RedRobbin Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Hei! Dette er noe som har irritert meg lenge, og ingen vet hva jeg snakker om. Jeg husker en serie fra barne-TV (tror jeg), som handlet om ting som skjedde i en liten by. Husker egentlig veldig lite, men tenker med skrekk tilbake på en statue som brått begynte å gå nedover gaten. Husker ennå hvordan den knaste når den gikk... Mener også at det var en butikk eller noe hvor det bodde 3 (?) spøkelser i et hus. Mamma mener det kan ha noe å gjøre med Pelle Parafins Bøljeband, men finner ikke noe på nettet... Noen som kan hjelpe? Husker du denne statuen som skremte vettet av meg?
Gjest navnelapp Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Det er ikkje Uhu, då? Det gjekk rett nok i 2001-2003, men det handla om spøkelse.
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2013 Det er ikkje Uhu, då? Det gjekk rett nok i 2001-2003, men det handla om spøkelse. Nei, er ikke denne dessverre...
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Se på den her: http://debatt.sol.no/content/hvorfor-sender-de-ikke-barne-tv-fra-80-90-tallet Ca midt på siden, overskrift Den forsvunne statuen. Der er det en som har spurt om akkurat det samme som deg (kanskje det er deg?), men har litt mer info om den i det minste. Anonym poster: 48ed3f84d05f0cb22a85807a709cbb90
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Knutsen og den forsvunne statuen er det mange på nettet som mener den heter. Google det. Anonym poster: 48ed3f84d05f0cb22a85807a709cbb90
Gjest Sitronmelisse Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Google har det......jeg fikk opp dette: Den forsvunne statuen Av A.A den 15/03/2008 Er det noen som kan hjelpe meg med den serien? Jeg etterlyser en norsk barne-tv serie som gikk i 4 deler. Den er trolig fra 80 tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Den handler om en statue som forsvant. Hver episode startet og sluttet med at 2 dokkefigurer, en kråke og et ekorn danset på en hvit benk. Ekornet fortalte at kråka brukte statuen i bakgrunnen som do. Det jobbet en dame i butikken som statuen sto utenfor. Så kom det noen menn og tok med seg statuen. Senere kom det en mann i svart og hvitstripete drakt inn i butikken hennes og plutselig sto den runde støtten som statuen hadde stått på der. Damen satte i et skrik og ga mannen skylden for å ha stjålet statuen, men det var ikke ham, sa han. De fikk også besøk av postmannen og de byttet klær og det skjedde mye rart. Plutselig var statuen inne i butikken og senere i serien ble statuen levende. Det var ikke en ekte statue, men et menneske, en dame tror jeg som spilte statuen. Hun virket veldig truende og skummel før hun forsvant. Senere i serien kom det også 2 spøkelser og det skjedde mange rare ting. Damen i butikken og de andre sang for at statuen skulle komme tilbake og det gjorde hun etter hvert. Ekornet på benken fortalte at statuen måtte være på plass når kongen skulle komme. (Ikke den ekte kongen vi har) bare en som spilte konge i serien og var kledd i eventyrdrakt. Statuen var på plass da kongen kom. Hun åpnet øynene av og til, men flyttet seg ikke og kongen syntes statuen blunket, for det gjorde hun jo. Jeg har prøvd å finne denne serien lenge, men så langt har jeg ikke hatt hellet med meg. Jeg skulle gjerne visst om den har eksistert på video eller DVD. Jeg tror serien het Knutsen og den forsvunne statuen, men jeg husker kanskje feil, Er det noen som vet hvilken serie jeg mener, så håper jeg dere vil ta kontakt." Et forslag om "Knutsen på frifot" som tittel kom inn.
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. april 2013 Mysteriet på Greveholm??? Nope...
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2013 Google har det......jeg fikk opp dette: Den forsvunne statuen Av A.A den 15/03/2008 Er det noen som kan hjelpe meg med den serien? Jeg etterlyser en norsk barne-tv serie som gikk i 4 deler. Den er trolig fra 80 tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Den handler om en statue som forsvant. Hver episode startet og sluttet med at 2 dokkefigurer, en kråke og et ekorn danset på en hvit benk. Ekornet fortalte at kråka brukte statuen i bakgrunnen som do. Det jobbet en dame i butikken som statuen sto utenfor. Så kom det noen menn og tok med seg statuen. Senere kom det en mann i svart og hvitstripete drakt inn i butikken hennes og plutselig sto den runde støtten som statuen hadde stått på der. Damen satte i et skrik og ga mannen skylden for å ha stjålet statuen, men det var ikke ham, sa han. De fikk også besøk av postmannen og de byttet klær og det skjedde mye rart. Plutselig var statuen inne i butikken og senere i serien ble statuen levende. Det var ikke en ekte statue, men et menneske, en dame tror jeg som spilte statuen. Hun virket veldig truende og skummel før hun forsvant. Senere i serien kom det også 2 spøkelser og det skjedde mange rare ting. Damen i butikken og de andre sang for at statuen skulle komme tilbake og det gjorde hun etter hvert. Ekornet på benken fortalte at statuen måtte være på plass når kongen skulle komme. (Ikke den ekte kongen vi har) bare en som spilte konge i serien og var kledd i eventyrdrakt. Statuen var på plass da kongen kom. Hun åpnet øynene av og til, men flyttet seg ikke og kongen syntes statuen blunket, for det gjorde hun jo. Jeg har prøvd å finne denne serien lenge, men så langt har jeg ikke hatt hellet med meg. Jeg skulle gjerne visst om den har eksistert på video eller DVD. Jeg tror serien het Knutsen og den forsvunne statuen, men jeg husker kanskje feil, Er det noen som vet hvilken serie jeg mener, så håper jeg dere vil ta kontakt." Et forslag om "Knutsen på frifot" som tittel kom inn. Ja!!! Tusen takk
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2013 Se på den her: http://debatt.sol.no...ra-80-90-tallet Ca midt på siden, overskrift Den forsvunne statuen. Der er det en som har spurt om akkurat det samme som deg (kanskje det er deg?), men har litt mer info om den i det minste. Anonym poster: 48ed3f84d05f0cb22a85807a709cbb90 Takk
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 19. april 2013 Knutsen og den forsvunne statuen er det mange på nettet som mener den heter. Google det. Anonym poster: 48ed3f84d05f0cb22a85807a709cbb90
Despicable Me Skrevet 19. april 2013 #12 Skrevet 19. april 2013 (endret) Slettet Endret 19. april 2013 av SpeltLompa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #13 Skrevet 19. april 2013 Jaggu har NRK laget mye søppel til barneprogram. Jeg er glad jeg så på svensk tv som barn... Anonym poster: 08c2dc05243163b6b8de788b2a4068aa
RedRobbin Skrevet 19. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. april 2013 Om noen klarer å finne en link eller noe så tar jeg gjerne imot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå