Gå til innhold

Foundation, concealer, base m.m. som gjør huden "plettfri"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på en foundation og en concealer som gjør huden såkalt "flawless". :fnise: Jeg har ingen kviser og en jevn hud, men den er veldig fet og blir blank med en gang. Jeg ser at noen bruker foundations som får huden til å se veldig "perfekt" ut, uten at de nødvendigvis har perfekt hud. Derfor lurer jeg på om noen her har erfaring med en foundation som gjør huden veldig fin og som holder lenge?

Bruker nå bare minerals sin, og kommer til å fortsette med denne. Men til f.eks. fest, vil jeg ha en som gjør huden "ekstra fin". Bare minerals'-mineralfoundation gir et veldig naturlig resultat og det ser veldig bra ut, men ønsker en i tillegg som får huden min til å se enda finere ut! Synes ikke de mattende foundationene matter ned noe mer enn vanlige, så jeg lurer på om en god base(primer) er nødvendig? Har aldri prøvd det, så vet ikke om det er et salgstriks eller om det faktisk fungerer.

Ja, også concealer, da. Pleier å bruke det under øynene for å lyse opp området litt, men de jeg har prøvd går av veldig fort! Jeg vet ikke hvorfor. Det ser veldig bra ut etter påføring, men så er det som om den bare forsvinner etter en times tid. Vil ha en som holder GODT, og som har god dekkevne.

Tips? :-)

Anonym poster: fe0705592726a45a933ea813727b81fa

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Først bør du kanskje prøve å bytte ut dagkremen din, det nytter ikke hvor bra sminken er hvis ikke grunnlaget er bra. Primer kan være en god idè. Jeg synes Smashbox sine primere er fine, f.eks. Photo Finish Foundation Primer Light. De har også fått en ny som heter Photo Matte Anti Shine.En god concealer er Lancômes Effacernes Longue Tenue (Long-Lasting Softening Concealer).

Mineralfoundation har jeg lite peiling på, men noen flytende foundations for fet/blandingshud som pleier å få god omtale er bl.a. Clarins Ever Matte, Esteèe Lauder Double Wear Light foundation, No7 Beautifully Matte og Revlon Colorstay Foundation.

Skrevet

Jeg vil råde deg til å gå til innkjøpt av en god primer for fet hud. Denne vil holde sminken din på plass, samtidig som den vil være litt anti-shine. Mac har utrolig bra foundationer og concealere. Hvis ikke, så vil jeg anbefale deg en foundation fra bobbi brown :) Du kan også kjøpe pudder som matter ned huden, den fra ID er utrolig bra. Blotting sheats funker også utrolig bra, fint å ha utover dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...