AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Klippet meg for ca 1 år siden - en asymmetrisk kort "guttesveis". Ble egentlig fornøyd, men savnet det lange håret mitt etter kort tid (måtte klippe det, var veeeldig skadet etter dårlig hjemmebleking..) "grodde ut" håret sånn at det ble symmetrisk, nå er det ca til øreflippen. Har tatt sykt lang tid pga jeg har stusset nakken og ene siden for å holde det nogenlunde pent. Nå skal jeg bare la det vokse (ligner litt på Beatles-gutta for øyeblikket.. Har ikke hatt en god hårdag på ett år!) Er det noen her som har grodd ut (fælt uttryk) kort hår? Hvor lang tid tok deg før det kom over skuldrene? Er det noen som har noen triks? Jeg prøver ikke vaske det for ofte - må føne om jeg skal noe, hvis ikke ser der j*** ut. Om jeg bare skal være hjemme, lufttørker det. Tar vitaminer for hår og negler. Men dette går så seeeeeeint!! Jeg er sykt utålmodig! Har lyst å ha håret i hestehale, sette det opp, ha ned nedover skuldrene buuuuuhu!! Anonym poster: 5d2d8422f9fbd6c72fdf29c469b1e453
Gjest Beano Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Jeg har veldig rask hårvekst. Vet ikke om det skylder gener eller at jeg alltid sover med håret oppsatt som bildet under viser. Viktig at den er stram.
skruf Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Jeg hadde ganske kort hår for fire år siden. Rett av under ørene, og skrånet opp bak i nakken. Type bob som var gradert. Nå har jeg til midt på ryggen, har nettopp stusset 10cm. Har ikke gjort så mye, men har spist suplex-B (kjøper på helsekost), vasker håret annenhver dag, bruker ikke varmebehandling, og har ikke stripet eller bleket håret. Har stusset håret med jevne mellomrom, og klippet av for å få litt dreis på det. Nå er det litt avrundet, så lengst på midten og kortere på sidene.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Gleder meg til jeg kan ha sånn hårsveis, beano!! Natt eller dag får til en liiiten hestehale om jeg er raus med hårnålene, men ser så dust ut at jeg aldri går sånn ut Det gir meg håp, maya..! Gleder meg til jeg kan klippe av 10 cm og fremdeles ha langt hår jeg får i meg en del b-vitaminer i kosttilskuddet for hår og negler, men har bare tatt det et par uker, så har ikke fått skikkelig utslag ennå Noen andre med erfaringer med å gro langt hår? TS Anonym poster: 5d2d8422f9fbd6c72fdf29c469b1e453
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Forresten er extencions uaktuelt har alt for kort hår, det ville blitt veldig obvious eller veldig dyrt Kan legge til at jeg ikke krøller/retter håret, og at jeg har lagt bleiking på hylla! Har stripa/bleka håret "i alle år" - nå vil jeg ha min naturlige farge. Kanskje jeg ombestemme meg senere, men til nå må jeg si at jeg er ganske fornøyd med den naturlige fargen TS Anonym poster: 5d2d8422f9fbd6c72fdf29c469b1e453
Gjest Søgni Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Jeg har! Nå hadde jeg ikke skikkelig kort hår da, men en kort bob. Jeg har ingen "triks", men jeg husker det ble mye greiere da jeg kunne sette det opp i nakken, og da jeg fikk det i hestehale. Det ble liksom litt greiere å spare når jeg følte jeg kunne variere litt mer. Dette er vel 4-5 år siden, og siden da har jeg klipt meg mange ganger, og nå har jeg oppklipt hår, der det lengste er ca. nedenfor skulderbladene. Jeg gjorde forresten som deg, og lot min naturlige hårfarge gro ut mens jeg sparte, for første gang på mange, mange år.
