Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hører og leser stadig mer om utroskap og hvor vanlig det har blitt, virker nesten som utroskap er helt hverdagslig. Begge kjønn er utro, jeg tror ikke at et kjønn er hverken bedre eller verre en det andre i så måte. Men, det virker på meg som det er mer "godtatt" at kvinner er utro en at menn er utro. En utro mann blir automatisk en drittsekk, uansett hva grunnen til utroskapen måtte være. En utro kvinne møter ikke på langt nær like sterke reaksjoner. Er dette noe som er mediaskapt eller er det faktisk slik det er? Føler også at utro menn blir dømt mye hardere her inne på KG enn utro kvinner. Har kvinner mer "rett" til å være utro en menn?

Anonym poster: 9f642364e8f7619129babe40b3b2f364

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke de samme oppfatningene som deg. Grunnen til at mennene får mer "drittsekk"-stempel her inne er fordi vi oftere hører kvinnenes side av saken her inne. Og da er det vel lettere å få sympati. Hvis de utro "drittsekkene" hadde skrevet sine historier her inne, så hadde vi kanskje fått mer forståelse for deres side av saken også?

Anonym poster: 176b348716d88a7d3865052c2a042636

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg tør ikke si hva som er mest vanlig eller mest akseptert. Men jeg tror det er mest vanlig å høre om menns utroskap her inne, fordi det er stort sett kvinnelige brukere, og de færreste liker å dele sine negative sider og sine synder - med mindre de ønsker debatt om dem.

Men av det jeg har sett, så blir kvinner som er utro like hakket på (om ikke mer) enn utro menn og måten disse blir omtalt på.

Ut fra forumet her virker utroskap veldig vanlig, men jeg kan ikke si jeg kjenner til mange tilfeller IRL, ikke i egen familie eller omgangskrets, men mer perifære kretser så har jeg hørt om det. Men om det er hearsay eller om det er mer enn rykter - det tør jeg ikke svare på.

• Liker 3
Skrevet

Tror det ligger i det folk sier her inne. Det skrives oftere om menn som er utro. Drar du til en kompisgjeng f.eks. vil du finne mange tilfeller hvor damene deres har vært utro.

For min del er ingen av delene noe "verre". Begge deler er et svik av verste sort og er utilgivelig tvers gjennom. INGENTING kan rettferdiggjøre utroskap. Vanligvis skyr jeg moralisme, men her er jeg prinsippfast all the way. Dette er noe av det verste man kan gjøre mot et annet menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...