AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 (endret) Har noen erfaring med rense en brudekjole med tyll? Jeg er på utkikk etter brukt brudekjole, men ser fra bilder fra en selger at den er blitt ganske krøllete, og ser ut til å ha mistet litt av fasongen sin... Vil dette bli rettet ved steaming? Eller har den mistet mye av strukturen i tyllen uannsett etter en rens? Håper på svar! Anonym poster: f508808783829b16769373c11777cf6a Annonse fjernet. Tekola, mod. Endret 20. april 2013 av Tekola
CathFoto Skrevet 20. april 2013 #2 Skrevet 20. april 2013 Min er renset før jeg kjøpte den, men ser like fin ut som ny.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #3 Skrevet 20. april 2013 Få selger til å rense den, og ikke gjør bindende avtale før du har sett hvordan den ble. Anonym poster: cc984a77b1417aa180a4a804de6cc549
Sarah85 Skrevet 20. april 2013 #4 Skrevet 20. april 2013 Jeg har fått bilder av selgeren, og kjolen ser litt flat ut. Hva tenker dere?
Gjest Ahs Skrevet 20. april 2013 #5 Skrevet 20. april 2013 Det er et stort underskjørt som løfter tyllskjørtet, så hvis du har sett den etter rens uten skjørt under så er det nok derfor. Men dra å se på den i virkeligheten hvis du er i tvil?
Sarah85 Skrevet 20. april 2013 #6 Skrevet 20. april 2013 Det er et stort underskjørt som løfter tyllskjørtet, så hvis du har sett den etter rens uten skjørt under så er det nok derfor. Men dra å se på den i virkeligheten hvis du er i tvil? Takk for svar! Kjolens tyll ser ganske rynkete ut, noe som bekymrer meg. Ellers har jeg forståelse for at kjolen blir litt flatere uten underskjørt. Men har dett kjolen uten underskjørt her, og den ser større ut enn bildene fra denne selgeren. Spørsmålet er hvor mye straming kan fikse? Og selger bor på andre siden av landet, så litt langt å reise.
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #7 Skrevet 20. april 2013 Takk for svar! Kjolens tyll ser ganske rynkete ut, noe som bekymrer meg. Ellers har jeg forståelse for at kjolen blir litt flatere uten underskjørt. Men har dett kjolen uten underskjørt her, og den ser større ut enn bildene fra denne selgeren. Spørsmålet er hvor mye straming kan fikse? Og selger bor på andre siden av landet, så litt langt å reise. Jeg hadde bedt om et avslag på 2500,- vasket kjolen selv i badekaret å hengt den opp på badet når det er varmt og dampet der inne. Rensing av brudekjoler er fryktelig dyrt, å man kan helt fint gjøre det selv. Hvertfall det jeg har tenkt å gjøre. Dessuten hvis kjolen befinner seg på andre siden av landet må den jo sendes, blir skrukete da også. http://bryllupstid.blogg.no/1344894451_as_good_as_new.html Jeg har også en brudekjole som jeg synes var veldig flat ift det jeg ser på film, men de har sagt at den bare trenger å blåse seg litt opp for at den skal få volum. http://pinterest.com/pin/461267186804628552/ Lykke til hvertfall. Å be om alt av bilder, kvitteringer, kanskje også nærbilde av kanten av kjolen når du ikke får sett og ikke minst tatt på den før kjøp.
Portvinpiken Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 Jeg hadde mye tyll på kjolen. Stappet hele kjolen i vaskemaskinen og den er like fin som den var da den var ny. Tyllet på min kjole ble absolutt ikke krøllete ihvertfall.
Sarah85 Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 Jeg hadde bedt om et avslag på 2500,- vasket kjolen selv i badekaret å hengt den opp på badet når det er varmt og dampet der inne. Rensing av brudekjoler er fryktelig dyrt, å man kan helt fint gjøre det selv. Hvertfall det jeg har tenkt å gjøre. Dessuten hvis kjolen befinner seg på andre siden av landet må den jo sendes, blir skrukete da også. http://bryllupstid.blogg.no/1344894451_as_good_as_new.html Jeg har også en brudekjole som jeg synes var veldig flat ift det jeg ser på film, men de har sagt at den bare trenger å blåse seg litt opp for at den skal få volum. http://pinterest.com/pin/461267186804628552/ Lykke til hvertfall. Å be om alt av bilder, kvitteringer, kanskje også nærbilde av kanten av kjolen når du ikke får sett og ikke minst tatt på den før kjøp. Tusen takk for ditt svar!!! Jeg ville spørre om du mener det er ok pris å betale 6 tusen for en kjole som har kostet nesten 15 tusen. Ulempen er at den har en liten rift, under skjørtet, og er litt krøllete. Selger har sagt jeg skal få levere den tilbake om det er noe jeg ikke liker ved den i forhold til tyllen. Er det real pris?
