Gå til innhold

Ekstrem neglebiting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også bitt negler siden jeg var liten. Jeg suttet på tommelen som barn, og gikk over til å bite negler når jeg måtte slutte med tommelen. For meg er det "kos" å bite negler - ser jeg på tv, er plutselig neglene borte.

Det som har funket for meg (glem go'nagl) er å spare en nagl om gangen. Neglene på lillefingrene har jeg ikke bitt på sikkert 3 år. Når de fikk litt lengde, forsvant også trangen til å bite de. Nå er jeg blitt flinkere med kosthold, tar vitaminer for sterkere negler (glem norske vitaminer for hår/negler, de virker bare helt minimalt... Kjøp i Sverige eller bestill fra iherb. Mine pakker har aldri blitt stanset i tollen)

En venninne sa at neglebiting kunne tyde på at man manglet et eller annet vitamin.. Husker ikke hvilket!

Hvertfall. Nå har jeg lange negler på alle fingrene bortsett fra pekefinger og tomler. Den ene pekefingerneglen begynner å få litt lengde (dvs jeg biter såpass langt ned at den er ikke over fingertuppen ennå..)

Denne måten å gjøre det på tar tid, men jeg har troa på at det blir varig! Jeg "får lov" å bite neglene som er korte, da tenker jeg ikke på de som er lange. Syns ikke det er så "godt" å bite de som er lange heller.

Neglene mine har alltid vært papirtynne. Når lillefingerneglene først ble lengre, revna de bare jeg tok en tallerken ut av skapet. Ikke veldig motiverende! Men da var kostholdet mitt elendig (hei student-nudler).

Så:

1. Kosthold og vitaminer - sånn at neglene som kommer ut, kommer raskt og sterkt!

2. Konsentrer deg om en finger om gangen.

3. Nå har jeg 6 lange og 4 korte negler - noe som ser (om mulig) ennå mer dust ut. Ergo er motivasjonen ganske greeeei for å få til de siste 4 :P

Lykke til!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd hypnose mot dette her?

Anonym poster: 403c2e5df8ec6e7c5fe432695e41665e

Nei, men har tidlgere vært inne på tanken. Brukes jo ved bl.a. røykeslutt. Tror jeg kommeer til å forsøke det også.

Og takk for gode svar på tråden :) Jeg tror også at det for min del har blitt en slags avhengighet. Derfor det er så banskelig å komme ut av det. Men skal klare det, jammen på tide etter 30 år!

Anonym poster: 113fc7e1278356fc970af7ddcaf0de17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...