Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sidsel
Skrevet

Kjærlighetssorg og annen sorg er så mye vondere når man selv har bidratt til at det ble sånn. Jeg blir fort lei meg og sjalu, derfor har forholdene mine endt. Men jeg kan ikke noe for at jeg blir fort lei meg!

Altså, jeg går rundt og føler en diger skyldfølelse hele tiden.

Det hadde vært mye lettere å takle enn annen type sorg som f.eks at foreldrene mine skilte seg. Det hadde vært trist, veldig trist, men da hadde det ikke vært min skyld, og da hadde jeg heller ikke hatt skyldfølelse.

Hvorfor er jeg et så utrolig dårlig menneske som er sjalu og blir fort lei meg??? Kommer aldri til å tilgi meg selv for dette. Aldri! Og jeg tror ikke det finnes en eneste person der ute i verden som klarer å hjelpe meg med dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest katti
Skrevet

Alle er jo litt sjalu iblandt!Men det er jo veldig dumt hvis det blir slutt pga dette!Du kan jo prøve å snakke med en psykolog om dette da.For det er jo dumt at det skal bli slutt mellom deg og kjæresten og attpåtil skal du gå rundt å ha skyldfølelse for det.Jeg råder deg til å prøve psykolog eller lignende hvis du ikke har prøvd.Jeg vet om noen som har prøvd det å da har det gått bra :-)

:trøste:

Skrevet

Det værste med å være så fryktelig sjalu,er jo at man ikke bare ødelegger for seg selv,men også for de man er glad i.

Jeg mener man er ansvarlig for å skaffe seg hjelp,hvis det faktisk er sånn at man "ødelegger" folk rundt seg.

De fleste psykologer har masse erfaring med dette,og tar deg absolutt seriøst.

Bare å ta en telefon. Ofte hjelper det å sette ord på dette,og se det litt på avstand. Tror det går på å få sortert følelsene litt.

Du skylder seg selv å ordne opp i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...