Gå til innhold

passe vekt for en som er 160 cm?

Anbefalte innlegg

Gjest jente-20
Skrevet

Leste nettopp gjennom en gammel tråd her, om hvor mye man burde veie når man er 160 cm lang . Alle svarene lå mellom 45 - 50 . Jeg veier 63, men synes ikke jeg ser spesielt stor ut . Men følte meg plutselig veldig tykk . Hva er egentlig normalt ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp gjennom en gammel tråd her, om hvor mye man burde veie når man er 160 cm lang . Alle svarene lå mellom 45 - 50 . Jeg veier 63, men synes ikke jeg ser spesielt stor ut . Men følte meg plutselig veldig tykk . Hva er egentlig normalt ?

Alt som ikke hemmer bevegelsesfriheten din eller gir deg unormalt høyt/lavt blodtrykk er normalt.

Anonym poster: 2fab1bc8294064fabb61d0388b2f634d

• Liker 1
Skrevet

Her er noen damer som er 1.60 og veier 64 kg

http://www.mybodygal...oto=Large&new=1.

de fleste her ser normal ut. Og her http://www.mybodygal...oto=Large&new=1. har vi noen damer som er 1.60 og veier 50 kg, og de fleste her ser normal ut.

Poenget er at det å diskutere vekt, høyde, bmi og kropp på kg, kan fort føre deg på galne veier, enten veier en for mye ellers veier en for lite og gjerne begge deler på en gang slik at man kan virkelig få et paranoid forhold til sin egen kropp. Folk er forskjellige selv med lik vekt og lik høyde. Det å ta vare på kroppen sin og ikke minst være glad i kroppen sin handler om mer enn et vekt tall.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 160, og veier 71 kilo, vekter går litt opp å ned, så den har vært på 78 kilo, synest det er formye..

Anonym poster: 298742a9d57e0023da9aa5287106673a

AnonymBruker
Skrevet

er 152 og veier 51, burde jeg egentlig veie 32 kg for å være tynn jeg da?

Anonym poster: e883fed1585c74225f6932065f28fca5

Gjest Lille-pus
Skrevet

Tråden ryddet for innlegg med helseskadelige 'råd' og anbefalinger.

Spørsmål til modereringen tas i PM til meg, - alternativt i egen tråd på Ris&Ros.

Lille-pus, mod.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Jeg er 160 og veier rundt 56-57 kilo. Jeg trener en god del styrke og har derfor en del muskler (muskler veier mer enn fett).

Vil ikke si at 63 kilo er mye akkurat.

45 kilo når man er 160 er aaaaaalt for lite.

Kan og legge til at jeg var oppe på 62 kilo for ett år siden, og jeg var helt normal da også.

Endret av avocadoen
Skrevet

Jeg er 163 høy, og trives best på 60 kg.

Vil si du er helt normalvektig.

Skrevet

Jeg er 167 og veier 62 kg, veide 72 i desember, men da var jeg direkte feit.. Men for all del, hva du synes selv er det som teller, jeg har min trivselsvekt nå, du burde finne din egen også :)

Du har jo helt normal bmi, så du er overhodet ikke tjukk! Så lenge man ikke er overvektig pga fett og har en sunn kropp så burde alt være helt greit :)

Om du føler deg litt lubben til tider, gå en tur, spis en frukt eller dra og tren :) Da føler man seg straks mye bedre og sunnere :P Det pleier jeg å gjøre hvis jeg i det hele tatt tenker tanken på at "Herregud, se på de cellulittene!" så går jeg en tur, så har de plutselig forsvunnet ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 160 cm og veier 63-64 kg, fornøyd! :-)

Anonym poster: 172166091cf720858017e322803f52fd

Skrevet

Jeg er 160 Grov /stor benbygning. Er bred over skuldrene. Brystene ble større og hoftene ble brede etter 2 graviditeter og fødsler.

Min trivselsvekt og den vekt jeg ser best ut i er mellom 66-68 kg.

Under 65 "tyter" bena ut over alt og jeg virker utmagret ut, ikke noe pent i det hele tatt.

I min ungdom og før jeg ble gravid med første, var trivselsvekten og da jeg så best ut 62-66 kg.

Vekta har også litt å gjøre med alderen og før/etter at en har båret frem og født barn.

Dame 42 år

Skrevet

Jeg er 163 og veier 52-53 kg. Det er akkurat passe til min kropp. Andre vil nok kalle meg tynn, selv om jeg aldri har vært så "stor" som jeg er nå. Godt innenfor normalen, vil jeg si. Så i mitt hode, forutsatt at du har ca. samme mengde muskler og beinbygning som meg, burde en på 160 veie mellom 50-55 et sted.

Men folk er veldig forskjellige, så det er vanskelig å gi et konkret svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 og veier 52-53 kg. Det er akkurat passe til min kropp. Andre vil nok kalle meg tynn, selv om jeg aldri har vært så "stor" som jeg er nå. Godt innenfor normalen, vil jeg si. Så i mitt hode, forutsatt at du har ca. samme mengde muskler og beinbygning som meg, burde en på 160 veie mellom 50-55 et sted.

Men folk er veldig forskjellige, så det er vanskelig å gi et konkret svar.

Det er feil. Jeg har vært nede på 50 kilo for kun ett par år siden da jeg løp langdistanse. Så ut som en anorektiker, og da overdriver jeg ikke.

Anonym poster: 805298ba6eeef40399a70c0c68a16245

• Liker 2
Skrevet

Det er feil. Jeg har vært nede på 50 kilo for kun ett par år siden da jeg løp langdistanse. Så ut som en anorektiker, og da overdriver jeg ikke.

Som sagt, folk er forskjellige :) Jeg kan bare ta utgangspunkt i meg selv og min egen kropp, og jeg skrev forutsatt at vi er relativt like så er det slik. Men folk er bygd ulikt.

Jeg så ikke ut som en anorektiker da jeg veide 50 kg. Ganske slank, ja, men ingen anorektiker!

Skrevet

Jeg er 164 og veier 45 kg. Aldri veid over 50 kg og jeg er veltrent (trener nesten hver eneste dag). Ser ikke ut som en anorektiker heller. Og jeg er bare 16 år, det har vel gjerne noe å si :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Nå følte jeg meg litt stor som veier 49 og er 151, selv om jeg vet at jeg er normal.

Anonym poster: a4b396034fa75216531a65cdb15bd63b

Skrevet

Du så kanskje anorektisk ut, men det behøver da virkelig ikke si at surriball eller andre som veier 50 kg ser anorektiske ut. Om du ser i lenken min er det stor variasjon mellom folk selv om de er like høye og veier det samme.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil? Jeg er 169 og veier 52 kg, og ser ikke annet enn sunn og slank ut. Med andre ord er det STORE variasjoner, og ingenting er FEIL.

Anonym poster: cac1e4209ef2fffb372f439cf62cadf5

• Liker 3
Skrevet

Det vanlige er mellom 50 - 65 :)

Uansett så har det jo ikke noe å si hvor mye du veier sålenge du ser bra ut og at du selv er fornøyd!

• Liker 1
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mye eller lite muskler en har, muskler veier!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...