CathFoto Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Tusen takk for ditt svar!!! Jeg ville spørre om du mener det er ok pris å betale 6 tusen for en kjole som har kostet nesten 15 tusen. Ulempen er at den har en liten rift, under skjørtet, og er litt krøllete. Selger har sagt jeg skal få levere den tilbake om det er noe jeg ikke liker ved den i forhold til tyllen. Er det real pris? Alt rundt 50% er greit for noe som er brukt, og det er definitivt lov å prute. Pass på å få med kvittering hvis du selv skal ønske å selge den videre. Jeg betalte 7000,- for min kjole på Finn, og den koster 19800,- ny. Jeg prutet, men passet på å ikke gå så langt ned at hun ville bli sur og derfor ikke ville selge den til meg i det hele tatt.
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Tusen takk for ditt svar!!! Jeg ville spørre om du mener det er ok pris å betale 6 tusen for en kjole som har kostet nesten 15 tusen. Ulempen er at den har en liten rift, under skjørtet, og er litt krøllete. Selger har sagt jeg skal få levere den tilbake om det er noe jeg ikke liker ved den i forhold til tyllen. Er det real pris? Jeg ville prøvd meg på 4000,-/5000,- jeg, sagt at du selv ønsker å stå for rensen, å det er det rens av en brudekjole koster. Verste svaret du kan få er Nei. Mellom 60%-70% avslag synes jeg man kan forvente å få et ja på. Men det er overhodet ikke selgers marked inne på finn, det er laaaaaangt mellom de unike brudekjolene der inne. Så prøv!
Sarah85 Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 Selv når selger allerede har renset kjolen? Tror ikke hun har kvittering... Og er det vanskelig å få solgt brudekjole på Finn? Jeg ville prøvd meg på 4000,-/5000,- jeg, sagt at du selv ønsker å stå for rensen, å det er det rens av en brudekjole koster. Verste svaret du kan få er Nei. Mellom 60%-70% avslag synes jeg man kan forvente å få et ja på. Men det er overhodet ikke selgers marked inne på finn, det er laaaaaangt mellom de unike brudekjolene der inne. Så prøv!
Sarah85 Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Oi, det var rimelig. Har jeg vært for snill ifm pris? Jeg har fått overslag på at steaming og reparasjon vil koste rundt 1500, så totalt med frakt koster kjolen meg rundt 7500-8000. Er det for dyrt for en kjole som koster nesten 15 ny for et par år siden? Alt rundt 50% er greit for noe som er brukt, og det er definitivt lov å prute. Pass på å få med kvittering hvis du selv skal ønske å selge den videre. Jeg betalte 7000,- for min kjole på Finn, og den koster 19800,- ny. Jeg prutet, men passet på å ikke gå så langt ned at hun ville bli sur og derfor ikke ville selge den til meg i det hele tatt.
CathFoto Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Jeg ville prøvd meg på 4000,-/5000,- jeg, sagt at du selv ønsker å stå for rensen, å det er det rens av en brudekjole koster. Verste svaret du kan få er Nei. Mellom 60%-70% avslag synes jeg man kan forvente å få et ja på. Men det er overhodet ikke selgers marked inne på finn, det er laaaaaangt mellom de unike brudekjolene der inne. Så prøv! Helt enig! Men alt rundt 59% er ok, hadde ALDRI betalt over 50%.
CathFoto Skrevet 20. april 2013 #15 Skrevet 20. april 2013 Oi, det var rimelig. Har jeg vært for snill ifm pris? Jeg har fått overslag på at steaming og reparasjon vil koste rundt 1500, så totalt med frakt koster kjolen meg rundt 7500-8000. Er det for dyrt for en kjole som koster nesten 15 ny for et par år siden? Jeg synes inntil 7500,- er ok, men ikke noe over. Jeg ville nok prutet ned til 5000,-. Det er fryktelig mange som prøver å få solgt kjolen sin på Finn, og veldig mange får ikke solgt den i det hele tatt, det er virkelig kjøpers marked. Jeg ville hatt kvittering for å være sikker på at den var orginal, evt bilde av sømmer og merkelapp inne i kjolen.
