Gå til innhold

har trent på meg senebetennelse. vil det noen gang gå over?

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg mistenker senebetenelse i høyre underarm.

Jeg har for en mnd siden begynt å trene pole dancing som sa krever en god del styrke i begge underarmene ved de tyngre øvelsene. Og jeg har hatt vondt lenge må. Syns ikke det går over.

Bør jeg kutte det helt ut?

Vil jeg noen sinne kunne danse igjen uten å ødelegge armen helt?

Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Du bør nå iallefall begynne med å ta en pause fra det som forårsaker/belaster armen din, videre bør du kontakte lege og høre om betennelsen kan behandles, eventuelt med henvisning til fysioterapeut. Det er umulig å vite om "det noen gang vil gå over", men tar du det ikke på alvor, så er muligheten der.

Skrevet

Jeg mistenker senebetenelse i høyre underarm.

Jeg har for en mnd siden begynt å trene pole dancing som sa krever en god del styrke i begge underarmene ved de tyngre øvelsene. Og jeg har hatt vondt lenge må. Syns ikke det går over.

Bør jeg kutte det helt ut?

Vil jeg noen sinne kunne danse igjen uten å ødelegge armen helt?

Hvis det du holder på med gir deg smerter bør du slutte med en gang. Ta en tur til en fysioterapeut, få et sett med tilpassede øvelser og se om du klarer det.

Jeg kan tenke meg at pole-dansing krever mer styrke enn du hadde i armene, derfor ble armen din overbelastet. Du bør først konsentrere deg om å bli kvitt smertene, deretter trene med vanlige vekter for å bli sterkere i armene, så kan du senere begynne med pole-dansing når du er sterkere og tåler mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...