Gå til innhold

Ruller med lefse, ost og spekeskinke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

vi har konfirmant, og skal lage tapas/koldtbord selv. Jeg lurer på om det går bra å lage lefseruller med kremost, løk, ruccola, og spekeskinke dagen før, eller vil de tape seg? Jeg rekker ikke lage så mye selve dagen, da vi må kjøre hjemmefra tidlig for å rekke kirka. De som hjelper på kjøkkenet har ansvar for en hel del til vi kommer fra kirka, så jeg vil helst lage det jeg kan på forhånd. . Skal jeg droppe det, eller går det bra?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan jo berre prøve? Eg er litt i tvil om løken, den har ein tendens til å reagere med ting rundt seg på ein ugunstig måte. Ein måte å gjere det på ville vere å gjere lefsene klare med kremost og skinke, pakke dei i plast, og så legge på ruccola og løk same dag.

Skrevet (endret)

Har selv laget slike lefser, bare med laks istedenfor spekeskinke, og spist restene dagen etter. De var like gode da!

Dessuten går det jo fort å lage dem :-)

edit: hadde ikke løk inni dem da.

Endret av super-s
Skrevet (endret)

Jeg ville laget rullene uten ruccolaen dagen før. På selve dagen ville jeg strødd ruccolaen utover fatet som garnityr.

:)

Endret av Chloe-
Skrevet

Jeg lager dem dagen før og setter dem kaldt.Da holder de seg godt og smakene får satt seg litt bedre :)

Men jeg har ikke brukt løk i,så kan ikke svare på hvordan den holder seg.

Gjest navnelapp
Skrevet

For å presisere: Når eg sa at du kan prøve så meinte eg at du kan lage nokre no, og la dei ligge over natta, og så smake. :)

Skrevet

Takk for svar. :) Masse gode tips her. Jeg satser på det med å smøre de med ost og spekeskinke, og så strør jeg på ruccola og rødløk på fatet samme dag. Jeg vet de går fort å lage, men de som skal være på kjøkkenet har nok, og jeg vil helst ikke stå i bunad å lage mat. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...