Gå til innhold

Katt som biter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at katter biter?

Katten vår er 13 år, og er en bestemt mann. Vi kjenner han såpass godt at vi som regel vet når han kommer til å bite, men ofte blir vi overrasket også :fnise:

Klappe han for lenge, for lenge på samme sted, feil sted, feil tid, hehe han er så sær! Men han elsker å kose, og vil sjelden ligge for seg selv når vi er hjemme.

Er dette vanlig blant katter? Å bite når de er litt misfornøyd?

Anonym poster: 13cc19e369dde291d55bebaa6aa943a6

Videoannonse
Annonse
Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av Sparx
Skrevet

Min biter for å si fra om det er noe han ikke liker (om jeg børster han for lenge f.eks). Men han biter ikke hardt da, bare holder handa mi i munnen liksom.

Skrevet

Ja, det er ganske vanlig. Som regel har de sendt ut signaler før de biter om at de har fått nok, men det er ofte så subtilt at vi ikke alltid får det med oss. De slutter å male, blir litt stivere i kroppen, legger ørene litt, beveger såvidt på halen... små tegn som er lette å overse, og som da fører til biting. Eventuelt hopper de over alle de tidligere signalene og går rett til biting fordi de har lært at deres andre signaler blir oversett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

katten min biter vis man børster han for lenge. han er ikke glad i det.

Anonym poster: 7fa479f15b17de4e75fbc1b895ac1f33

Skrevet

Ja det er vanlig. Jeg er den eneste som tør å kose vår 11 år gamle katt på magen, fordi jeg er best å lese tegnene hans og unngår å bli bitt.

Så man må bare følge med. Ørene bak eller rykkninger i halen er av de tydligste tegnene :)

Skrevet

Min gamle herremann biter også. Feil kløplass, metode, børsting osv.

Av og til kosebiter han også.

Rare disse kattene :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

tror det er ganske normalt :) hadde engang en hunnkatt som bet når hun ble lei:P og nå har jeg en katt som alltid har pleid å bite når man koser med han på magen:P men er ikke så veldig hardt. holder bare hånda i munnen, også slipper han etterhvert.

bitingen hans ble mye verre etter han hadde vært borte i 2-3 uker. en dag lå han oppå brystet mitt å sov, også ble han for tung etterhvert så jeg skulle flytte han. Og plutselig tar han hele arma mi og biter hardt, samtidig som han holder den fast med klørne. Men skjedde heldigvis bare en gang :)

Anonym poster: eae8892323c0e5735894aa3016340a57

AnonymBruker
Skrevet

hadde også engang ei katt som brukte å kosebite meg i panna når hun lå sammen med meg i senga:P

Anonym poster: eae8892323c0e5735894aa3016340a57

Skrevet

Helt normalt... Katter kan bli overstimulerte og det blir rett og slett for mye kos, så da sier de fra. Jeg tror ikke det har noe med at de ikke liker det, men det blir for mye... Sa han kattehviskeren på animal planet i alle fall :P

Begge mine gjør dette ;) Men toleransen er veldig forskjellig fra katt til katt.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja, har en guttepus her som biter også. Han gjør det hvis jeg koser for lenge med han, og når han blir børstet. Det hater han virkelig, men han har litt floker noen ganger så det lugger litt uansett hvor forsiktig en er.

Skrevet

Min Pus1 biter samboeren min i nesa når han sover noen ganger. En kjeveside i hvert nesebor så biter hun hardt i "neseskilleveggen"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...