Gå til innhold

Tips til hudpleieprodukter for min hud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et år tilbake slet jeg fremdeles en del med kviser og uren hud(18 år). Jeg var så oppgitt, følte meg unormal fordi jeg var blitt så "voksen" og enda hadde tenåringshud. Etter å ha lest så mye positivt om MD formulations på KG, begynte jeg på dem. I starten ble huden mer kvisete, men etter et par måneder hadde jeg nesten ingen kviser, og jeg var så overrasket fordi jeg ikke trodde det kom til å funke. Etter produktene var brukt opp, har jeg ikke brukt noe som helst for huden min, og den er like fin.

Men nå har jeg lyst til å kjøpe noen nye, for min "nye" hud. :) Altså, det kan komme opp en kvise i ny og ne fremdeles, men det plager meg ikke fordi det er så sjelden. Har i skrivende stund ikke en eneste kvise. Har VELDIG fet hud da, kanskje fetere enn tidligere til og med. Den blir blank med en gang, og jeg har veeeldig mange sorte prikker på nesen som virker umulig å få bort. Tror ikke huden min er fuktfattig, har prøvd MANGE hudkremer(for fet og fuktfattig hud) og det legger seg bare på huden min og gjør den enda fetere. Tørr er den hvert fall ikke, og har egentlig aldri vært det.

Så, jeg trenger tips til en cleanser, serum(er egentlig dette nødvendig?) og en moisturiser(selv om jeg har gitt litt opp, mtp. at ingen faktisk trekker inn i huden)! Tips? :-) På forhånd takk!!

Anonym poster: 7bc957b3f1be15ae204939c9999a435e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en hudsalong og spør om du kan få en tester på noe for din hud. Det gjorde jeg, og fikk en veldig liten krukke med krem til ca. 2 uker. Det var nok til at jeg fant ut om den funket eller ikke. Det er gratis og man slipper å bruke masse penger på ting som ikke funker. Så gjør det du!! :)

Fikk tester på Decleor Hydra Floral anti-pollution fuktighetskrem. Som var fantastisk på min hud, etter at jeg har brukt MD Formulations lenge og ikke var fornøyd med at den gav nok fukt. Og den tidligere kvise-huden min har holdt seg stabil.

Vil anbefale alle de andre produktene til Decleor også. Føles fantastisk bra.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har fet hud/kombinasjonshud syns jeg du skulle prøve Matis purete serien. Den syns ihvertfall jeg er fantastisk.

Anonym poster: 9f29662d067aa40c0b07af8f918aeba5

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg vil anbefale Bliss clog dissolving cleansing milk, den er helt suveren for fet/blandet hud! Den er ganske rimelig og veldig drøy, og mild også, den tørker ikke ut huden selv om den er effektiv. Jeg tror KICKS fører Bliss i Norge, og kanskje enkelte hudpleiere, ellers kan du få tak i den online. En god toner er Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion, alternativt kan du jo prøve en med mattende effekt som Decleor Aroma Cleanse Fresh Matifying Lotion. Tror også du burde investere i en god peeling som du bruker en til to ganger i uka, enten Bliss pore perfecting facial polish eller md formulations face & body scrub, som er en av mine absolutte favoritter. Når det gjelder dagkrem så er Decleors Aroma Purete Shine Control Oxygenating Fluid veldig god for fet/blandet hud, den matter ned de blanke partiene uten at huden føles stram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...