Gå til innhold

25 stemmer

1. 1. Er det lov å gå ut på byen på middag og vin med en eks-partner(bare dere to), om man er i forhold?

• Ja
      3
    • Nei
      18
    • Ja, men kun om alle parter kjenner hverandre godt og er trygge på hverandre
      4
  2. 2. Partneren din blir invitert ut på middag og vin av eksen. Vil kun være de to. Du forteller om din bekymring og ønsker partneren ikke gjør det, men partneren gjør det likevel og sier ifra om det. Hadde du dumpet partneren?

• Dumpet partneren
      7
    • Ikke dumpet partneren, men hadde kanskje mistet tilliten
      14
    • Hadde ikke reagert, fordi det er lov å treffe ekser
      1
  3. 3. Om du må velge et alternativ...I et forhold, skal man respektere partnerens behov følelsesmessig, eller respektere sine egne ønsker, når det kommer til møter med det motsatte kjønn? Hva er viktigst, ikke hva som er riktig.

• Partnerens følelsesmessig behov, om han/henne ber om dette
      19
    • Sine egne ønsker, og det må den andre respektere, uavhengig om det er eks eller ikke
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ønsker bare å høre hva folk mener om akkurat dette.

Hilsen frustrert mann

Endret av rayzor
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ut på byen med middag og vin med eksen høres for meg ut som en date og det er en dealbraker for meg.

Jeg svarte NEI-JA-NEI.

Anonym poster: 1d4a3ea6956ebb94eb0c3e454d62cfde

AnonymBruker
Skrevet

Ut på byen med middag og vin med eksen høres for meg ut som en date og det er en dealbraker for meg.

Jeg svarte NEI-JA-NEI.

Du tok vekk 2 alt. så da blir svaret NEI.

Skrevet

Du tok vekk 2 alt. så da blir svaret NEI.

Spørsmålene var egentlig ganske like, så jeg lagde to nye

Skrevet

Nei,synes ikke det er ok.

At kjæresten spiser middag sammen med eksen og barna deres innimellom synes jeg er helt greit,men hadde stusset om han skulle sittet der etter at de hadde lagt seg og drukket vin med eksen, bare de 2.Er det en hel gjeng så blir det jo noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålene var egentlig ganske like, så jeg lagde to nye

For et styr. Nå går det ikke an å svare engang.

Skrevet

For et styr. Nå går det ikke an å svare engang.

Sorry. Jobber med dem nå ser du :P

AnonymBruker
Skrevet

Sorry. Jobber med dem nå ser du :P

Siste alternativ likte jeg ikke. Jeg kunne tenke meg en mellomting, at både mine og partnerens behov ble tatt hensyn til. Og går ikke det; et kompromiss.

Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av LogLady
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det er helt ok å treffe ekser over en middag, men slik du fremstiller det over høres det nesten ut som en date, da hadde jeg reagert litt. Men jeg går gjerne og spiser med eksen min når jeg er i Oslo, men det er jo mer spise litt, drikke noen øl og snakke om hva som er nytt siden sist, ikke akkurat noen romantisk undertone.

Anonym poster: c28fb26e4c746aba4f5f8a0cc9a1edb2

Skrevet

På siste spørsmålet ditt - finnes det bare 2 alternativer her? Det kan da umulig handle om å kun ta hensyn til partnerens behov, eller kun ta hensyn til egne behov. I de fleste forhold foregår det en vekselvirkning der en må forhandle seg til løsninger der begge føler sine egne behov ivaretatt. Å ubetinget ta hensyn til en partners behov hvis det går helt på tvers med egne behov kan da umulig være et ønskelig alternativ? Ei heller å kun ta hensyn til seg selv. Jeg synes du lager en urealistisk og svart/hvit fremstilling som ikke tar hensyn til at et forhold som regel er dynamisk.

Så mitt svar - ingen av delene på siste spørsmål.

• Liker 2
Skrevet

På siste spørsmålet ditt - finnes det bare 2 alternativer her? Det kan da umulig handle om å kun ta hensyn til partnerens behov, eller kun ta hensyn til egne behov. I de fleste forhold foregår det en vekselvirkning der en må forhandle seg til løsninger der begge føler sine egne behov ivaretatt. Å ubetinget ta hensyn til en partners behov hvis det går helt på tvers med egne behov kan da umulig være et ønskelig alternativ? Ei heller å kun ta hensyn til seg selv. Jeg synes du lager en urealistisk og svart/hvit fremstilling som ikke tar hensyn til at et forhold som regel er dynamisk.

Så mitt svar - ingen av delene på siste spørsmål.

Skjønner, må redigere svaralternativene litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...