Gå til innhold

Pris på brudebuketten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en liten, rund enkel bukett med hvite roser og calla +litt grønt og noen andre hvite blomster. For den og 4 brystbuketter med hvite roser betalte vi 800 kr. Dette var en liten blomsterbutikk som jeg hadde fått tips om at var litt billigere enn mange av de andre. Husk at prosen kommer like mye av på type blomster i buketten som størrelsen på buketten, Calla feks er dyre blomster (det var 4 calla i min bukett).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engel:

Jeg vil gjerne ha tips om hvilken florist du brukte :-)

Send meg gjerne en PM med kontaktinfo.

Skrevet
Engel:

Jeg vil gjerne ha tips om hvilket florist du brukte :-)

Send meg gjerne en PM med kontaktinfo.

Det hadde jeg også blitt veldig glad for å få, Engel!

Skrevet

Min bukett vil komme på et sted rundt 1800-2000,-. Det blir en slags brudeløper; en laang, slank en med roser i champagne og off-white, hvite cala, små, hvite blomster og div. grønt. :-)

Skrevet

Det hadde jeg også blitt veldig glad for å få, Engel!

Jeg også Engel!!!!!

Skrevet

Engel har kjøpt blomstene sine i Tønsberg.

Skrevet

Mener å huske vi betalte 2400 for alt. Det var da:

-min bukett

-en "miniverson" til min søster som var brudepike

-svert m/blomster til brudesvennen

-knapphulsblomster til brudgom, forlover og min far

-oppsatser og buketter i kirken

-eføy til håret mitt (dette ble ikke brukt)

Skrevet

Hvor kjøptre du ditt Grooo? Det hørtes billig ut.

Skrevet

Noen som vet hva en noksaa liten, rund bukett av rosa roser kommer paa?? har tenkt aa bruke Vivaldiroser...

Skrevet

Callaer kan variere i pris fra 50 til over 200 pr. stk. sesongavhegig.

Tette-runde og dråpeformet + + + regnes ut etter varevalgets priser + 300,- kroner i timen for arbeidet. (en skal lage de fleste brudebuketter på 2 timer hvis ikke er det blomsterdekoratøren som er treig) Altså 600,- i arbeid+varer.

Runde kommer somregel på 1500,- og de med heng på 18-2000.-

Spesielle-tidkrevende blir ofte dyre fordi det er arbeiodet som koster og ikke varene.

Lages buketten med stilker eller i braidy(oasis med plasthåndtak) er det en juksebukett, men tar ikke så lang tid og blir billigere men styggere i formen.(favnbukett skal bare ha stilker da)

En får somregel det en betaler for.

Jeg kunne også spart penger på frisør, men valgte en som jeg visste hadde dyktige frisører framfor den billigste.

Skrevet

Vår florist tar ikke arbeidspenger. Flere av de mindre butikkene gjør ikke dette, og overlever slik ved å være billigere enn de store. Vår skal fex pynte kirken alldeles gratis, og sette opp alle kirkeblomstene helt gratis, vi betaler bare for selve blomstene.

Skrevet

Mine ønsker er foreløpig calla, konvaller,(en bitteliten forglemmeiei for lykke) og grønt og kvister.

Prisen vet jeg ikke og bryr meg ikke siden dette, tradisjonstro som vi er, er brudgommens ansvar. :kysse:

Skrevet

Takk for at du svarer for meg Arwen! :wink:

Jeg kjøpte blomstene i en liten blomsterbutikk i Tønsberg som heter Syrin (sånn tilfelle det er noen Vestfoldsbruder her...)

Anbefaler ellers å sjekke de litt små blomsterbutikkene rundt omkring, de er gjerne både flinke og mye billigere. Det er bl.a. en liten en ved Valler t-banestasjon i Bærum, lurer på om den heter Bærum blomster.... Hun som driver der lager kjempeflotte oppsatser og dekorasjoner, så jeg vil tro hun er flink på brudebuketter også. Og det virker som det er ganske billig der. Kan jo være et tips for oslobrudene, bare 10-15 min fra sentrum.

Skrevet

Nå har jeg sjekket rundt på blomsterforretninger i Trondheim på pris på min bukett; 3 - 5 calla i armbukett og prisen varierer fra 550,- til 800,- for den og for brystbukett fra 100,- til 170,- (med de samme blomstene i).

Og annenhver butikk sier at det ikke går an å bruke calla i brystbuketten.

Skrevet

I går sjekket jeg priser i et par blomsterbutikker. Den ene skulle ha kr. 2000 for den buketten jeg ville ha. Og den andre skulle bare ha kr. 1000-1500. :o Jeg skal sjekke hos en tredje også. Den blomsterbutikken som ligger nærmest der jeg bor, er kjempeflinke. Håper de ikke er så dyr. :-?

Så det virker som at det er kjempelurt å sjekke litt rundt før en bestemmer seg. Kan virkelig spare masse penger på det.

Skrevet

Hvilken bukett er det du skal ha da, Tari?

Det er jammen meg mye forskjellige priser ute og går.

Skrevet

Jeg har lyst på en liten og enkel bukett med roser og hvite fresia. Det er samme blomstene som min mor hadde i sin bukett i 1961. Har ikke bestemt meg for fargen på rosene ennå. Iallefall ikke røde, for jeg passer ikke skarpe farger. Og så skal de ikke være for lyse, for da blir det for blekt. Ikke lett altså. :-? Kanskje fersken..... Tror det kan bli fint.

Skrevet
Hvilken bukett er det du skal ha da, Tari?

Det er jammen meg mye forskjellige priser ute og går.

Jeg har ikke bilde av den for den eksisterer bare i mitt og floristens hode...Men, den består kun av grand prix-roser og ceropegia. Blomstene blir flettet inn i et nettverk bestående av sølvfarget ståltråd som er i en avlang dråpeform. Den blir ganske lang og slank, men med mye roser. Så både blomstene og arbeidet koster på denne buketten. Jeg har heller ikke valgt den billigste blomsterbutikken da jeg har valgt Christianiablomsten på Glasmagasinet.

Skrevet

Hørtes kjempestilig ut, men hvilken blomst er Ceropegia?

Skrevet

Ceropegia er en potteplante (hengeplante) som ofte blir brukt i brudebuketter.Den er kjempefin i henget!

Den vanligste av dem har hjerteformede blader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...