Tga93 Skrevet 20. april 2013 #8 Skrevet 20. april 2013 (endret) I fjor hadde jeg langt platinablondt hår nesten ned til navelen, Jeg måtte klippe meg kort p.g.a slitt og flisete Så farget jeg det brunt og da var håret ned til bh-en.. Men etter en grusom dipdye ble de bob på meg til slutt.. Nå har det vokse kjempe mye, så jeg har hår nesten nedom puppene :-) Grunnen til at det har vokse så fort er vell at jeg sover med flette, jeg tar B-vitaminer hver dag!! , gode hårkurer og at jeg har lagt vekk alt med strittetang/ krølltang og gjøre jeg bruker det bare når det er nødevendig + jeg husker alltid varmebesyttelse ! Men jeg har også extensions i 65cm, ganske lurt når du har en dårlig hårdag eller at du savner det lange håret. Endret 20. april 2013 av Tga97
Gjest Fleecejakke Skrevet 20. april 2013 #9 Skrevet 20. april 2013 I fjor i Juni hadde jeg hår til rett under ørene. Nå har jeg til skuldrene. Det tar tid..
Gjest Naria Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 (endret) Jeg klippet meg også i en asymmetrisk kort sveis i fjor, nærmere bestemt i august. Kort hår er kult det, men en asymmetrisk kort hårklipp er virkelig noe herk å gro ut igjen. Har hele tiden måtte stusse nakken og litt på ene siden for at alt håret skal nå samme lengde. Har nesten nådd bob-lengde nå (kjeven) og føler at jeg i løpet av sommeren kommer til å få en sveis som ikke kommer til å irritere vettet av meg hver gang jeg ser meg selv i speilet eller prøver å få håret til å se OK ut. Jeg klipper gjerne håret kort igjen, men ikke snakk om at jeg kommer til å gå får en så asymmetrisk klipp igjen!! Endret 20. april 2013 av Naria
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #11 Skrevet 20. april 2013 Gi deg selv fri for tanker om hår. Bare la det være, og rett oppmerksomheten på andre ting, feks hudpleie, trening eller kosthold. Plutselig har du fått lengre hår. Og, ikke la friøsrer få bestemme når og hvor mye dere skal klippes. Jeg tror friøsrer bare ikke liker langt hår, fordi de tjener lite på det og fordi det er kjedelig for dem. Jeg stusser håret noen få cm to ganger i året, ellers lar jeg det være. Har ikke slitt hår og får komplimenter for det hver gang jeg har det løst. Anonym poster: 900cef1a01a0493111e15d0470cd4b82 2
lashara Skrevet 20. april 2013 #12 Skrevet 20. april 2013 (endret) bruk kokosolje i hår tuppene. det holder håret friskt så du slipper å klippe/stusse av så mye hele tiden. Endret 20. april 2013 av lashara
AnonymBruker Skrevet 20. april 2013 #13 Skrevet 20. april 2013 Hvis du behandler håret ditt pent(ikke farge/bleke det, føne/rette det for mye) og spiser sunt og variert, har du alle forutsetninger for at håret ditt skal vokse fortest mulig, uten å måtte klippe det masse grunnet slitt hår. Det vil føles som evigheter, det gjør det for oss alle som sparer, men du må bare ta godt vare på håret ditt og ta tiden til hjelp! Er ikke annet å gjøre, med mindre du vil sette inn extensions. Som du selv sier, extensions bør ikke settes inn før håret ditt er minimum skulderlangt, slik at det blander seg ordentlig inn. Helst enda lenger også! Kjøper du clips, og behandler det fint, trenger det ikke bli sååå dyrt - hvert fall hvis du sammenligner med extensions hos frisør. Anonym poster: bf2133e085b6fd228630ee06d30f7e3f
Gjest Daenerys Skrevet 20. april 2013 #14 Skrevet 20. april 2013 Jeg klippet mitt kort (ca til rett under ørene) for under to år siden, nå går det til nesten midt på ryggen. Håret mitt har alltid vokst fort. Jeg gjør ingenting med det, annet enn å farge det ca 2 ggr i året hos frisør og klipper det samtidig. Shampo, balsam, av og til hårkur, og ingen stylingprodukter. Sistnevnte fordi håret mitt ikke holder på noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå