Gå til innhold

Giftering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en nydelig diamantring ved frieri.

Gifteringer skal vi velge selv. Må det være diamant??? Hva med diamant og safir??

Nett linker til diamantringer/safier ringer i hvitt gull på nett?

Han skal ha en helt steril ring i hvit gull.. Begge er mer opptatt av ringen min heldighvis ;)

Anonym poster: 7c5d49593f7ef537aa7f0b9088d6b986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var vanlig med enkle ringer i hvitt gull eller gult gull som giftering? :klo:

Det er i alle fall det jeg er vandt med at folk har. Men man kan vel ha akkurat det man ønsker:)

Skrevet

Jeg er også vandt med de tradisjonelle i hvitt eller gult gull :) Med diamant, safir, osv blir det sikker utrolig nydelig uansett. Det er deres ringer, så dere får gjøre akkurat som dere selv ønsker!

Moren min har en i gult gull med en diamant, utrolig fin!

Skrevet

Jeg ville bare tatt en dere liker:) Da vi forlovet oss, så vi mange spennende gifteringer - til og med norrøn-inspirerte. Vi bruker de samme ringene både som forlovelsesringer og gifteringer. Vi er så glade i de vi har at vi ikke vil bytte dem ut:) Vi har helt enkle ringer, 3 eller 4 mm brede, og jeg har en liten diamant på min.

• Liker 2
Skrevet

Hva som er vanlig forandrer seg, så jeg ville valgt det jeg selv liker. Da min mor og far giftet seg på 70-tallet hadde de 1 cm bred ringer i veldig gult gull, da min far giftet seg med min stemor i 1992 valgte de 3 mm ringer i lysere gult gull med mønster utenpå, hadde de giftet seg i dag hadde de sikkert valgt noe annet.

Jeg og min forlovede har valgt litt ulike ringer, men i samme stil. Hans er ca 1 cm bred i banket sølv, mens min er 2-3 mm i banket sølv med diamanter rundt hele(ikke tett i tett). Jeg ville egentlig ikke hatt sølv, men det var de fineste ringene vi fant, så da blir det de.

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Det MÅ ikke være noe som helst ;) Det er helt opp til dere.

Sikkert en avsporing, men et lite hjertesukk: Min kjære og jeg er ganske oppgitt over det snevre utvalget hos norske gullsmeder, siden vi ønsker noe annet enn gult eller hvitt gull. Men der stopper utvalget hos gullsmedene, gitt! Vi har vurdert palladium, stål eller tungsten. Vi har falt ned på det siste. Det har ikke norske gullsmeder hørt om engang.

Anonym poster: 3b251f8b308c27dc02f612624f76f0e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte på www.chanti.no og var veldig fornøyd med det valget :) Brede gifteringer i hvitt gull. Min har en veldig liten diamant.

Anonym poster: 449ea31645268e23c8625a82c5380815

AnonymBruker
Skrevet
Hei TS! Det MÅ ikke være noe som helst ;) Det er helt opp til dere. Sikkert en avsporing, men et lite hjertesukk: Min kjære og jeg er ganske oppgitt over det snevre utvalget hos norske gullsmeder, siden vi ønsker noe annet enn gult eller hvitt gull. Men der stopper utvalget hos gullsmedene, gitt! Vi har vurdert palladium, stål eller tungsten. Vi har falt ned på det siste. Det har ikke norske gullsmeder hørt om engang. Anonym poster: 3b251f8b308c27dc02f612624f76f0e5

Her for eksempel: http://www.chanti.no/#P-Gifteringer_Forlovelsesringer-I_palladium

AnonymBruker
Skrevet

Her for eksempel: http://www.chanti.no/#P-Gifteringer_Forlovelsesringer-I_palladium

Ja, på nettet er utvalget stort, så vi skal bestille tungstenringer fra USA. Det hadde bare vært så mye bedre og enklere (sikrere) om vi kunne kjøpt ringene i en norsk gullsmedbutikk og dessuten fått gravert dem der.

Anonym poster: 3b251f8b308c27dc02f612624f76f0e5

Skrevet

Vi bruker de samme ringene til forlovelse og giftering!

Begge er hvitt gull. Min med 5 diamanter på! :)

Har vurdert om det kanskje er upraktisk med så mange diamanter. Når man skal gå med ringen konstant resten av livet.. Meeeen, det var jo den fineste av alle vi så på! Jeg fallt pladask for den! Så da får jeg heller bare være litt forsiktig! Bli flink til å bruke hansker når jeg skal jobbe osv.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er tungsten? :klo:

Anonym poster: 7d60b7af5e881370c412ef6c8f9e9170

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...