AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Er det noen her som driver med noen form for såkalt kroppsvekttrening? Jeg hører stadig at folk snakker om at dette er spå mye bedre enn vanlig styrketrening, men hva er det for noe egentlig? Og er det bra trening? Jeg mener... vil det få bort magefett og ridebukselår?? Anonym poster: 868a317b53d9931133ff989b738dc256
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 Er det noen her som driver med noen form for såkalt kroppsvekttrening? Jeg hører stadig at folk snakker om at dette er spå mye bedre enn vanlig styrketrening, men hva er det for noe egentlig? Og er det bra trening? Jeg mener... vil det få bort magefett og ridebukselår?? Anonym poster: 868a317b53d9931133ff989b738dc256 Grovt forklart er det det samme som styrketrening med vekter/maskiner, bare at man kun har sin egen kropp(svekt) som belastning. Push ups/armhevninger er et eksempel på en kroppsvektøvelse. Selvsagt er det ingen konkret treningsmetode eller øvelse som vil få fekk fett på mage og lår alene. Punktslanking er fysisk umulig. Skal du ha vekk dette er det kaloriunderskudd via kostholdet, med en fornuftig kombinasjon av styrketrening (med vekter, da dette er mer effektivt enn kroppsvekttrening) og kondisjonstrening. Anonym poster: d2954ae60863606b57355a0ff460eff7 1
Supraspinatus Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Jeg driver med det. Ikke bare kroppsvekttrening, men det er en stor del av treningen. Det er bra trening og det er supert for å oppleve mestring. Kroppsvekttrening er dessverre slik at noen øvelser er veldig lette, mens neste nivå opp er veldig vanskelig. Man oppnår styrke, kroppskontroll, timing og eksplosivitet. Men man oppnår nok ikke noe vektnedgang. Skal man gjøre noe med vekten er det kostholdet man må primært ta tak i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå