Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slanket meg siden januar, har tatt av 25kg, men det meste av fettet har forsvunnet fra lår,rumpe og armer, magen er nesten like stor (føles vertfall slik) Har jo en del kilo igjen å ta av og har planer om å gå ned minst 15kg til, veit jo at det ikke går ann å punktslanke seg, men det er jo kjipt å bli slank på lårene og ha DEN magen, ser jo ikke fint ut da og jeg føler meg ikke bra, finnes det ingenting jeg kan gjøre for å få bort fettet på magen? Kommer det også til å forsvinne etterhvert? Noen som har samme erfaring eventuelt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, TS, det er ikke lett med magefettet. Prøv med flere sit-ups - det hjelper å bli kvitt en del fett der og gjøre det litt strammere.

Anonym poster: 539cccdc97365f49e8bcd22621ee45c8

AnonymBruker
Skrevet

Hold ut, det forsvinner etterhvert. Men det går ikke an å punktslanke, nei. Trening hjelper alltid til oppstramming. Flink du er, forresten!

Anonym poster: f75a4bbc479b3057b14447fe8ae0ba6b

AnonymBruker
Skrevet

Det er det siste som forsvinner.

Hos noen, ikke alle. For enkelte er det magefettet som forsvinner først.

Ja, TS, det er ikke lett med magefettet. Prøv med flere sit-ups - det hjelper å bli kvitt en del fett der og gjøre det litt strammere.

Feil.

Sit ups, eller en hvilken som helst annen mageøvelse, vil ikke gjøre noen verdens ting for å få vekk fettet du har akkurat på magen.

Det situps og andre mageøvelser gjør, er at de styrker musklene på magen. Musklene ligger under fettet, og er en helt annen type celler enn de man finner i fettet. Man blir med andre ord sterkere i magemusklaturen, og trener og spiser man riktig blir musklene kanskje noe større, men fettet som ligger over musklene gjør man altså ingenting med.

Har slanket meg siden januar, har tatt av 25kg, men det meste av fettet har forsvunnet fra lår,rumpe og armer, magen er nesten like stor (føles vertfall slik) Har jo en del kilo igjen å ta av og har planer om å gå ned minst 15kg til, veit jo at det ikke går ann å punktslanke seg, men det er jo kjipt å bli slank på lårene og ha DEN magen, ser jo ikke fint ut da og jeg føler meg ikke bra, finnes det ingenting jeg kan gjøre for å få bort fettet på magen? Kommer det også til å forsvinne etterhvert? Noen som har samme erfaring eventuelt?

Om det er fett, er det ingenting annet du kan gjøre enn å fortsette å ligge i kaloriunderskudd og trene fornuftig, slik at fettprosenten fortsetter å synke.

Når det er sagt, kan det tenkes at det f.eks skyldes oppblåsthet eller andre ting som får magen til å se større ut enn den faktisk er?

Anonym poster: b2e620ed4518b248414e436ef8852d1a

AnonymBruker
Skrevet

Det er det siste som forsvinner.

Hos meg er det magefettet som går først. Kanskje TS har epleform? På de med epleform er det jo magen som er problemområdet, mens de kan ha slanke bein. For meg derimot, sitter fettet VELDIG godt på lårene, mens magen min er flat som fy..

Anonym poster: 05490fd74793af040229b5f37b3658c0

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal vi med epleform gjøre daaaa? Jeg har samme problem som TS.

Anonym poster: 105a83b5366e68801a91315d123a257a

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal vi med epleform gjøre daaaa? Jeg har samme problem som TS.

Anonym poster: 105a83b5366e68801a91315d123a257a

Dere må jo gå ned i vekt til magen er borte. Da kan kanskje beina bli ganske tynne, men for mye magefett er farlig og gir økt risiko for hjerte- og karsykommer.

Anonym poster: 05490fd74793af040229b5f37b3658c0

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Uansett hva *form* en er så kan en bli fit :) Men det dumme er at en ikke kan velge hvor fettet skal forsvinne. Men med rent kosthold og jevn trening og en god porsjon tålmodighet så kommer en i mål til slutt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull.

Situps er ikke bra for ryggen, det har jeg fått både fra min fysioterapeut og min personlige trener.

Det kom også en artikkel om det på fitnessbloggen:

http://fitnessbloggen.no/kutt-ut-situps/

Statiske øvelser hvor du holder kroppen rett er det som funker best for musklene i magen. Pilates og andre core-øvelser er også bra.

Det er heller ikke riktig at magefett er det siste som forsvinner. Joda, hos noen er det det, men slettes ikke hos alle. Hos noen er det det første som forsvinner, mens lårene føles gigantiske fortsatt f.eks

Anonym poster: 66b9b3188f8a608c93a33f2c271e4bea

Skrevet

Sit-ups er en forferdelig øvelse som gir veldig gal belastning på korsryggen. Ingen burde ta sit-ups. Det fins andre mageøvelser som er bra, f. eks. mageøvelser utført i slynge, men selv om TS bruker slike øvelser til å bli sterkere i magemusklene gir ikke det noe mindre fett på magen.

Hvor man legger på seg fett og hvor man mister fett er hovedsakelig genetisk bestemt. Imidlertid er det én ting du kan tenke på: Stresshormonet kortisol produseres i binyrene og gjør at fett i større grad lagres på magen og i ansiktet. Å stresse mindre gir lavere produksjon av kortisol. En viktig faktor her er jevn døgnrytme, nok søvn og ikke snu døgnet hver helg.

• Liker 1
Skrevet

Hos meg var det magen som forsvant først.. Men hjelpes med de derre lårene og hoftene altså :O ! Så hos meg har det hjulpet å leve lavkarbo for å få ned vekten generelt. Men etter første graviditet hadde jeg hell i å først gå på lavkarbo, for så å kvitte meg med siste rest med lavkalori :) Men om dette funker for andre vet jeg jo ikke :) Men tror bare du må eksperimentere litt, for alle er vi forskjellige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...