Gjest Roger Skrevet 19. april 2013 #1 Skrevet 19. april 2013 Jeg og kjæresten har kjøpt flybilletter, fergebilletter, bestilt hotell og planlagt sommerferien. Så etter en knapp måned vil hun ikke være med meg lenger. Hva gjør vi med det vi begge har forskuddsbetalt av billetter? Dette er jo lavpris, som ikke kan refunderes. Dele kostnadene likt? Jeg er nok ikke upartisk, men føler at hun ikke ville forsøke å redde forholdet, og føler meg derfor noe snytt. Hvordan ville du løst oppgjør med billetter? Dele likt? La henne betale alt? For meg er det uaktuelt å reise alene på den turen nå, ville nok bare minnet meg på en vond avslutning.
Lykkerusen Skrevet 19. april 2013 #2 Skrevet 19. april 2013 oi. dette skjedde meg for 1 måned siden da samboer gikk fra meg 1 uke før avreise:/ vanskelig situasjon. Personlig mener jeg at den som avslutter forholdet og dermed "ødelegger" for den andre skal betale utgiftene ved turen. Et tips er å ringe reiseselskapet og spør om du kan endre destinasjon. Da kan du evt kjøpe henne ut av turen og ta med en kompis istedenfor:) 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #3 Skrevet 19. april 2013 Jeg tror nok du må være forberedt på å dele dette tapet, selv om du naturligvis kan foreslå annet for henne om du ønsker. Jeg forstår godt at det oppleves urettferdig og surt, men alternativet vil danne grunnlag for at enkelte kan bli i forhold "til over ferien" nettopp for å slippe å ta hele regningen. For meg virker det som om å dele regningen er det minste av to onder. Dessverre! Anonym poster: eae8ec07e4dbae5c1fa35fb8277f5d3b 1
Gjest LadySizz Skrevet 19. april 2013 #4 Skrevet 19. april 2013 Jeg kan bli med jeg Neida,fra spøk til alvor. Her mener jeg dere bare må dele likt om det ikke er mulig å få refundert noe.. Selv om man ikke tenker på slike ting skal skje,kan det oppstå ting som gjør at turer blir avlyst,må man ta støyten av det dessverre om man ikke har forsikring :/
Elizia Skrevet 19. april 2013 #5 Skrevet 19. april 2013 Skjønner at du ønsker at hun betaler alt, men du kan desverre rettslig ikke stille krav om det. Så du må enten anse de pengene som tapt, eller betale henne ut og reise med noen andre.
Gjest Tirkes Skrevet 19. april 2013 #6 Skrevet 19. april 2013 Mener også at man bør dele likt dersom refusjon ikke er mulig. Men dersom en part har soleklar skyld i bruddet (feks ved å ha vært utro, satt fyr på katten til partneren med vilje eller banket partneren) så bør den som ødelegger forholdet betale for den ødelagte moroa. Lite PS: Dersom turen er betalt med kredittkort så har de fleste VISA og Mastercard reiseforsikring/avbestillingsforsikning som en kundefordel. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2013 #7 Skrevet 19. april 2013 Juridisk er det lite du kan gjøre om du har betalt for turen med kortet ditt. Det moralske vil være at hun betaler for halvparten av turen eller så kan du prøve å selge billettene + hotelloppholdet til en litt lavere pris, men da får du i hvertfall litt penger igjen for det..... Anonym poster: 329089e197515a4d363d41d94c652b46
Gjest Roger Skrevet 19. april 2013 #8 Skrevet 19. april 2013 TS her. Vi kommer nok til å dele på det som er betalt, og forsøke å selge de billetter som ikke kan refunderes - i hvert fall om det er kurant å foreta navneendring. Har jo reiseforsikring, med avbestilingsforsikring. Men det krever jo at en av partene er for syk til å reise. Psykisk nedbrutt kanskje?
Gjest LadySizz Skrevet 19. april 2013 #9 Skrevet 19. april 2013 TS her. Vi kommer nok til å dele på det som er betalt, og forsøke å selge de billetter som ikke kan refunderes - i hvert fall om det er kurant å foreta navneendring. Har jo reiseforsikring, med avbestilingsforsikring. Men det krever jo at en av partene er for syk til å reise. Psykisk nedbrutt kanskje? Da må du ha papirer fra legen om dette.
MissStiles Skrevet 19. april 2013 #10 Skrevet 19. april 2013 Det skjedde med meg en gang og. Jeg hadde kjøpt flybilletter til meg og kjæresten mens han betalte hotell. Det ble slutt ca 1 mnd før vi skulle reise. Vi fikk avbestilt hotellet mens jeg endret flybillettene til et annet reisemål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå