Gå til innhold

når skifte seng, frå sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skiftet dere seng, fra sprinkelseng ?

Hvilken seng skiftet dere til, junior seng eller vanlig seng ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de konsekvent kom seg ut av sprinkelsenga uten problemer selv. De fikk vanlig seng, men vi satte på en sengehest det første året.. ;) (dvs en stor brødfjøl for den ene ungen for eksempel, man tager hva man haver)

Skrevet

Hun byttet da hun var 2 år og 3 mnd, hun kom seg ikke ut av sprinkelsengen selv heller. Hun begynte faktisk å sove hele natten etter hun byttet! Tidligere måtte vi inn minst en gang om natten for å gi smukken. Byttet til en dlik skyveseng som man kan utvide etterhvert:)

Skrevet

Takk for svar :) Vil helst gå over til en vanlig seng når det blir bytting, da med en slik ''stopper'' på enden. Også så jeg nå at det var en juniorstørrelse på sengene også, noe jeg ikke har tenkt over før.

Skrevet

Vi tok bort ena sidan av sängen när han var 1,5år, då gick läggningen mycket bättre! :) När han var 2,5år bytte vi (jag) till vanlig säng. Spännande att se hur det går nu, första natten där! :) Han är ju en hejjare på att få somna brevid mig, det är ju så mysigt! :P Men nu kanske det går inatt då :D

Kan uppdatera imorgon! Woho! Hur gammal är ditt barn?

Skrevet (endret)

Når de konsekvent kom seg ut av sprinkelsenga uten problemer selv. De fikk vanlig seng, men vi satte på en sengehest det første året.. ;) (dvs en stor brødfjøl for den ene ungen for eksempel, man tager hva man haver)

Likte denne kommentaren veldig gott! Herlig at se at ikke alle er så "fise fine" og at den beste barnoppdragelsen er den man gjör med hjertet og handling, ikke gjennom at virke så innmari perfekt!

Endret av Nusseli
  • Liker 2
Skrevet

Vi skal kjøpe ny seng til eldstemann nå. Han er snart tre år, og har faktisk aldri klatret ut av sprinkelsengen til tross for at han er stor og tidlig ute motorisk - jeg tror ikke han har forstått at han kan gjøre det ;) Vi bytter rett til stor seng, synes det er unødvendig med juniorseng.

(...og vi kommer også til å bare bruke noe midlertidig som sengehest.)

Skrevet

2 år. Pga jeg vil ta alle forandringer før babyen kommer, ikke mens den skulle komme. Juniorseng. Hjn kunne nok ligget i sprinkelsenga ett år til, aldri klatra utav. Men jeg syns det er deilig at hun kan komme inn til oss når hun vil :)

Skrevet

Jenta mi er 3 år og vi skal bytte nå. Tenker å kjøpe voksenseng, sette på sengehest av noe slag :)

Gjest Marmot
Skrevet

Så fort han kunne gå, tok jeg av den ene siden på sprinkelsengen og satt på sengehest. Da han var 1,5 år byttet jeg den ut med vokseseng som var 90 bred så jeg kan ligge ved siden av ham når vi leser om kvelden. Jeg skjønner ikke at folk orker å bruke sprinkelseng så lenge som 2-3 år... :sjenert:

Skrevet

Rundt 2 1/2 år. Byttet til juniorseng. Da lillebror skulle over i juniorseng overtok han storebror sin og storebror fikk da voksenseng. Kommer til å gjøre det samme når mnstemann skal bytte fra sprinkelseng.

Skrevet

Da gutten i huset var 3 år tok vi av ene siden på sprinkelsenga. Byttet til vanlig seng når han var 4.

Skrevet

Vi kunne ta av den ene siden på vår sprinkelseng. Så vår lå i den som en vanlig seng når sprinklene ikke var noen hindring lengre. Så byttet vi til vanlig seng kanskje et halvt år senere når noen andre i familien trengte en sprinkelseng :)

Barnet var vel to og et halvt når vi tok av den ene veggen tenker jeg, og tre når vi flyttet inn den vanlige sengen (med sengehest da selvfølgelig)

Skrevet

Vi byttet like før 3 års alder. Ikke før, fordi det var plass til henne der :) Vi kjøpte singlar junior seng på ikea. Den er liten og lav, og minste trives godt. Blir større seng etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...