Gjest Rux Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Leiligheten jeg bor i har gulvfliser på alle rom. På badet og i gangen er det grå, halvblanke fliser som er et mareritt å få vasket! I den forrige leiligheten min hadde jeg fliser på badet, og der brukte jeg jif spray og mopp. Det funket fint, så derfor satte jeg i gang med det samme da jeg flyttet inn her. Jeg sprayet utover gulvet, moppet over, og det så helt fint ut....helt til det tørket. Da så jeg at det var tydelige flekker der jeg hadde sprayet. Jeg har prøvd alt jeg kan komme på for å få det vekk, men ingenting hjelper, og nå tør jeg jo nesten ikke vaske flisene mer. Jeg bruker bare grønnsåpe og vann nå, men noen ganger er man jo nødt til å bruke andre ting. Jeg har hunder, og for noen uker siden kom jeg hjem fra jobb og oppdaget at den ene var veldig dårlig i magen... Sånt hjelper det ikke å vaske opp med grønnsåpe, men når jeg bruker noe annet blir det stygge flekker. Det er også stor forskjell på hvordan flisene ser ut i midten av gangen og på sidene. Man går jo stort sett midt i gangen, så der blir det vel mer slitt...men likevel, det skal da ikke se sånn ut... Jeg har prøvd å få vekk flekkene ved å bruke skurekrem, alle slags såper og styr, dampvasker, pusseskinn, noe voksgreier som er spesielt for fliser....men ingenting har hjulpet. Hva skal jeg gjøre??
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Grønnsåpe skal du iallfall ikke bruke da den legger seg som en hinne på flisene. Snakk med en fliseforretning så får du nok tips om rens og rengjøring. Anonym poster: 74ec35f08010aafa5370557967e466e6 3
Gjest Rux Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Har vært innom flere forretninger og kjøpt forskjellige produkter, men det har ikke hjulpet
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #4 Skrevet 21. april 2013 Har du prøvd Ajax, den gule? Anonym poster: 9fdddc3854dceeabc0a30e9114b08e4d
lurine Skrevet 21. april 2013 #5 Skrevet 21. april 2013 Hva slags fliser er det da? Kan det hende at de burde settes inn med klinkerolje eller noe tilsvarende? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2013 #6 Skrevet 22. april 2013 Hva slags fliser er det da? Kan det hende at de burde settes inn med klinkerolje eller noe tilsvarende? Det kan være derfor det er flekker også. Jeg ville aldri ha hatt det på gulv, det kommer til å bli en "sti" der man går ofte osv.. Anonym poster: 0133971230093b780dc73e50058773a6
Gjest Bud Skrevet 22. april 2013 #7 Skrevet 22. april 2013 Kjøp kraftvask, den er til utvendig bruk, MEN fungerer veldig godt på fliser
Bjørn88 Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Om det er marmor eller skiferfliser av noe slag så kan det hende at de må behandles med klinkerolje eller noe lignende fordi de trekker til seg vann og diverse andre væsker om de ikke blir "impregnert" med olje
Gjest Rux Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Har du prøvd Ajax, den gule? Anonym poster: 9fdddc3854dceeabc0a30e9114b08e4d Ja, det hjalp ikke =/ Hva slags fliser er det da? Kan det hende at de burde settes inn med klinkerolje eller noe tilsvarende? Om det er marmor eller skiferfliser av noe slag så kan det hende at de må behandles med klinkerolje eller noe lignende fordi de trekker til seg vann og diverse andre væsker om de ikke blir "impregnert" med olje Jeg vet ikke hvordan fliser det er dessverre... Mulig jeg spør veldig dumt nå, men er det noen annen måte jeg kan finne det ut på enn om jeg hadde hatt papirene på huset?? Saken er at jeg leier bare, og jeg har nevnt for huseier at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med flisene, da sa ho at ho skulle "sjekke litt". Dessverre er huseier i en vond situasjon nå, derfor har jeg ikke lyst til å mase mer på henne. Så om det er mulig på en eller annen måte å finne ut hvordan fliser det er uten å ha papirer på huset... Men hvis det er sånn at de skulle vært smurt inn med klinkerolje.... og flekkene kommer av at de har trukket til seg væske, vil det si at flisene er ødelagte?
lurine Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Ta bilde og ta med til en flisbutikk. Hvis de skulle ha vært satt inn med olje kan de renses med spesialmiddel og deretter behandles. Antakelig blir de som nye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå