Gå til innhold

Dine topp 3 spill gjennom tidene?

Anbefalte innlegg

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Hva er dine tre favorittspill til PC/konsoll fra første møte med et spill og frem til i dag? Skriv gjerne hva som gjorde at spillet satte sine spor!

Min liste:

1. Age of Empires (+ AoE II og Conquerers Expansion). AoE møtte jeg for første gang våren 1998. Utallige timer hver kveld ble kastet bort. Når AoE II kom, så fikk det interessen til å blusse opp på ny. Det er så mye man kan gjøre, og femten år etter, så spiller jeg HD-versjonen og er like underholdt som for et halvt liv siden.

2. Knights of the old Republic (X-Box). Møtte dette spillet for første gang i 2003 - like etter at den kom ut. Jeg trodde aldri at jeg skulle like denne type spill selv, på konsoll var det platformspill (gode, gamle Mario) eller bilspill som gjaldt for meg. Men historien var så god at jeg var oppslukt. Var rimelig stolt når jeg runda spillet. Og underlig tom på innsiden. Så jeg starta på en ny runde, med en ond karakter! Plukker det fortsatt opp igjen.

3. Portal (+ P2). Jeg følte Portal var noe helt unikt når det kom, for meg var det noe helt nytt, etter flere år i Azeroth. Historien trigget SciFi-sansene mine, og GLaDOS er blant de beste spillkarakterene jeg vet om. Portal hadde beste historien, men jeg likte veldig godt coop-biten til P2 - og har sjelden ledd så hardt sammen med venner over et PC-spill.

Edit: Rettet på et par horrible typos.

Endret av Tirkes
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet

UFO enemy unknown - Har fortsatt en versjon av det installert.

Warcraft 2 - Humor, sverd og strategi, jeg var solgt.

Half-life ( CS) - Tidenes FPS serie i mine øyne.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Morrowind Elder Scrolls (Xbox).

Mitt første tv-spill noensinne. Uendelige muligheter i en hverdag som besto av lange, uforutsigbare arbeidsdager og null sosialt samvær (på et sted med 10 fastboende og nærmeste butikk en 1000-kroners drosjetur unna). Mulig et hvilket som helst "første spill" ville fått samme status, men har intenst gode minner fra de dagene der.

Halo-serien (Xbox og Xbox360).

Kan ikke velge ét av dem. Halo co-op med gode kompiser, øl og chips - magisk.

CallOfDuty, MW2 (PS3)

Første online FPS for meg, mye frustrasjon og mye læring. Etter dette måtte jeg omsider kalle meg gamer. Ble styggskuffa over Black Ops og Black Ops 2. Ruler i MW2 og 3. ;)

Edit: MÅ ha med Oblivion også..

Endret av nobilian
Gjest Herr Heftig
Skrevet

GTA: San Andreas (PS2): Det definitivt beste GTA-spillet, det var så utrolig mye man kunne gjøre og jeg tror det var over 200 oppdrag.

Rome: Total War (PC): Det beste strategispillet jeg noen gang har prøvd og jeg spiller fortsatt det i dag fremfor nyere installasjoner i serien og alle de sykt bra moddene gjør det til vinneren.

FIFA-serien (konsoll): Vet jeg jukser litt her, men jeg tror ikke det er noen spillserie som har gitt så mye glede som FIFA, veldig gøy å spille mot hverandre.

Skrevet (endret)

Ooooh, vanskelig spørsmål!

Mine topp tre spill... det er jo nesten eit umulig spørsmål å svare på. Eg har jo spilt ein del på pc, xbox og 360 og de spillene som ramler inn i hodet på meg er:

1. Knights of the Old Republic-spillene (Xbox).

Eg er Star Wars fan og syns det var utrolig artig med rollespill (trur dette var ein av de første spillene eg fikk til min xbox), eg levde meg dypt inn i verdenen og koste meg med å sitte foran skjermen (til min kjærestes fortvilelse, siden han aldri fikk sett på tv eller spilt noe med mindre eg låg å sov, haha). Først pløyde eg igjennom spillet som god og deretter som ond, begge deler måtte prøves!

2. Morrowind (Xbox og PC, eg likte det til xbox fordi kontrolleren er enklere å bruke, eg likte det til PC pga alle mods'a man kunne slenge inn).

Vel, spillet har jo ein enorm verden og er utrolig spennende. Hundrevis av oppdrag, hundrevis av steder å oppdage, tonnevis av ting å gjøre. Eg spilte det spillet så mye at eg til slutt blei kvalm av å høre kjenningsmelodien som er i spillet, haha.

3. Eg har vansker med å velge spill nr. 3. Eg er stor fan av rollespill, så det står litt mellom Zelda, Fable (1,2,3), Mass Effect (1,2,3), Oblivion, Skyrim, Dragon Age (1,2), Red Dead Redemption og Fallout 3/New Vegas.

Edit: Egentlig så burde eg vel hatt Sonic the Hedgdehog på lista mi, første spillet eg noensinne spilte og det holdt eg på med leeeeeenge.

Endret av Adera
Skrevet

1. Super Mario World (hvor han sitter på Yoshi)

2. Heroes of might and magic

3. Pandemonium (Playstation 1)

Nå er jeg bare irritert over at Rayman på PS3 er så vanskelig, samtidig som jeg tenker på at 7-åringer klarer det bedre enn meg ;)

Skrevet

1: Civilization. Herregosh hvor mye tid jeg har brukt på den serien, i følge Steam har jeg passert 300 timer i den siste versjonen.

2: GTA-serien. Umulig å trekke ut et av dem, de har vært grobunn for mye moro. Gleder meg som en unge til neste utgivelse som kommer senere i år.

3: Fall Out3 og New Vegas: Alltid fenget meg, og de siste utgivelsene er spektakulære. Gode historier, enorme områder å vase rundt i.

Runner up: Battlefield har også alltid vært der, beste minnene er nok fra BF2 og BF Vietnam. Dukket opp som et spill vi lekte med mens jeg jobbet på Rena, men det tok aldri helt av for min del før 2'eren kom. Store operasjoner i nettverk, med full kamp mot hverandre? Hvor vi atpåtil kunne bruke mye taktikk fra virkeligheten? Count me in!

Lekt med COD og MW litt også, men de fenget ikke. Alt for tilfeldig gang i spillene og stort sett bare en slags fest i antall pixel-eksplosjoner.

• Liker 1
Skrevet

1. Starcraft: Brood War

Finnes ingen bedre RTS.

2. Morrowind

Når du starter opp spillet og kommer i hovedmenyen og musikken starter. Så begynner du å spille og det er en helt åpen verden der du kan plukke opp fat og kopper og alt mulig rart om du vil.

3. Settlers 2

Var ganske ung så jeg skjønte ikke helt hvordan man skulle spille dette spillet med det første. Gikk noen timer med å bare se rundt på kartet uten å bygge noe. Men når jeg fant ut hvordan man skulle lage veier og få bygd ting og folkene begynte å bære planker og stein ut av HQ. mind = blown.

Skrevet

1: Heroes of Might and Magic III. Jeg satt gjerne i timevis hver dag i flere uker.

2: Baldur's Gate. Første møte med den typen spill og jeg ble hekta.

3: Kan ikke helt bestemme meg for om det er Skyrim eller Neverwinter Nights, men jeg tror NWN vinner.

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Might and Magic VIII - Day of the Destroyer. Spilte faktisk kun denne når jeg var mindre, men kjøpte nettopp 6 og 7 også, og spiller de nå. Er det et spill som aldri mister sin sjarm, så er det dette. Har så mange minner fra å se på når pappa spilte det og lære litt taktikk, for deretter å spille selv sammen med søsknene mine. Kjempegode historier og quests, og myyyyye lengre enn spill av nyere data. Her kan du sitte i mange uker/måneder og bare nyyyyte.

Morrowind. Jeg er så glad i musikken fra spiller, og bringes rett tilbake hver gang jeg hører den. Derfor tror jeg Morrowind og Skyrim må dele på denne plassen.

No One Lives for Ever 1 og 2. Kjempekult spionskytespill, med dame i hovedrollen.

(Har også lyst å ta med Civilization III, men siden det jo bare er plass til tre... :P )

Endret av Cervix
Skrevet (endret)

Jeg levde lenge på barnespill av typen Crash Bandocoot, Spyro o.l, men de som virkelig har satt spor er disse:

Zelda - Omg omg omg, jeg glemte dette og jeg skjems! Her snakker vi hundrevis av timer ja ;)

Oblivion - Exen tvang meg til å spille, jeg var pissredd i begynnelsen fordi jeg kvapp så lett, hadde dårlig syn (brillefornektelse) og aldri oppdaget fiendene før de var på meg. Trekker det regelmessig frem, det er underholdende i utallige timer og jeg elsker det visuelle samt soundtracket.

Skyrim - Åhhhh hvor jeg gledet meg til dette og til tross for enkelte bugs har jeg nå spilt igjennom flere ganger og flere skal det bli. Fikk tårer i øynene når Bethesda sa de ikke kom til å fokusere på flere add-ons til dette, men jeg venter samtidig på at de da kan begynne på neste spill i serien <3

(Dragon age origins må også på listen, dette har jeg også gått igjennom mange ganger med ny karakter)

Endret av Lykkelitenen
Skrevet

1: Civilization 2 - har nok lagt ned desidert flest timer i dette spillet, var et av de første spillene vi fikk på pc hjemme (i en doublepack med C&C). Har spilt både civ3 og civ4 senere, og likte begge, men civ2 hadde noe eget.

2: Warcraft - klarer ikke velge, så blir nødt til å velge hele serien. Gameplay, stemning, historie, musikk, cutscenes: alt er på plass. Warcraft 1 fikk jeg bare spilt hos venner, så var utrolig glad når vi fikk warcraft 2 hjemme. Kan fortsatt huske mange av brettene og musikken.

3: Fifa96 - etter mange år med Goal, KickOff etc hos venner fikk jeg Fifa96 til bursdagen. Det var noe helt annet enn alle fotballspill jeg hadde spilt til da. Likte grafikken og gameplay veldig godt. I tillegg var det artig at man kunne spille toplayer på samme maskin, hvor man tok hver sin omgang med å bruke keyboard og mus (siden det naturlig nok var litt mer tricky å styre med musen).

Skrevet

Super Mario World: Det beste Mario-spillet. Mye å gjøre, passe vanskelighetsgrad og pen grafikk. Jeg pleide å spille 2-player med venner så det er mange gode minner koblet til dette spillet.

Pokémon Yellow (og senere nyere versjoner): Antall timer jeg har brukt på dette spillet vil jeg helst ikke vite. Jeg husket hvor glad jeg ble de gangene jeg fant ut hva man skulle gjøre, og hvordan det etterhvert som årene gikk (og jeg lærte engelsk) ble lettere å spille spillet. Trene opp pokémon og linke med venner var det det gikk i i mange år. Jeg var nok akkurat i riktig målgruppe da spillet kom ut og det virkelig ble populært, så pokémon generelt var kjempepopulært store deler av barndommen min.

Chrono Trigger: Dette er et spill jeg har spilt i flere omganger. Først litt på SNES da jeg var rundt 7-8 år(tror jeg), siden på emulator i flere omganger og til slutt på DS. Dette spillet har også tidvis vært preget av frustrasjon, men også glede når man endelig kommer videre. Et godt gjennomflørt spill med god atmosfære og fin musikk. Rett og slett et morsomt spill som jeg virkelig blir glad av å spille.

Skrevet

Counter-Strike

Warcraft 3

Starcraft

Skrevet

The Sims-spillene - Helt umulig å velge ett av dem, de er fantastiske på hver sin måte og revolusjonerte hvordan jeg spilte på.

CSI-spillene - Elsker dem, og de vender jeg stadig tilbake til.

Theme Park World - Mitt favorittspill tidligere, ved siden av Sims.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

GTA: San Andreas (PS2): Det definitivt beste GTA-spillet, det var så utrolig mye man kunne gjøre og jeg tror det var over 200 oppdrag.

Er HELT enig. Mitt favoritt GTA spill, nettopp fordi man sto litt fritt til å utforske og leke seg :) Var faktisk ikke så fornøyd med fireren, så det blir spennende å se hva fem går utpå. Savner f.eks koden som gjorde at bilene kunne fly - fy søren å gøy det var <3

Ellers er mine:

Saints Row the third: Litt likt som GTA, bare mye mer overdrevent og morsomt. ELSKER det!

Zelda spillene til Nintendo

og sist men ikke minst

Tekken serien til PS. Elsker Tekken, men synes det er synd Kunimitsu bare er å finne i noen få av de nyere.

Skrevet (endret)

1. Final Fantasy X

Mitt første møte med et historiebasert RPG - eller RPG i det hele tatt. Jeg ble helt solgt, og er det fortsatt. En spennende og god historie, interessante karakterer, nydelig landskap, en genial verden og fantastisk musikk. Jeg gleder meg som en unge til dette kommer ut på PS3 HD - det blir tidlig julaften i år!

2. The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mitt første møte med et åpent sandkasse RPG. Jeg elsker TES-serien, de har alle sine styrker og er alle fantastiske spill - men for meg er Oblivion som å komme hjem. Jeg har brukt hundretalls med timer i det spillet.

3. Hm...

Jeg klarer ikke sette bare ett spill på tredjeplass. FF-X og OB er mine to absolutte favoritter, men utenom disse så er det så utrolige mange fantastiske spill! Jeg vil nevne ME-serien (spesielt ME2), DA-serien, The Sims 2, Fallout 3 og RDR på en delt tredjeplass.

Endret av Tabris
Skrevet

CounterStrike half life (PC) Da jeg først turde å prøve,ble jeg fort hekta.Kunne spille i timesvis,helst med samme personer på en spesiell server.Gikk over fra newbie spilling,til spilling på høyt nivå

Spiller ikke lengre for stats,kun for morro og gamledagers skyld. Fikk både senebetennelse og andre

problemer med kroppen. Smellmorro og ville gjort det samme om igjen ;)

SuperMario Bros.(consoll) kunne spille til krampa tok meg.Tror jeg fikk senebetennelse flere ganger her.

Zelda, (consoll) min kjære og jeg ble like hekta.Gøy å løse problemer sammen.Intense første kjærlighetstiden ble erstattet av Zelda,hver eneste kveld. (ikke natt ...)

• Liker 1
Skrevet

Grim Fandango

Liker alt med dette spillet. Historien, figurene, oppgavene... Tror det var mitt første møte med et skikkelig pek-og-klikk eventyrspill. Omfattende og intrikat nok til at man kan slite med det selv etter noen gangers gjennomspilling.

No One Lives Forever

Aldrig vært spesielt glad i 'skytespill', men dette falt jeg for rimelig kjapt. Har hørt at NOLF2 er mye mer "snike-seg-rundt-og-ikke-utløse-alarmer", så har aldri helt funnet motivasjonen til å teste det.

Syberia (1+2)

Historien, oppgavene, karakterene, og generelt detaljene... anbefales absolutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...