Gå til innhold

Bør man rense en brudekjole med tyll? Eller mister tyllen "stivheten"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er derimot av den oppfatningen av at det er maaaaaaaaaaange bruder (kanskje først og fremst unge som kjøper seg designkjoler til 20 000,- + ) som MÅ selge kjolene sine å som derfor ikke kan tillate seg å ha like mye is i magen. Kan ikke skjønne noe annet med alle de stygge falske som ligger ute på finn. Ikke så lenge siden det var en tråd her om hvordan gjøre annonsen mest mulig attraktiv for å få solgt kjolen raskest mulig.

Min kjole skal bli videresolgt etter bryllupet å jeg har allerede tenkt på hvordan annonsen skal utformes slik at den blir solgt for den summen som jeg ser for meg. Kommer nok til å gjøre som Portvinspiken å legge meg over halv pris av den enkle grunn at kjolen ikke er å oppdrive i landet her, men jeg er helt avhengig av å treffe den rette bruden det er ikke en mainstream kjole. Tar for mye plass til å bare henge hjemme. :)

Om man har et merke mange vil ha, og i tillegg en modell ikke alle hadde året før så er nok kjolen lettere solgt. God og informativ tekst og bilder som bare ikke viser en modell i kjolen er også viktig.

Jeg deler nok ditt inntrykk, Kiara. Mange virker ganske desperate etter å selge, men har ikke inntrykk av at det bare gjelder unge bruder, men mange har nok brukt mer enn de burde.

Også er det endel som selger stygge og feilsydde kinakjoler til prisen av en designerkjole, lurer på om noen går på den?

Gjest Kiara!
Skrevet

Så tror jeg det er en ting å si at man ikke tar mindre enn 10 000,- for drømmekjolen for den er jo så vakker at den vil jo ALLE ha!

Før den ligger der i måned etter måned uten noe særlig respons fordi den er ikke så spesiell likevel i andre sine øyne. Så jeg tror det er veldig lett å si ja til en pris som man egentlig synes er altfor lav når det er en reel sjangse for at man får pengene istedet for å sitte på gjerdet å vente.

Derfor er jeg veeeeeeeeeldig spent på hvordan det kommer til å gå når min skal selges, takk og lov bor jeg i Oslo så jeg kan tilby prøving. :ler:

Skrevet

50% avslag kan man glatt regne med på fine modeller i god stand ser det ut til. Men noen tror de kan få urealistisk mye, avslag på bare 2-3000. Det tror jeg ikke de får.

Selv tenker jeg å legge ut kjolen til salgs umiddelbart etter bryllupet. Det er en 2013 modell, og da vil den heldige kjøper fortsatt kunne gifte seg i årets modell.

Kommer antakelig til å håpe å få ca 50% av det jeg ga for den. Får jeg ikke en ok pris for den tar jeg av nederste del av skjørtet og kanskje litt mer, farger den i en lekker sommerfarge som korall eller noe lignende og bruker den som sommerselskapskjole, eller sort til mer vinerpartier.. :-)

Tror jeg da....

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Selv tenker jeg å legge ut kjolen til salgs umiddelbart etter bryllupet. Det er en 2013 modell, og da vil

Der er jeg også! Den skal ut så fort som overhodet mulig!

Ville først ikke selge min, men har tatt en helomvending kan man trygt si.

Tror kanskje jeg skal lage annonsen før bryllupet slik at det en er klar. :ler:

• Liker 1
Skrevet

litt off topic men jeg kastet min første brudekjole i vaskemaskinen, og det gikk alldeles utmerket.

kan man farge tyll tro ... ? hvordan farger dere kjolene da .. ? dere gjør det ikke selv ..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...