Gå til innhold

Hvem man inviterer i bryllupet

Fremhevede innlegg

Gjest Daenerys
Skrevet

Er ikke så lett dette med gjestelister, nei.. Vi har bedt alle tanter, onkler og søskenbarn, men kun fordi det ikke ble så veldig mange. Vi har derimot valgt å ikke be stefamiliene våres fordi vi ikke er knyttet tll dem (fått de i voksen alder, har ikke bodd sammen osv) og fordi det er mange av dem og fordi det er mye drama på tvers av stefamilie og kjernefamilien vår. Vi ønsker å holde stemningen lett og enkel på vår bryllupsdag og det ville den ikke blitt dersom spesielt min stefamilie skulle møte min biologiske familie for første gang da. Resultatet er at faren min ikke vet om han vil komme, men det var noe forventet at han er mer lojal mot dem enn mot meg. Så da er det kanskje like greit ;)

Noen andre skilsmisse"barn" her som sliter med det samme?

Jeg er heldig, mamma og pappa kommer veldig godt overens selv om de er skilt. Så å invitere mamma + mann og pappa + kone er ingen problem. Jeg er veldig glad for det. Må være vanskelig når det kan skape drama, men jeg tenker at de bør da kunne "skjerpe" seg for deres dag?

Ville dere blitt skuffet/fornærmet for å være på gjesteliste hvis dere var perifere venner, altså de man hang med i skoletiden, men som man ikke ser fullt så mye mer pga at man jobber og bor langt fra hverandre?

Jeg inviterer ikke perifere venner fra skoletiden, men hvorfor skulle de blitt fornærmet over invitasjon? Uansett ville jeg ikke reist langt hvis jeg ikke kjente brud/brudgom godt :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolket det slik at de ikke hadde råd til å invitere 142 stk til full pakke med middag og fest etterpå. Dette betyr jo ikke at de har dårlig råd, men har kanskje ikke 150' å bruke på bryllup. Jeg syns det var en fin løsning jeg. Inviter de på festen og om de syns det er løst på en smålig måte så får de la være å komme :-)

Hvorfor ikke endre på rammene for å slippe å utelukke folk man ønsker å ha i bryllupet sitt? Folk har stor forståelse for dårlig økonomi, og er helt sikker på at familie heller vil ha med seg en rett hver til f.eks koldtbord og medbragt drikke enn å ikke bli invitert.

Jeg synes ikke det er noe galt i å be kjernefamilie+nære venner.

Hva familiene deres mener om å være kun kaffegjester er vanskelig for meg å gjette, det er stor forskjell både i miljøer og hvor man bor om det er noe folk synes er ok. Her jeg bor regnes kaffegjester som B-listen, så ikke så mange som synes det er stas. Men kanskje er det annerledes der dere bor?

Vi har nesten 50/50 venner og familie, tror det er et par flere venner enn familie. Vi satte oss ned og skrev liste over hvem vi ønsket å be, han har mye familie og en liten tett vennegjeng. Jeg har ekstremt liten familie og større vennegjeng.

Anonym poster: 600f01eaa2880c748ef0dc91166cb296

Anonym poster: 03ce3ca971e7fb2c60625f5e3698d318

Skrevet

Er jeg de eneste som synes det er genialt å bli buden som kaffegjest og slippe den der lange middagen?

• Liker 2
Skrevet

Hehe, mye å si om dette, men siste kommentar var best;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...