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #16 Skrevet 20. april 2013 For at jeg skulle ha betalt hva de forlanger skulle de hatt kvitteringer på absolutt ALT. En brudekjole er som en bil den synker drastisk i verdi straks den er brukt. Det hjelper ikke hvor vakker, unik, tilpassningsdyktig den er prisen synker som en stein. Oi, det var rimelig. Har jeg vært for snill ifm pris? Jeg har fått overslag på at steaming og reparasjon vil koste rundt 1500, så totalt med frakt koster kjolen meg rundt 7500-8000. Er det for dyrt for en kjole som koster nesten 15 ny for et par år siden? Hvor mange år? Er den kjøpt ny? Kan ha skiftet "mange" eiere på et par år. Er den bestilt direkte inn til selger eller er det en kjole som har hengt i salongen en gooooood stund. Bruk forhandlingsrommet ditt for alt det er verdt, å vektlegg gjerne at enten må hun rense den eller så må du det kommer til å koste xxxx. Når er det du skal gifte deg? Hvis du enda har et par mnd på deg ville jeg ha sett på hva som kommer på finn etter høysesongen. Hvem kjole er det forresten? 1
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #17 Skrevet 20. april 2013 Helt enig! Men alt rundt 59% er ok, hadde ALDRI betalt over 50%. Klart det, jeg synes jo du fikke en utmerket pris!
CathFoto Skrevet 20. april 2013 #18 Skrevet 20. april 2013 Klart det, jeg synes jo du fikke en utmerket pris! Haha, jeg mente selvfølgelig 50% ikke 59%. Jeg er ganske god på pruting.
Portvinpiken Skrevet 20. april 2013 #19 Skrevet 20. april 2013 (endret) Helt klart mye å velge mellom på finn ja. Selv har jeg brudekjolen min der til litt over halv pris og med rom for pruting. Men det betyr ikke at jeg vil akseptere hva som helst. Jeg er nemlig overhode ikke "desperat" etter å få solgt kjolen. Det tror jeg mange andre også ikke er. Kjenner et par til som også har kjolene sine liggende på finn, men de er heller ikke på noen måte nødt å selge kjolen sin. Grunnen til at jeg (og de andre jeg kjenner) har annonsert på finn er rett og slett fordi hvis vi får solgt den til en ok pris, så er det greit. Hvis ikke, så er det også greit siden det ikke er noe vi har kalkulert med på noen måte. Jeg sier ikke at dette gjelder alle, jeg ville bare fortelle at det naturligvis er lov å prute (og i mange tilfeller også forventet), men at det altså også er mange som ikke "må" selge, men kun ser det som en ekstra "bonus" hvis den blir solgt. Jeg kjenner ihvertfall ingen som har regnet med at de får solgt kjolen sin sånn uten videre, eller trenger desperat pengene. Biler derimot... Endret 20. april 2013 av Portvinpiken
Gjest Kiara! Skrevet 20. april 2013 #20 Skrevet 20. april 2013 Jeg er derimot av den oppfatningen av at det er maaaaaaaaaaange bruder (kanskje først og fremst unge som kjøper seg designkjoler til 20 000,- + ) som MÅ selge kjolene sine å som derfor ikke kan tillate seg å ha like mye is i magen. Kan ikke skjønne noe annet med alle de stygge falske som ligger ute på finn. Ikke så lenge siden det var en tråd her om hvordan gjøre annonsen mest mulig attraktiv for å få solgt kjolen raskest mulig. Min kjole skal bli videresolgt etter bryllupet å jeg har allerede tenkt på hvordan annonsen skal utformes slik at den blir solgt for den summen som jeg ser for meg. Kommer nok til å gjøre som Portvinspiken å legge meg over halv pris av den enkle grunn at kjolen ikke er å oppdrive i landet her, men jeg er helt avhengig av å treffe den rette bruden det er ikke en mainstream kjole. Tar for mye plass til å bare henge hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå