AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #1 Skrevet 20. april 2013 Har ikke oppdaget det ofte, men innemellom finner jeg urin forskjellige steder i huset, ofte da på plast. Hunden ble kastrert av forrige eier da han var rundt 3 pga dette problemet, og det hjalp veldig. Nå er han 7, men han har et sterkt markeringsbehov ute. Jeg blir nervøs av å ta han med til venner og andre da det har hendt at han løfter på beinet inne. Har heldigvis hindret det da han gjør det helt åpenlyst hos andre, bare ikke her i huset. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan forhindre dette problemet? Anonym poster: b0af3ec9e897e9de1158f5384e5f07b2
LexSuperior Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Hos deg selv kan du i hvertfall spraye på sånn antispray som du får kjøpt i dyrebutikk.. Det skal forhindre hunden i å ville markere der. Hvor effektiv den er vet jeg ikke altså ettersom jeg fikk det av noen venner etter å ha hatt en litt ivrig hanhund på besøk og jeg selv har en særdeles rolig tispe
LexSuperior Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Eller kanskje du finner noen tips her:-) http://www.canis.no/innlegg.php?nr=115337
LexSuperior Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Eeeeller her:-) http://www.dyrebar.no/artikkel/naar-hunden-tisser-inne-20337935
Gjest Rux Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Har du spurt veterinæren din? Det kan være andre ting som påvirker han, for han skal jo egentlig ikke være interessert i å markere når han er kastrert. Jeg kastrerte hannhunden min av samme grunn, og det tar selvfølgelig litt tid før det har full effekt, for det sitter jo fortsatt i hodet på dem at "jeg pleide å gjøre sånn"... Men det ga seg etterhvert. Hvis veterinæren ikke finner noe ville jeg prøvd bellyband. Du får kjøpt det på dyrebutikken. Hvis han da prøver å markere inne vil han bare bli grisete på magen og antageligvis synes det er ubehagelig. Du vil jo få en liten ekstra jobb med å vaske han i starten, men jeg vet om flere som har hatt god effekt av bellyband
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #6 Skrevet 21. april 2013 Han er fæl til å markere ute også og holder andre hannhunder unna. Før var han så ekstrem at han hoppet opp på bordet til forrige eier, tisset på melkekartongen og hoppet ned igjen, hun bestemte seg for å kastrere han når han hadde markert puta til samboeren for fjerde gang Han gjør det ikke ofte, men bellyband ville kanskje lært han en lekse neste gang i det han sniker seg avgårde og tisser på brusbrettet mitt! :kjefte:Men da måtte han hatt på seg det hele tiden, og så ille er det ikke, så må nok bare følge ekstra godt med. ViaVitae: Takk, skal sjekke ut linkene. Anonym poster: b0af3ec9e897e9de1158f5384e5f07b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå