Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere politiske uenigheter i forholdet? Merker jeg sliter veldig med å takle det på en produktiv måte. Ender alltid med dårlig stemning og krangling, noe som er helt unødvendig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there done that. Ikke en gang til. I mitt nåværende forhold stiller vi likt. Orker ikke å måtte krangle om politikk resten av livet.

AnonymBruker
Skrevet

Går da an å være enige om at man er uenige.

Anonym poster: 4d20832f0bd039e235ff2a7d52d5b7c7

Skrevet

Kommer utrolig mye an på hva det er. I mange tilfeller er politikk og livssyn, moral, og levemåte svært sammenvevd, og da blir det ofte umulig å klaffe sammen.

Skrevet

Tror ikke jeg kunne levd med en som har totalt ulikt syn enn meg på ting jeg synes er viktig. Men helt enig kan man jo aldri bli. Man kan se på det som en sjanse til å diskutere og kanskje lære av hverandre, om det utvikler seg til å bli mer en krangel enn en diskusjon (som det gjør med meg, jeg blir fort frustrert) - da må man bare droppe temaet. Så lenge partneren mener noe du synes er slemt eller direkte ondsinnet, er det vel egentlig ikke et stort problem? :)

Skrevet

Kommer litt an på.... Som folk her er inne på dreier det seg ofte om livssyn og moral, faktorer som man ikke burde være særlig uenige om uansett. Litt som religion egentlig... Akkurat som at jeg personlig ikke vil fungere i et forhold med noen til høyre for Senterpartiet (har prøvd, trust me...) kunne jeg heller aldri i VERDEN fått det til å klaffe med ei kristen jente.

Mange kan sikkert få det til, men jeg gidder virkelig ikke det der lenger. Å ha slike underliggende spenninger når man skal være med den personen man burde føle seg mest mulig behagelig sammen med funker ikke lenger for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på.... Som folk her er inne på dreier det seg ofte om livssyn og moral, faktorer som man ikke burde være særlig uenige om uansett. Litt som religion egentlig... Akkurat som at jeg personlig ikke vil fungere i et forhold med noen til høyre for Senterpartiet (har prøvd, trust me...) kunne jeg heller aldri i VERDEN fått det til å klaffe med ei kristen jente.

Mange kan sikkert få det til, men jeg gidder virkelig ikke det der lenger. Å ha slike underliggende spenninger når man skal være med den personen man burde føle seg mest mulig behagelig sammen med funker ikke lenger for min del.

Jeg er høyre-jente, og jeg liker deg her inne, Dullum. ;) Så det du sier er at det aldri ville fungert i et forhold med en høyre-jente...?

Anonym poster: b04e181869119425debd9e32df3a2984

Skrevet

Det hadde ikke fungert i lengden.

Joda, folk må få stemme hva de selv vil,

men folk stemmer som regel på bakgrunn av egne verdier og holdninger.

Dermed ville det vært vanskelig for meg å være sammen med en med helt andre verdier enn meg selv.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg verdsetter litt uenigheter på det politiske plan, for jeg får utfordret mitt syn og mine meninger med (gode) diskusjoner. Og han får meg til å se endel ting fra andre vinkler, noe som utvider min kunnskap og mitt syn. Nå er vi ikke ekstremt uenige da, men jeg er glad vi er litt forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...