Gå til innhold

Pakken kom ikke i dag likevel. Overlever de?

Pinnedyr

Anbefalte innlegg

Nå må de være inni pakken helt til mandag eller tirsdag. Det er vandrende blad fra Danmark. Overlever de? De ble sendt på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg har fått insekt i post før og det har gått bra. Da kom pakken til meg to dager etter den ble sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Hva er et vandrende blad?

Det er som pinnedyr, bare at de ser ut som blader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om de får luft og ha litt mat så går det jo an å håpe.

Anonym poster: fd2f10a520eebb11db4a0ef9a04a2e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg har fått insekt i post før og det har gått bra. Da kom pakken til meg to dager etter den ble sendt.

Så det har "gått bra"..... :glare:

Du kan ikke bry deg mye om disse insektene når du gambler med om de kommer frem til deg eller lider en smertefull død, uten vann og mat.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan ha skjedd i posten? Sist gang jeg kjøpte vandrende blad egg fra Danmark så kom pakken to dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan ha skjedd i posten? Sist gang jeg kjøpte vandrende blad egg fra Danmark så kom pakken to dager etterpå.

Kanskje pakken har blitt stoppet i tollen??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det har "gått bra"..... :glare:

Du kan ikke bry deg mye om disse insektene når du gambler med om de kommer frem til deg eller lider en smertefull død, uten vann og mat.

Jeg bryr meg om insektene. De lider ikke inni pakken, når de har mat og luftehull og fuktighet. Ikke skyld på meg, det er ikke jeg som har sendt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt lov å sende levende vesener som pakkepost??

Insekter er lov, tror jeg. Jeg har spurt noen folk. Jeg har også sett på youtube at folk har bestilt pinnedyr og vandrende blad i post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også pinnedyr, hun heter Sean Pinn. Men jeg har for mye respekt for levende vesener enn å i det hele tatt vurdere å sende dem i vanlig pakkepost - og gamble på om de lever eller dør.

Sorry, du får ikke mye sympati fra meg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig uansvarlig ut å sende dyr i vanlig pakkepost. Om de har luftehull og mat er egentlig ganske uinteressant, pakker i post blir ikke akkurat håndtert med forsiktighet og dyrene vil derfor bli slengt hit og dit.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ulovlig å innføre dyr på den måten?

Dyr er sikkert ulovlig, men insekter har jeg hørt er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at det er lov. Er jo ikke lov å sende edderkoppegg f.eks.

Hvis pakken ikke kommer så er den nok stanset i tollen.

Og selv om det ikke er du som har sendt den, så er det jo du som vil ha den, ergo din feil hvis insektene lider.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg om insektene. De lider ikke inni pakken, når de har mat og luftehull og fuktighet. Ikke skyld på meg, det er ikke jeg som har sendt dem.

Nei, du har ikke sendt dem. Men du har bestilt dem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er lov. Er jo ikke lov å sende edderkoppegg f.eks.

Hvis pakken ikke kommer så er den nok stanset i tollen.

Og selv om det ikke er du som har sendt den, så er det jo du som vil ha den, ergo din feil hvis insektene lider.

Om de har overlevd når jeg får dem, så lider de ikke mer, for da skal de få mat og få bo i et fint terrarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du hvis pakken sitter fast i tollen da? Med levende vesener inni......blir en pinsom død før de. Ikke aner du hvordan pakken har blitt behandlet under reisen heller.

For å være ærlig så synes jeg du høres en smule uansvarlig ut.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...