mitt. HVA SKAL JEG SI TIL GJESTENE SOM SPØR?

Skrevet

Det går da ikke an å snakke med henne, ikke med broren min heller. De mener at de har rett til å utale seg om livet mitt og livet til mine nærmeste. Jeg sluttet å snakke med henne en stund faktisk for å slippe dette. Hun begynte å snakke enda mer dritt om meg. Uansett hva jeg gjør så slutter hun ikke med dette opplegget sitt.

Det eneste jeg kan si da er at du skal la være å invitere dem. Dette er ikke en kamp du skal kjempe alene, her bør familien stille seg bak deg. Og ikke vær redd for å fortelle folk hvorfor om de spør! De har nok lagt merke til den giften som oser ut av henne. Fysj, hater slike mennesker :fnise:
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg kan si da er at du skal la være å invitere dem. Dette er ikke en kamp du skal kjempe alene, her bør familien stille seg bak deg. Og ikke vær redd for å fortelle folk hvorfor om de spør! De har nok lagt merke til den giften som oser ut av henne. Fysj, hater slike mennesker :fnise:

Det er bare jeg, mine foreldre og mine søsken som vet hvordan hun egentlig er. Ute i verden tror alle hun bare er snill og grei!

Jeg fortalte en vennine av meg alt det jeg har gjort for denne damen. Og venninen min sa at jeg er gal som har gjort så mye for henne. Ingen av de som jeg har fortalt dette til skjønner hvorfor hun har så stor hat for meg.

Skrevet

Jeg har aldri møtt en person som henne. hun ønsker å vise seg frem som verdens snilleste person, så er hun til grader ondskapsfull mot personer som aldri har gjort henne noe vondt. Jeg VET at vi blir "the bad guys" hvis ikke vi inviterer henne. Det er det som er problemet mitt. HVA SKAL JEG SI TIL GJESTENE SOM SPØR?

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha henne der, men dere må finne ut om konsekvensene er verdt det for dere. For konsekvensen er sikkert at du mister kontakt med broren din i allefall og muligens at du bruker bryllupsdagen din på å bekymre deg for hva andre sier og mener. Og om din nærmeste familie er enig så kan du få de til å forklærar dere ikke er på talefot, Tror ikke folk kommer til å spørre brudeparet om slikt.

Skrevet

Jeg forstår hva du sier her, og i noen tilfeller vil jeg være enig, men her synes jeg faktisk at familien burde tatt stilling til den giftige svigerinnen for lenge siden. De burde satt ned foten og sagt at de ikke godtar oppgulpet som svigerinnen kommer med. Slike mennesker må stoppes, og gjerne med et språk de selv forstår. Hun slipper unna gang på gang slik jeg forstår det, og dette burde familien ordnet opp i for lenge siden. Jeg synes TS bør få slippe slikt dritt på sin egen bryllupsdag.

Jeg er ikke uenig, bare lurer på om bryllupsdagen uten henne er verdt muligens år med evt spilttet familie. Og at å "gjemme henne bort" kanskje er en lettere læsning. Om hun er god til å skjule at hun er dust så er det ikke sikkert at så mange har sett den siden, dessverre. Tror du at hun vil takke ja til en evt invitasjon, ts?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha henne der, men dere må finne ut om konsekvensene er verdt det for dere. For konsekvensen er sikkert at du mister kontakt med broren din i allefall og muligens at du bruker bryllupsdagen din på å bekymre deg for hva andre sier og mener. Og om din nærmeste familie er enig så kan du få de til å forklærar dere ikke er på talefot, Tror ikke folk kommer til å spørre brudeparet om slikt.

TS her.

Broren min har jeg ikke all verdens kontakt med, ettersom han oppfører seg på samme måte som det hun gjør. Jeg møter han av og til, til familie middager osv Regner med at vi kan fortsette å ha det sånn selvom hun ikke blir invitert?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun vil uten tvil komme! Hun elsker å vite mest mulig om hva som skjer i livet mitt, om mine venner og alt jeg gjør. Etterpå får jeg garantert høre at hun har gjort narr av meg og alle de jeg er glad i. Dette har skjedd hver eneste gang hun har vært på besøk eller vært på samme sted som meg

Skrevet

La være å invitere dem i bryllupet ditt du. Det er deres store dag, da skal ikke to personer få forsure den.

Drit i hva alle andre sier.

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg ville ha "gjemt" henne bort i selskapet fremfor å ta denne kampen med bryllupet som utgangspunkt. Jeg tenker at en slik konflikt kan splitte en hel familie, det kan fort bli veldig vanskelig å håndtere eller lappe sammen senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det jeg alltid spør meg selv er: Hvorfor skal jeg gjennom ett helvete bare fordi broren min har en gal dame? Ja, jeg skjønner det at familien blir splittet, men hvorfor må jeg alltid ofre meg? Det er faktisk psykisk slitt å vite at hun alltid kommer til å være i vår familie. Før hun kom hadde vi det så godt sammen. Hun har snakket så mye stygt om oss at broren min har blitt helt hjernevasket. Han har såret meg til de grader at jeg ikke klarer å stole på å ha han i livet mitt lenger.

Jeg vil ikke fremstå som en egoist, men jeg er SÅ LEI av henne nå at jeg holder på å bli gal.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...