Gå til innhold

Hjertet og hodet river meg forskjellige veier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg vet ikke helt hvilken kategori denne går innunder, så prøver her.

Jeg skal prøve å gjøre lang historie kort, og forklare så godt som mulig:

For ca 1,5 år siden flytter jeg til et nytt sted, langt unna alt jeg kjenner. Jeg vet det høres rart ut, men grunnen til at jeg flyttet dit var at jeg fikk en sterk følelse av at jeg skulle det.

Etter flytting møter jeg det jeg senere innser er min store kjærlighet, den mannen som treffer meg på det dype planet. Problemet er at han er syk og har nok med seg selv, og kan kun prioritere seg selv.

Denne byen er ikke et sted jeg ønsker å bo i det lange løp, jeg ønsker meg hjem der jeg vokste opp, og har etter 1 helt år med leting endelig funnet bolig. Jeg har "gitt slipp" på denne mannen og funnet ut for lengst at jeg må få i gang livet mitt der jeg ønsker å være etablert. At jeg har gitt slipp betyr ikke at følelsene mine har endret seg, for det tror jeg ikke skjer. Men det betyr at jeg ikke tenker på han oppi mine avgjørelser osv. Jeg ser fremover for meg selv.

Jeg var kjempelettet da kjøpet gikk i boks, og gledet meg enormt til å komme "hjem" og være et sted som var kjent for meg, hvor jeg kjenner mange. Han er også derfra, og har planer om å flytte tilbake dit når han blir frisk nok til å kunne skifte jobb.

Men etter jeg kjøpte leiligheten i hjembyen har jeg ikke følt annet enn motstand og vemod ved å dra fra den andre byen. Hver gang jeg drar til byen nå (har alltid bodd litt utenfor), så vrenger det seg i hele meg, og jeg blir fyllt med vemod og sorg av å dra derfra. Jeg føler 100% motstand i forhold til å dra derfra, det føles fullstendig galt. Samtidig så sier hodet mitt at det er det fornuftige å gjøre.

Så kort fortalt; hjertet mitt og følelsene roper ut at jeg må bli værende, mens fornuften sier at jeg må dra så jeg kan få et mer etablert liv. Hjertet roper høyest. Jeg er så rådvill, hva i all verden skal jeg gjøre?

Anonym poster: fb4590770001b55db2986040b4884d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli.

Skrevet

jenta mi da. husk på en ting, det er hjernen som gir hjerte sjans, men det er hjerte som gir hjernen glans. shallam alekhum, og lykke til.

Skrevet

Følg hjertet ditt... Er jo det magefølelsen din prøver å fortelle deg, og den tar sjeldent feil.. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

jenta mi da. husk på en ting, det er hjernen som gir hjerte sjans, men det er hjerte som gir hjernen glans. shallam alekhum, og lykke til.

Hva menes med det? :)

Anonym poster: 2cba0422389dd94a7a42ed149f3c1583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente, men det viktigste er jo å føle på hvor du trives, ikke på hva som er fornuftig.

Anonym poster: 50cd51ba4301089a199c1f8a95b083a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mente, men det viktigste er jo å føle på hvor du trives, ikke på hva som er fornuftig.

Anonym poster: 50cd51ba4301089a199c1f8a95b083a7

Det her dreier seg ikke om trivsel, det dreier seg om langt dypere ting :)

Dere som mener jeg skal bli; jeg vet jo ikke om det noensinne kommer til å bli noe mellom denne mannen og meg, og hvis jeg blir værende så aner jeg ikke om jeg får se han noe særlig. Men, skal jeg følge hjertet likevel, siden det så åpenbart roper? Er det det at jeg blir fortalt noe, eller er det bare en (stor) reaksjon på alle følelsene jeg har for han, som kanskje vil gi seg når jeg bare får flyttet ordentlig inn og gitt meg selv tid?

Skrevet

Det her dreier seg ikke om trivsel, det dreier seg om langt dypere ting :)

Dere som mener jeg skal bli; jeg vet jo ikke om det noensinne kommer til å bli noe mellom denne mannen og meg, og hvis jeg blir værende så aner jeg ikke om jeg får se han noe særlig. Men, skal jeg følge hjertet likevel, siden det så åpenbart roper? Er det det at jeg blir fortalt noe, eller er det bare en (stor) reaksjon på alle følelsene jeg har for han, som kanskje vil gi seg når jeg bare får flyttet ordentlig inn og gitt meg selv tid?

Jeg tenker kanskje det er lurt av deg å flytte. Du kan jo likevel ha kontakt med denne fyren, og du sier jo selv at han har mer enn nok med seg selv nå som han er syk. Du sier og at han tenker på å flytte tilbake til hjemstedet, der du har kjøpt leilighet, når han blir frisk nok. Da har du jo ham nær igjen, og han er kanskje klar for å ta opp igjen det dere har/hadde?

Dessuten er det ingen som sier at du ikke kan flytte tilbake om noen år, dersom du angrer deg....

Selv om jeg er tilhenger av å følge hjertet, så hadde jeg nok kanskje gått for den opprinnelige planen her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fornuften min er helt enig med deg Jodi. Når jeg tenker rasjonellt på dette, så tenker jeg at jeg bør dra og bo i leiligheten jeg har kjøpt. Men det er så sterke følelser i sving, det er noe som skriker til meg. Og jeg prøver å finne ut om det er noe som prøver å fortelle meg noe i forhold til det å reise derfra. For det er virkelig 100% motstand i hele følelsesspekteret mitt. Hele meg er full av uro, og det føles totalt feil å dra å herfra. Jeg må heldigvis ikke bestemme meg akkurat i dag, men denne følelsen av uro blir bare sterkere og sterke, og alt med leiligheten følese totalt feil. Men rasjonellt sett så er det riktig å dra.

Skrevet

fornuften min er helt enig med deg Jodi. Når jeg tenker rasjonellt på dette, så tenker jeg at jeg bør dra og bo i leiligheten jeg har kjøpt. Men det er så sterke følelser i sving, det er noe som skriker til meg. Og jeg prøver å finne ut om det er noe som prøver å fortelle meg noe i forhold til det å reise derfra. For det er virkelig 100% motstand i hele følelsesspekteret mitt. Hele meg er full av uro, og det føles totalt feil å dra å herfra. Jeg må heldigvis ikke bestemme meg akkurat i dag, men denne følelsen av uro blir bare sterkere og sterke, og alt med leiligheten følese totalt feil. Men rasjonellt sett så er det riktig å dra.

Men er det pga. mannen du vil bli, eller er det andre ting som holder deg tilbake også? Dersom det kun er mannen, så burde du kanskje ta deg en lang prat med ham og se hva han synes om saken?

• Liker 2
Skrevet

Behold leiligheten du har kjøpt, og lei ut.

Bli der kroppen din forteller deg at du skal bli.

Skrevet

Helt uaktuellt å prate med ham om det, han skal ikke belemres med sånt når han er syk. Beste er nok å følge intuisjon, den tar sjeldent feil.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å kvitte meg med leiligheten, følge hjertet og bli værende. Det må være en grunn til at jeg føler som jeg gjør, så jeg må lytte til det og se hva som kommer ut av det. Noen som har opplevd det samme?

Skrevet

Jeg må forresten selge leiligheten for å kunne bli værende, utleie ikke mulig. Skal jeg fortsatt bli? Megler mener jeg bør få minst 50 000 mer enn jeg ga, så jeg vil gå noenlunde i null.

Skrevet

Jeg må forresten selge leiligheten for å kunne bli værende, utleie ikke mulig. Skal jeg fortsatt bli? Megler mener jeg bør få minst 50 000 mer enn jeg ga, så jeg vil gå noenlunde i null.

Hvorfor kan du ikke leie ut?

Skrevet

Flyttet du bare til en helt ny by uten en spesiell grunn, eller har du funnet ut hva som har dratt deg dit? Det er vanskelig dette med fornuft og følelser, for følelsene kan lure deg men fornuften er av og til heller ikke nok. Du må nok nesten kjenne på hva som er riktig. Men hva med jobb, skole? Det verste om du blir er jo bare at du utsetter "hjemreisen". Kan jo alltids flytte hjem senere.

Skrevet

Les innlegg 1, alt står der :)

Jobb/skole er ikke noe jeg trenger å ta hensyn til i denne situasjonen. Jeg kan alltids flytte hjem senere, men det innebærer som sagt at da må jeg selge leiligheten jeg nettopp har kjøpt.

Skrevet

Etter jeg tok avgjørelsen om å følge hjertet og bli værende, så føler jeg en enorm ro og lettelse. Jeg vet ikke utfallet av dette, men det blir spennende å se :)

Skrevet

Etter flytting møter jeg det jeg senere innser er min store kjærlighet, den mannen som treffer meg på det dype planet. Problemet er at han er syk og har nok med seg selv, og kan kun prioritere seg selv.

Anonym poster: fb4590770001b55db2986040b4884d1e

Har han nok med seg selv fordi han er midlertidig syk , eller fordi han egentlig har nok med seg selv?

Jeg gjetter at han fortsatt vil ha nok med seg selv når han blir frisk, samt at du tiltrekkes av at han ikke kryper etter etter deg, men heller framstår som litt kostbar.

Jeg heller mot ett kynisk forslag: Det med bolig, vurder markedet og sats der pengene anbefaler.

Det med kjærlighet. Her er det verre fordi du ikke er som meg, men mine preferanser går i mot hun som er på laget mitt fullt og helt. Kanskj ikke mest spennende, men jeg elsker det uansett. Med andre ord: Jeg hadde aldri valgt en person som ikke valgte meg fullt ut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...