Serine Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Hei, jeg har en 8 år gammel ukastrert hannkatt, han har hatt en del problemer opp gjennom de siste 3 årene men ting skulle liksom ha roet seg ned. Nå har han slikket seg så mye på innsiden av foten at han har mistet pelsen og fått sår. Jeg sjekket området i gårkveld før det hadde blitt ordentlig sår men var rødt og det virket litt hovent under overflaten O.o Jeg prøvde å ta på bandasje så han skulle slutte å slikke men han rev den bare av seg igjen. Jeg har jo ikke tilgang til vetrenær nå på en lørdagsettermiddag, så er det noen av dere som vet hva dette kan bety? Det ser ut som om området på foten plager han, i tillegg har han begynne å legge seg på merkelige plasser og ligger i merkelige stillinger.
Trimsi Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Det beste rådet her er nok å ta en tur til vetrinær.Kanskje det kan være skabb, en byll eller parasitt, evt en annen hudsykdom. Kan det være et sår han har fått? Ofte slikker katter mye på sårene sine slik at pelsen blir borte. Det er mange muligheter så det beste er nok en dyrlege. 1
Minya Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Det første jeg tenker når jeg ser bildet, er allergi eller en eller annen reaksjon på noe. Hvis du har en gammel "lampeskjerm" liggende, kan du ta på ham den. Evt om du har noe sånn støttebandasje med klisterfunksjon, så kan du prøve å ta på den. Ikke for stramt, men stramt nok til at det ikke bare faller rett av. Kontakt vetrinær så snart det lar seg gjøre, sjekk om det finnes døgnvakt i nærheten av der du bor. 1
kattepus89 Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 ALLE katter som går ute bør kastereres! Sånn... Ta han til veterinær du De kan nok hjelpe deg. 3
Serine Skrevet 21. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2013 Tusen takk for alle svar Skal ta han med til dyrelegen så fort de åpner på mandag For situasjonen er uforandret og han spiser veldig lite. Ps: Han er nok en veldig fornøyd innekatt som ikke vandrer ute Kan ikke kastrere han fordi han har tideligere vært plaget av urinkrystaller, men han trives slik han er nå da ^^ 1
Brunhilde Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Jeg skulle til å foreslå at det kunne være et innkapslet bitt, men hvis katten ikke er ute, så faller vel det alternativet bort. Håper dere finner ut av det og at pus kommer seg.
Serine Skrevet 23. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2013 Hei, har vært til veterinær nå og fått han undersøkt. Hvis noen er nyskjerrig så kom legen frem til at han har veldig lavt imunforsvar og lavt anntall blodplater og hvite blodlegemer, som visst nok skal forårsake hudlidelser (allergi og sensitivitet). På grunn av imunforsvaret får han lett betennelser og derfor har han såret på foten, og urinveisbetennelse. De er ikke sikker på hvorfor imunforvaret hannes er merkelig lavt, men de ser at det er noe galt med leveren hannes. Derfor skal jeg tilbake for en ultralyd neste uke, de misstenker det kan være kreft. Intill da har jeg fått antibiotikakur og medisinmat som skal hjelpe leveren. Igjen tusen takk for hjelp og råd. 1
fruBeist Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Huff, håper ikke det er kreft og at de kan hjelpe han så han blir frisk fort. God bedring 2
CathFoto Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Huff, håper ikke det er kreft og at de kan hjelpe han så han blir frisk fort. God bedring Enig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå