Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ventet hele mitt 31 år lange liv på å få leve. Sitter og venter på at det skal bli min tur. I det siste har jeg nesten gitt opp...

Jeg måtte alltid vente på at alle rundt meg skulle få til ting, fordi jeg kunne jo ikke få til noe før dem.

Jeg kunne ikke får bedre karakterer enn dem, Jeg kunne ikke få kjæreste før dem. Jeg kunne ikke være penere enn dem. Jeg kunne ikke ha finere klær enn dem.

Jeg har også tenkt at jeg må slanke meg og bli tynn, for da kan jeg kjøpe de klærne man ser pen ut i, og da kan jeg få god selvtillit og leve.

Jeg tenker også at jeg må få til utdannelsen min, for jeg kan jo ikke bruke tid til å se på gutter før jeg har vært flink nok. Så når jeg har fått til utdannelsen min, DA kan jeg bli sammen med noen.

Men så må jeg jo bli pen, før jeg kan tiltrekke meg noen. Og jeg syns jeg selv er så stygg, så jeg sitter og venter på å bli pen. Jeg spiser sunt og trener og sover.

Hele livet mitt er på vent, og jeg har ikke gjort noe eller fått til noe ... Jeg har heller ikke hatt kjæreste. Får veldig lett dårlig samvittighet.

Hva skal jeg gjøre? Blir gal av meg selv! :(

Anonym poster: 51f25fffeee8e094ef3e1ab6b04427f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å vent, godta deg selv slik du er og begynn å leve. Gå turer der du treffer andre, bli med venner ut, treff mennesker, gå på date når det byr seg etc.

Om du venter på å leve så vil du alltid vente. hvis du våger å leve så lever du :)

Skrevet

Grip lykken nå slik den er. Det er alltid ting som er bra, noe å være glad for. Det er bare å lære/finne frem evnen til å se det.

"Lykken er noe du venter på til din lugg blir grå.

Siden er lykken det den var, som du ikke lenger har".

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg stusser litt på det du sier her:

Jeg måtte alltid vente på at alle rundt meg skulle få til ting, fordi jeg kunne jo ikke få til noe før dem.

Jeg kunne ikke får bedre karakterer enn dem, Jeg kunne ikke få kjæreste før dem. Jeg kunne ikke være penere enn dem. Jeg kunne ikke ha finere klær enn dem.

Hvorfor det? Er det noe du innbilte deg?

Du kan ikke sitte å vente på at livet kommer til deg. Ingenting kommer gratis til oss vanlige folk. Man må jobbe for det meste. Det er tydelig at du har mindreverdighetskomplekser, og det beste du kan gjøre er å overvinne dem. Bestem deg for at nå skal du slutte å se ned på deg selv og begynne å være den supre jenta du er! Se deg i speilet og smil, se de positive sidene ved deg selv. Vær god mot deg selv. Det er der den gode sirkelen begynner. Hvis du liker deg selv, liker andre deg:) For den du er!

Jeg er sikker på at du er en flott person, og det må du tro på selv også!

Gjør det du har lyst til, du kan få til det meste om du bare vil:)

Ønsker deg alt godt!!! :)

Skrevet

Ikke hør på Staketten!

Du er selv ansvarlig for din lykke. Drit i hva alle andre gjør. Vær selv, skaff deg selvtillit og gå ut og gjør det DU har lyst til. Jeg er sikker på at det er noen der for deg også, du har bare ikke sett dem, fordi du har vært alt for opptatt av hva andre gjør og mener.

• Liker 8
Skrevet

Det høres skremmende ut når folk snakker slik, trenger du noen å snakke med så kan du alltids ringe krisetelefonen. Du må begynne å tenkte positivt og ikke bare se på det negative. Man kan alltids få hjelp :)

krisetelefonen: 815 33 300

Skrevet (endret)

TS: Livet leves i nuet. Grip dagen. og ikke vent. Alle andre venter ikke på deg. :klem:

Slettet sitert innhold fjernet. Estrella, mod

Endret av estrella
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kanskje søke om psykologhjelp, selv om det er venteliste. Frem til det burde du ta en ting om gangen, sats på utdannelsen din først. Ikke prøv å endre alt på en gang, det fungerer sjelden.

Anonym poster: f6df4f73056a32c1d6fea2625380f276

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hallo, jeg har ingen tanker om å ta selvmord ... jeg bare sitter litt fast. Føler det stakk i meg når du skrev det du skrev :(

Endret av estrella
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg stusser litt på det du sier her:

Hvorfor det? Er det noe du innbilte deg?

Du kan ikke sitte å vente på at livet kommer til deg. Ingenting kommer gratis til oss vanlige folk. Man må jobbe for det meste. Det er tydelig at du har mindreverdighetskomplekser, og det beste du kan gjøre er å overvinne dem. Bestem deg for at nå skal du slutte å se ned på deg selv og begynne å være den supre jenta du er! Se deg i speilet og smil, se de positive sidene ved deg selv. Vær god mot deg selv. Det er der den gode sirkelen begynner. Hvis du liker deg selv, liker andre deg:) For den du er!

Jeg er sikker på at du er en flott person, og det må du tro på selv også!

Gjør det du har lyst til, du kan få til det meste om du bare vil:)

Ønsker deg alt godt!!! :)

Ja, jeg føler at alle andre må få til noe, finne den rette, osv, før jeg kan det. Jeg tenker at jeg kan være den siste, så slipper noen andre å være sist og dårligst og værst og styggest :(

Jeg klarer på en måte ikke å ta tak i livet mitt nå. Er så redd for reaksjonene når jeg prøver å ta steget ut i verden.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Ikke gå å vent på at livet skal begynne,livet er nå! I dag er første dag i ditt nye liv :-)

Anonym poster: 3cbd869c30f40a8646e55bdcec92a7a3

Endret av estrella
AnonymBruker
Skrevet

Det høres skremmende ut når folk snakker slik, trenger du noen å snakke med så kan du alltids ringe krisetelefonen. Du må begynne å tenkte positivt og ikke bare se på det negative. Man kan alltids få hjelp :)

krisetelefonen: 815 33 300

Hvem er det som jobber i krisetelefonen?

Skrevet

Psykolog. Hvis du fortsatt er 30 og ikke tør å ta utdanning fordi noen som ikke har utdanning skal bli fornærmet, må du få hjelp til de tankene. Ellers kommer du til å ødelegge livet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som jobber i krisetelefonen?

Det er drevet av Kirkens SOS.

De du snakker med er frivillige medarbeidere med taushetsplikt, de har ingen nummervisning og forkynner ikke.

Anonym poster: 37716ba5bd2d4cdbad150f09d4e9fbb0

Skrevet

Hallo, jeg har ingen tanker om å ta selvmord ... jeg bare sitter litt fast. Føler det stakk i meg når du skrev det du skrev :(

Du er ikkje så langt komen, nei. Kanskje det er håp for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om ham, det er mange her inne som bare er interessert i spre eder og galle og gi råd når de ikke har mental kapasitet til det.

Ikke bli lei deg over hva en eller annen som ikke har mer mellom ørene, lirer av seg. Hvem bryr seg hva en random person på et nettforum sier og tenker.

Du vil få det bedre, men da må du jobbe med å akseptere deg selv slik som du er. Du er god nok som du er, du sier at trener, spiser sunt og tar vare på deg, og det er veldig bra, men du burde også konsentrere om å få deg mer selvtillit og bedre selvfølelse. Det er noe mange sliter med, og det er absolutt noe du burde jobbe med. :)

Ønsker deg alt godt TS, og jeg tror eller jeg vet at du vil få det bedre om du jobber litt med selvtilliten og selvfølelsen.

:hug:

Anonym poster: 91282b55f6247eb2f1264d226f08049f

AnonymBruker
Skrevet

Det er drevet av Kirkens SOS.

De du snakker med er frivillige medarbeidere med taushetsplikt, de har ingen nummervisning og forkynner ikke.

Anonym poster: 37716ba5bd2d4cdbad150f09d4e9fbb0

Er dette utdannede folk som vet hva de gjør? Ser litt for meg at jeg møter en dame i 50-åra med røykestemme som bare sier ja, nei, sier du det, hva syns du om det, uffda, så slitsomt, stakkars deg

og er ellers likegyldig.

AnonymBruker
Skrevet

Psykolog. Hvis du fortsatt er 30 og ikke tør å ta utdanning fordi noen som ikke har utdanning skal bli fornærmet, må du få hjelp til de tankene. Ellers kommer du til å ødelegge livet ditt.

Hvorfor har jeg disse tankene?

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

Til TS, det finnes flere steder du kan oppsøke for å prate hvis du ønsker,

blant annet mental helse og og kirkens sos.

Eventuelle spørsmål om redigering kan tas på Ris og Ros eller pm.

Mvh Estrella, mod.

Endret av estrella
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er ryddet.

Til TS, det finnes flere steder du kan oppsøke for å prate hvis du ønsker,

blant annet mental helse og og kirkens sos.

Eventuelle spørsmål om redigering kan tas på Ris og Ros eller pm.

Mvh Estrella, mod.

Jeg liker ikke å ringe, og jeg skjønner ikke helt hvem jeg kommer til og hva jeg skal si.

Dessuten går jeg til en psykolog.

Er det forresten så ille det jeg skrev i HI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...