Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #1 Del Skrevet 31. mars 2004 I "gamle" dager måtte man fylle ut et skjema som het "Krav om barnetrygd", men ser nå her på forumet noen som påstår at man får det automatisk. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #2 Del Skrevet 31. mars 2004 Hos meg kom det et brev dumpende i postkassen fra det lokale trygdekontoret med beskjed om at de hadde "innvilget min søknad om barnetrygd". Jeg har ikke sendt noen søknad, så dette må da være noe som har skjedd automatisk. Og på mandag kom det en sjekk i postkassen. Dette kom 3 måneder etter fødsel. Det er jo mulig at dette hadde gått raskere dersom man hadde sendt inn en søknad. Antakeligvis er det slik at fødselsmeldingen blir sendt fra sykehuset til folkeregisteret, og så videresender de det til trygdekontoret. Uten at jeg vet med sikkerhet at det er slik systemet fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 31. mars 2004 #3 Del Skrevet 31. mars 2004 Barnetrygden kommer automatisk. Sykehuset sender avgårde fødselsmelding til folkeregisteret og de til trygdekontoret og de innvilger barnetrygd. Så enkelt er det i dag :-) Jeg har fått barnetrygden for alle mine barn automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå