Gå til innhold

EL-test som graviditetstest...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg tok en El-test på torsdag hvor jeg fikk to like blå streker. Tok en ny test på søndag hvor resultatet var relativt likt, men jeg syntes kanskje jeg da kunne ane at resultatstreken var litt svakere enn referansestreken. Jeg synes liksom jeg kan kjenne meg litt kvam og trøtt om dagen (hm...kanskje bare innbilning). og siden jeg ikke har noen graviditetstest for hånda akkurat nå, og siden jeg har lest et sted at EL-tester kan brukes som grav.test, tok jeg en ny EL-test. Denne gangen kom det ingen resultatstrek (bare en svak skygge), og da lurer jeg ganske enkelt på om det betyr at jeg helt sikkert ikke er gravid? Med andre ord: Ville testen fortsatt å være positiv dersom jeg var blitt gravid??? Kanskje et dumt spm. dette, men jeg lurer veldig nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sier at EL-tester slår ut på dem når de er gravide, men de er langt ifra sikre til dette formålet...

Om du tror du kan være gravid så er det vel bare en graviditetstest som kan gi deg svar.

Når hadde du EL da?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tok som sagt en EL-test (CB) fredag for seks dager siden, og fikk da to sterke blå streker som såvidt jeg kunne se var ganske identiske, noe som visstnok skal bety positiv test på CB. Søndag var resultatstreken bittelitt svakere tror jeg, slik at det kan tyde på negativt res. Da jeg tok en ny test i går, altså tre dager senere, var den klart negativ (bare skyggestrek). Som du ser, tester jeg ikke så veldig systematisk, men ut fra den første testen, kan det kanskje se ut som om EL var for en uke siden ca.?? Jeg lurer altså på om det da var for tidlig å teste med EL-test som grav.test i går, eller om det negative res. da helt sikkert betyr at jeg ikke er gravid. Det skal sies at jeg da ikke ventet med å teste til fire timer etter forrige dobesøk (var så fryktelig tissetrengt og litt ivrig etter å teste...). Det høres jo logisk ut om det var for tidlig å teste t.o.m. med EL-test iom. at det da hadde vært dårlig marked for grav.tester dersom EL-tester slår ut bare noen dager etter befruktning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...